Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tja är "du" mamman kanske.
Om det är hon (Mar*e Back*an), förefaller det rätt kontraproduktivt att offentligt benämna henne som
idiot (som han säger: "
Glöm inte det tweetet, idioter. Ja, du med."). Hur tänker han där? Möjligheten till att få träffa sitt barn ökar ju inte direkt med detta.
Citat:
Klart att han är förbannad för att inte få umgås med sitt barn.
Jo, och jag måste säga att jag kan förstå honom kanske, utan att kunna detaljerna/det exakta skälet till det som utvecklats med ett resulterande i att de är separerade och att barnet nu är hos modern etcetera.
Citat:
Mammans beteende är ganska vanligt i dessa fall, blir mamma vid +30 årsålder, inleder snabbt förhållande då man blir gravid ganska omgående, för att direkt efter födseln börja jobba bort pappan. Finnas tusentals liknande fall. (Hon tog kontakt med honom via twitter, det var så dom träffades)
Jonas är ju inte helt frisk heller som hans diagnoser påvisar, varningsklockorna ringer en hel del efter hans ganska märkliga tweets.
Jag känner igen det du målar upp, delvis. Men/och Indes historia (om vi nu fokuserar på honom) är likväl just
hans historia s.a.s.
Jaså, de träffades via Twitter. Du är bättre påläst än mig i detta.
Det här med
diagnoser är väl inte alltid helt beständigt. Hans tillstånd nu (utifrån hur han för kommunikationen offentligt, det vill säga, och det som Backman förmedlat och även det som är känt sedan tidigare om hans liv, vad jag vet) är för mig inte alldeles 'diagnostiskt' klart. Inde spretar – blandar och levererar; med både skiftande och upprepande resultat och mönster – en del i psykopatologin och utrycken, skulle jag säga. Frågan är också någonstans hur han själv relaterar det här med
bipolär sjukdom, skov etc., som det uppges att han har – i detta nu, med allt som sker hos honom? Har han samtidigt med ett sådant "konstitutionellt perspektiv" i meningen att han tänker på detta, kan se sig själv "utifrån", under tiden som han ventilerar sin ångestkommunikation?
Vad gjorde/gör han utan Twitter?