Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-17, 10:39
  #1
Medlem
Inatt drömde jag två drömmar. Jag gick och la mig vid 10-tiden, då jag skulle upp tidigt till skolan på morgonen. Det tog en liten stund innan jag somnade och då drömde jag följande:

Drömmen började med att jag gick upp till stugan som ligger precis utanför våran hage där hästarna går i, där står det en sån där svart sopsäck med massa grejer i sig. Jag börjar rota i den och hittar en burk slime som jag tar upp och börjar hålla på med. Efter det så är jag helt plötsligt inne i vårat garage, där min pappa och mina två brorsor är och håller på med något, medans min mamma är ute i trädgården och vattnade blommorna (de var sommar). Sen kommer min syster och hennes kompisar i en röd Volvo som dom parkerar på grusplanen utanför garaget. Dom kliver ut ur bilen och min ena brorsa och min mamma går fram och hälsar på dom. Jag, min andra bror och min pappa är kvar i garaget för min pappa skulle låna ut någon grej till min klasskompis, som jag hade i mellanstadiet, och hans pappa. Sen går jag ut från garaget och förbi min syster och hennes kompisar och säger ett kort "hej" till dom. Min syster säger hej tillbaka och frågar "vill du också följa med?", jag undrar "vart då någonstans?" och då sa hon "till det nya stallet". Jag svarar ja och en utav hennes kompisar kommer fram till mig för att ge mig en sån där mjuk kaka som är ljusbrun med pärlsocker på, men då kommer en annan av hennes kompisar och tar den istället. Sen blir det nästan som en annan scen, eller hur man nu kan förklara det, och vi är uppe på nåt berg (som va typ flera tusen meter högt) och vandrar eller nåt. Jag körde ett barn i rullstol, men sen tog min syster över och jag hamnade plötsligt längst bak med min kompis (vet inte ens hur hon kom dit) och vi skrattar och skojar med varandra. Sen sa jag ngt roligt och hon började skratta, och sen säger jag "huvudet exploderade" och gjorde ett sånt där ljud som barn brukar göra när dom leker att ngt exploderar. Och hon fortsätter skratta, medans jag hoppar upp i luften säkert 500 meter eller något och gör massa volter. Och sen faller jag, de enda jag hörde var vinden som susade i mina öron och sen min kompis som skriker "NEEEJJJ". Och jag fortsätter och faller och får den där känslan (jag är höjdrädd) när man åker en jättesnabb karusell. Jag blir plötsligt medveten om vad som kommer hända när jag träffar marken och jag tvingar mig själv att vakna ifrån drömmen. Och när jag vaknar så vaknar jag på rygg (jag sover aldrig på rygg) och så hör jag ett konstigt ljud som jag tror är ett alarm på en mobil, men jag antar att jag bara inbillade mig det eftersom klockan var två på natten och alla låg och sov.

Andra drömmen är lite mer oklarare, men jag hoppas att ni förstår iaf.
Jag vet inte riktigt hur den började men jag vet att jag och min syster (som också var med i min förra dröm) var ute och ryktade hästarna och ställde in dom i stallet osv. Det var kväll och vi hade hört på nyheterna att jorden skulle gå under snart eller nåt sånt och att forskare och sånt hade åkt upp till månen för att se om man kunde bo där eller nåt sånt. Min syster gick in och jag gick upp till den där stugan igen (som i första drömmen) och hittade en plast med blod på sig som jag skulle slänga någonstans, så jag slänger den i skogen men ångrar mig sen och lägger den i en skottkärra i stallet. Efter en stund så kommer min syster ut igen och lägger oss på gräsmattan och stirrar upp på månen som är jättestor, den va typ jättenära jorden, man såg alla detaljer och allting. Vi såg t.o.m människorna som gick där upp jättetydligt. Sen går vi in och min farsa frågar om han får låna min mobil, jag säger ja och han fixar ngt kort till mig genom den som han sen ger till mig (vet inte vad de har för betydelse). Sen sätter hela familjen sig framför TVn och kollar på nyheterna då vi plötsligt hör ett jättehögt, konstigt brusande utifrån och min mamma frågar mig "är det rymden de låter ifrån nu?" och jag svarade ja, sen vet jag inte direkt vad som hände. Efter en stund så ringde väckarklockan och jag gick upp.

Det här är andra gången jag drömmer om att månen är sådär jättestor, jag kan försöka berätta om den andra drömmen i någon annan tråd. Hoppas ni orkade läsa allt
Någon som varit med om nån liknande dröm med en jättestor måne, eller vet vad det betyder?
__________________
Senast redigerad av vovve22 2019-01-17 kl. 11:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback