2012-12-17, 14:04
Medlem
Kongruensbojds avatar
För några år sen var han under en period ett stående inslag i Rocky (serien). De var bra vänner då, Kellerman och Inde. Vad hände sen?
Citera
2012-12-17, 14:31
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
För några år sen var han under en period ett stående inslag i Rocky (serien). De var bra vänner då, Kellerman och Inde. Vad hände sen?
Det stämmer. Jag vill minnas att just Martin Kellerman som förresten ståtar med ett följande av 0 personer samtidigt som han har 37813 följare (!) tidigare följdes av Jonas Inde och själv följde dito. Fimpade Inde honom för att han själv blev avföljd, eller?
Hur ser deras kontakt ut i dag? (De är hyfsat jämngamla och bor cirka 600 meter gångvägen från varandra på Södermalm.)
Citera
2012-12-17, 15:20
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Om man följt hans twitter ett tag så inser man att han nog inte mår något vidare. Plus att det är en jäkla massa aggression som måste ut...via twitter. Märkligt. Men med nästan tiotusen följare så får han väl ut nått av det...antar jag.
Mycket (vad jag förstår) är liksom det det hela handlar om. Dessa följare – idag 8449 till antalet (de var 8450 för en timme sedan) – är nog i någon mening livsviktiga för honom. Utan dessa alla följare (där bara han kan se vad var och en tycker och skriver till honom – såtillvida som man inte manuellt kollar upp desamma) skulle han väldigt sannolikt aldrig hålla på med detta (Twitter)spel, detta offentliga kommunicerande. Man kan bara spekulera i var och i vad han skulle söka bekräftelse och interkommunikativ livsmening och tröst utan Twitter.

Hans aggression är synnerligen intressant.
Den är inte ny. Läser man honom bakåt kan man se att den funnits där väldigt länge och pockat på uppmärksamhet, från och till, mellan raderna.
Man undrar vad han egentligen vill ha ut och få fram med dessa aggressiva och indirekt hotfulla (som jag ser det, i vissa fall) meningsuttryck?

Den 6 december exempelvis skrev Inde detta på Twitter:

Att inte jag har tagit återfall eller mördat någon efter den 28 oktober är ett mirakel större än det där nya vattenkraftverket i Kina.
Citera
2012-12-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mediemannen
Du sätter fingret på några aktuella och viktiga punkter.

— Vad gäller proffshjälp och åtgärdsplan etc. är ju frågan oundvikligen vad han har för kontakter och relationer i den vägen. Och "borde få" - kan man ju tycka. Verkligheten är väl ofta vad den är – som så här emellanåt för en del människor – och dessa personer har nog till syvende och sist mest sig själva att gå till.

— Hans Twittervänner räcker nog enkom en mer eller mindre kortare tid, misstänker jag.

— Precis: någon vårdnad av sonen kan han nog börja glömma om han fortsätter i den här medialt outande stilen. På sätt och vis bisarrt att han valt att agera utåt som han gjort. Vad ligger bakom det valet egentligen? Hur tänker han? Tänker han på barnet alls?

Ja självhjälp är nog det som gäller så länge man är på benen så att säga. Tyvärr är det nog egot som tagit över när någon klampar iväg på det där sättet. Ju djupare depression desto mer in i egobubblan?

Borde tänka på barnet men fastnar i sin egen misär" kanske.

Men han verkar ju lite piggare nu, hoppas han kan hålla fokus nu och vända det här.
Citera
2012-12-17, 16:40
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Ja självhjälp är nog det som gäller så länge man är på benen så att säga. Tyvärr är det nog egot som tagit över när någon klampar iväg på det där sättet. Ju djupare depression desto mer in i egobubblan?

Borde tänka på barnet men fastnar i sin egen misär kanske.

Men han verkar ju lite piggare nu, hoppas han kan hålla fokus nu och vända det här.
Delar den uppfattningen där någonstans. I hans twittermeddelande i går (som jag återgav härigenom) beskriver han alltså att han "aldrig upplevt värre misär än denna" [pågående].
Som jag ser det har han givetvis ett centralt ansvar i det som sker f.n. genom det han upplever och kommunicerar. Vad han nu själv menar med misär?

Visst, när han fokuserar på författandet och musiken håller han sig flytande (för att travestera filmen han var med i för några år sedan).

Hur länge till kommer han flyta?
Citera
2012-12-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Funderat på om det är denna "riktiga vän" han pratar om i Jonas löfte som bett Inde dra åt helvete då han skickat 35 sms där det stått "knulla". Eftersom denna personen valt att gå på dejt istället för att kolla film med Inde som planerat.
Citera
2012-12-17, 18:36
Moderator
Schlesiens avatar
Två inlägg ur denna tråd, från 2004 resp. 2005:
Minns jag fel, eller hade Inde en konflikt med Kellerman efter deras USA-resa? Kellerman fick ihop många Rocky-strippar från upplevelserna under resan och Inde ville ha royalty för att han bidragit med så mycket stoff?
Citera
2012-12-18, 06:28
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Läste lite på hans twitter igår.
Allt står fan inte rätt till...

Intressanta inlägg han gjort om att kränga sitt senaste alster till avpixlat...
Vet inte om han var seriös eller inte, han verkar ju trots allt fått nobben av flera andra...
Citera
2012-12-18, 09:13
Medlem
_Dante_s avatar
Karln verkar mordiskt lagd...I går kände han sig "lugn o mordisk".
I en intervju efter fönsterhoppet pratade han om att han under sin depression innan känt lusten att mörda...Sig själv eller någon annan verkade det som.

Lite scary snubbe tycker jag.
Citera
2012-12-18, 12:52
Medlem
Mediemannens avatar
Jonas Inde — från Killinggänget till Avpixlat
– är det allvar eller är det ny
Indeironi?

Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Intressanta inlägg han gjort om att kränga sitt senaste alster till avpixlat...
Vet inte om han var seriös eller inte, han verkar ju trots allt fått nobben av flera andra...
Ganska absurda inlägg av Inde – när han flirtar med möjligheten/alternativet att skriva för Avpix...

Hans postningar för ett par dagar sedan, 15 december, på det temat till exempel:
Återigen gått in i väggen hos förlag och agenter med manuskript. Kvalitetsskäl? Nej, innehållet anses för våldsamt. Skicka till Avpixlat?

Jag är man och jag skriver om våld, ibland sexuellt våld. Ingen vill publicera. Kanske bättre att leva ut mina våldsamma fantasier istället?

Det där med Avpixlat kanske inte är någon dum idé? Jag blir säkerligen av med tecknaren, men verket har en chans att nå läsare i alla fall.

Jag har sett prima tecknare på Avpixlats sajt. Vilken PR-framgång för dem! Jonas Inde, han som var med i Nya Tider på TV4, gör cowboyporr.

Bara så ni vet: I detta nu visar Avpixlat intresse för historien jag skrivit, som förlag och agenter ratar (på grund av dess våldsamhet).

Förlag som ratat serieromanen hittills: Kartago, Vertigo, Kolik. Agenter: Nordin, Grand Agency. Vad säger Avpixlat?

– Det är nu friska förlagskrafter ska ryta till: VI LITAR PÅ DIG, JONAS! KÖR IGÅNG, DU OCH TECKNAREN! Annars ger jag historien till Avpixlat.

Avpixlat nyfikna på serieromanen. Ja vafan, efter 3 månaders privat misär är jag konkursmässig med mitt aktiebolag. Undrar vad dom pröjsar.

Får inga gig, blir ej publicerad. RT @wibjorn @JonasInde Fan Jonas, att stötta den sajten är väl värre än att grilla med en sverigedemokrat?

De som har läst mitt synopsis, vet att det är KVALITET som håller på att försvinna till den rasistiska sajten Avpixlat i detta nu.

Intressant. Vem bär huvudansvaret om jag låter Avpixlat köpa min historia? Jag, förmodligen. Men går förlagsvärlden alldeles fri från skuld?

Som sagt: Vad är det han vill med detta? Är han desperat? Är det Twitterironi? Är han pank och gör vad som helst för att få jobb? Har hans bipolära sjukdom/skov satt spratt i hans skalle?
Citera
2012-12-18, 13:06
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediemannen
Som sagt: Vad är det han vill med detta? Är han desperat? Är det Twitterironi? Är han pank och gör vad som helst för att få jobb? Har hans bipolära sjukdom/skov satt spratt i hans skalle?
Jag tolkar det som att han vill sälja sitt manus och få bra betalt - av nån annan än Avpixlat.

Snygg sammanställning!
Citera
2012-12-18, 14:33
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Två inlägg ur denna tråd, från 2004 resp. 2005:
Minns jag fel, eller hade Inde en konflikt med Kellerman efter deras USA-resa? Kellerman fick ihop många Rocky-strippar från upplevelserna under resan och Inde ville ha royalty för att han bidragit med så mycket stoff?
Har försökt titta på detta genom gängse nätuppgifter. Det vore intressant att se hur mycket/lite Inde fick ut ekonomiskt av det projektet. Dessvärre har jag inte hittat någon info.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag tolkar det som att han vill sälja sitt manus och få bra betalt - av nån annan än Avpixlat.

Snygg sammanställning!
Ja, det är det jag också tänker någonstans egentligen.
Hans meddelanderetorik (ibland undrar man om han är berusad när han twittrar) framstår på något sätt som ett ganska förhastat annonserande och närmast ångestfyllt gastande – efter uppskattning, bekräftelse och jobb, när han håller låda på det sättet. En skriande (ekonomisk/social) vädjan till sina alla Twitterföljare, och andra. Han vill få ut sitt manuskript (och få betalt!) – till somligt pris.
Frågan blir ofrånkomligen: Vilket är priset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in