2013-03-28, 14:41
  #937
Medlem
Om detta slutar med att det "händer" något vill jag aldrig mer höra gnäll om hur folk runtomkring, anhöriga/vänner etc är blåsta/cyniska/onda för att de inte agerade. Här sitter hela Sverige och följer spektaklet utan att agera. "Men vi visste inte att det var illa..." Nähä?
Citera
2013-03-28, 14:46
  #938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Är bakgrunden till senaste sammanbrottet att han enligt tingsrätten skulle få ha grabben från och med idag kl1000 till annandag påsk, men att Marie förhindrat detta på ngt, sätt.

"@YB_Sodermalm Ur Tingsrättens beslut. Men så har det inte blivit. Hur kan ni hjälpa mig? Kan ni prata med henne?"

"Under påsken 2013 ska xxxxxxx ha rätt till umgänge med Jonas Inde från skärtorsdag 10.00 till dag efter annandag påsk 10.00."


Men om det nu är så att han har rätt till umgänge så borde man väl kunna anmäla Marie i så fall. Då är det väl kidnappning eller egenmäktigt förfarande eller något. Jag har svårt att tro att polisen eller någon inte skulle ha reagerat om det är som han säger.
Marie uppmanar folk att hämta ut handlingarna från rätten. Är det ingen som kan göra det?
Citera
2013-03-28, 15:36
  #939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men om det nu är så att han har rätt till umgänge så borde man väl kunna anmäla Marie i så fall. Då är det väl kidnappning eller egenmäktigt förfarande eller något. Jag har svårt att tro att polisen eller någon inte skulle ha reagerat om det är som han säger.
Marie uppmanar folk att hämta ut handlingarna från rätten. Är det ingen som kan göra det?

Varför gör DU inte det? Det är väl bara att du gör det själv?
Citera
2013-03-28, 15:37
  #940
Medlem
gato12s avatar
Det kan inte vara fråga om en kapning av hans konto? Känns lite som att inte ens Inde kan vara så här galen...

Å andra sidan borde han väl gått ut med det vid det här laget...
Citera
2013-03-28, 15:40
  #941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det kan inte vara fråga om en kapning av hans konto? Känns lite som att inte ens Inde kan vara så här galen...

Å andra sidan borde han väl gått ut med det vid det här laget...


Jo, tyvärr är han det. Jag följde honom förut förra året, ställde lite frågor om att twitter kanske inte var rätta platsen att föra en vårdnadstvist på och han blockade mig. Redan då var han väldigt aggressiv mot Marie i sitt sätt att skriva.
Citera
2013-03-28, 16:31
  #942
Bannlyst
Ja, han är precis såhär instabil. Tweetade han sommaren 2011 om att jag skulle avfölja han ett par månader för att jag var trött på hans pk-hets mot nån svensk film (kommer inte riktigt ihåg vilken, rätt liten) och han svarade med att "Det kan jag sköta åt dig!" och blockade mig.
Citera
2013-03-28, 18:24
  #943
Medlem
AngelDevils avatar
Konstprojekt?
Citera
2013-03-28, 18:43
  #944
Medlem
nimrod666s avatar
Herregud! Han spårar ju ur fullständigt. Trots TR:s dom så får man nog anse att mamman gjort vad som krävts för barnets trygghet. JI behöver professionell hjälp över en längre tid. Måtte det finnas någon i JI:s närhet som kan få honom bort från twitter och ffa ta reson, för allas skuld, och inse hur illa han beter sig.
Citera
2013-03-28, 19:39
  #945
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinZeal
Ja, han är precis såhär instabil. Tweetade han sommaren 2011 om att jag skulle avfölja han ett par månader för att jag var trött på hans pk-hets mot nån svensk film (kommer inte riktigt ihåg vilken, rätt liten) och han svarade med att "Det kan jag sköta åt dig!" och blockade mig.

Tweeta till någon att man tänker avfölja dom? Nog bland det mest irriterande någon kan göra på twitter näst efter att klaga på vad någon de följer tweetar om... vilket du också gjorde så du suger. Bra svarat av Inde och helt rätt att blocka dig.
Citera
2013-03-28, 19:51
  #946
Medlem
emma80s avatar
Inde spårar totalt, som sagt. Jag vet inte om man bör skratta eller gråta. Lite av varje kanske.

Ett axplock av det han skrivit på Twitter till diverse personer idag, saker som garanterat inte förbättrar hans odds till vårdnad.

"Dö i en våldsam bilolycka ikväll, snälla."

"Hur skulle du reagera om jag skickade upp en lie i din mammas fitta?"

"Du kommer aldrig att få knulla, Patrik, om du fortsätter vara så här tråkig."

"Din dumma fan. ... Är du hjärnskadad?"

"Du får väl gå till @IGchefen anmäla mig. Om du orkar. Fetto."

"Hur vet du att jag inte är mycket till far? Dumjävel."

"Det där var det äckligaste sjävgoda jag läst här på Twitter. Någonsin. Är du pedofil?"

"Jag slår av dig käken, duktiga gubbkräk! Straffknullar dig i munnen med slak kuk tills du spyr."

"Men polisanmäl då, din jävla fitta!"

"Ligg lågt, äckelfitta."

"Hoppas att en långtradare krossar @...:s kropp idag, hoppas hennes skalle krossas mot asfalten så hjärnsubstansen sprutar. The End."
__________________
Senast redigerad av emma80 2013-03-28 kl. 19:53.
Citera
2013-03-28, 20:05
  #947
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Inde spårar totalt, som sagt. Jag vet inte om man bör skratta eller gråta. Lite av varje kanske.

Ett axplock av det han skrivit på Twitter till diverse personer idag.

"Dö i en våldsam bilolycka ikväll, snälla."

"Hur skulle du reagera om jag skickade upp en lie i din mammas fitta?"

"Du kommer aldrig att få knulla, Patrik, om du fortsätter vara så här tråkig."

"Din dumma fan. ... Är du hjärnskadad?"

"Du får väl gå till @IGchefen anmäla mig. Om du orkar. Fetto."

"Hur vet du att jag inte är mycket till far? Dumjävel."

"Det där var det äckligaste sjävgoda jag läst här på Twitter. Någonsin. Är du pedofil?"

"Jag slår av dig käken, duktiga gubbkräk! Straffknullar dig i munnen med slak kuk tills du spyr."

"Men polisanmäl då, din jävla fitta!"
Det hela är bara sorgligt. Om man bortser från att JI är känd så är det en vanlig vårdnadstvist. Jag måste medge att jag först var hårdnackat inne på att följa TR:s dom men att döma av JI:s tweets (och jag betvivlar starkt att någon skulle ha "hackat" honom) så är det ganska tydligt att mamman gör rätt. JI är i obalans och skall näppeligen ha vårdnaden för tillfället.
Sen hoppas jag för JI:s skull att han har sanna vänner som är där för honom just nu. Han verkar uppenbarligen vara i ett starkt behov av det.
Citera
2013-03-28, 20:36
  #948
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Tweeta till någon att man tänker avfölja dom? Nog bland det mest irriterande någon kan göra på twitter näst efter att klaga på vad någon de följer tweetar om... vilket du också gjorde så du suger. Bra svarat av Inde och helt rätt att blocka dig.

Ja för att inte tala om de som känner sig tvingade att ge sig in och twittra till Inde som om det skulle hjälpa honom, snarare stjälper man.
"-Ta inte vårdnadstvisten på twitter, tänk på sonen, sök hjälp, bla bla bla, från en för honom massa okända followers som söker twitteruppmärksamhet." sen när man blir kränkt då polisanmäler man.
Jävla nötter hela bunten.
Han hade väntat sig att få vara med grabben från och med idag och förberett sig (kan vara så att det skulle vara en till person närvarande t,o,m) igår så får han beskedet att mamman inte vill lämna barnet sen slutar hon att svara i telefon. Några twittrare bestämmer sig i tidigt skede stötta mamman i att hon inte lämnat barnet till Inde, han flippar ut lite på twitter, och mamman som tidigare gjort sig oanträffbar dyker då plötsligt upp och twittrar hon med.
Men men, vi får väl se då på tisdag vad det är för något i det nya handlingarna..

EDIT: Özz ska ha cred ivf, som försöker stötta polarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in