Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-16, 20:07
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte06
Min bil har elektrisk servostyrning, då hade jag rätt på att det är hastighetsberoende. Jag ringde de och de bad mig att vänta lite till, tänkte köra som sagt lite till och se hur bilen beter sig. Ska kolla om det är nån glapp i fram och bakvagn. Tack för tips.
Hur är det med garanti på din Kia? Är garantitiden 5, 6 eller 7år? Om bilen är servad vid godkända verkstäder så vore det guld om garantin finns kvar. Att byta t.ex styrväxel är dyrt och servostyrningen (komplett rattstång) är svindyrt.
Citera
2019-01-17, 00:00
  #14
Medlem
Inte helt ovanligt problem. MDPS är skrot (motor driven power steering). Byte av komplett rattaxel (styrkolumn) löser problemet. Går på garantin. Har garantin gått ut tror jag delen kostar 22000+moms, sen är det arbete på det såklart.
Citera
2019-01-19, 23:55
  #15
Avstängd
VilseIJungelns avatar
ge fan i att köra den
Citera
2019-01-20, 08:17
  #16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte06
Min bil har elektrisk servostyrning, då hade jag rätt på att det är hastighetsberoende. Jag ringde de och de bad mig att vänta lite till, tänkte köra som sagt lite till och se hur bilen beter sig. Ska kolla om det är nån glapp i fram och bakvagn. Tack för tips.

En dålig drivknut ger de symtomen, men brukar vanligen märkas mest vid stora rattutslag, som när man gör en U-sväng exempelvis. Knappast något man gör i höga hastigheter. I annat fall låter det ju som något med servon.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback