2012-10-05, 10:42
Medlem
Gemensamma vänner med Marie.Hennes polare och hon var ute för nån månad sen så vi träffades. Hon är som ett flugpapper på krogen. hon & hennes polare hann inte snacka mycket pga alla som var där och jiddrade. Förstår inte vad hon gör hos Inde ? Enligt väldigt säker källa har hon det tufft.Att Indes hem är datorn, twitter?
Jobbigt att se henne olycklig hon är en grym tjej. Som någon skrev innan, han ser henne inte och svarar inte ibland när hon pratar med honom detta vet jag. Hon gnäller tydligen inte så mycket för polarna men det vittnas om att hon förändrats. Riktigt smal var hon i alla fall sedan jag såg henne sist. Tyvärr verkar hon verkligen älska snubben, hon försvarade honom duktigt när han ifrågasattes.

Förstår inte heller hur hon tar sånt där snack som i löftet. Tvingas deala med hans sjuka hjärna och samtidigt inte bli sedd eller hörd och så morsa på det. Sicket öde.
Senast redigerad av lurvigkuk 2012-10-05 kl. 10:49.
Citera
2012-10-05, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slith
Finns naturligtvis på google chache: http://209.85.129.132/search?q=cache:FxDoGvC6r28J:djungeltrumman.se/blogg/geronimo/post/3181+tuva+novotny+blogg+svacka&cd=2&hl=sv&ct=clnk& client=safari

Någon som kan få fram det här? Eller minns vad han skrev?
Citera
2012-10-19, 14:36
Medlem
riskfaktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurvigkuk
Gemensamma vänner med Marie.Hennes polare och hon var ute för nån månad sen så vi träffades. Hon är som ett flugpapper på krogen. hon & hennes polare hann inte snacka mycket pga alla som var där och jiddrade. Förstår inte vad hon gör hos Inde ? Enligt väldigt säker källa har hon det tufft.Att Indes hem är datorn, twitter?
Jobbigt att se henne olycklig hon är en grym tjej. Som någon skrev innan, han ser henne inte och svarar inte ibland när hon pratar med honom detta vet jag. Hon gnäller tydligen inte så mycket för polarna men det vittnas om att hon förändrats. Riktigt smal var hon i alla fall sedan jag såg henne sist. Tyvärr verkar hon verkligen älska snubben, hon försvarade honom duktigt när han ifrågasattes.

Förstår inte heller hur hon tar sånt där snack som i löftet. Tvingas deala med hans sjuka hjärna och samtidigt inte bli sedd eller hörd och så morsa på det. Sicket öde.
Jo, bra sammanfattning av mina funderingar.

JI försöker som många andra konstnärer göra en föreställning av sitt missbruk.
JI andas en självupptagenhet, en stor egoism. Närstående är bara kulisser i deras tillvaro.
JIs uppträdande är kännetecknande för alla missbrukare. "Jag, jag, jag, jag, jag........"
JI en ganska jobbig och självupptagen figur.
JI tror han är en stor konstnär.
JI på TV på bästa sändningstid.

JI måste ha bra kontakter på SVT.
Citera
2012-10-19, 16:27
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploko
Tycker synd om Indes fru Marie. När han pratar högt för sig själv när han skriver och hon sitter i rummet bredvid och hör. Psykisk misshandel?

13:00

http://www.ur.se/Produkter/170677-Jonas-lofte-Vald

Riktigt sjukt. Läskigt!
Fy Fan. Mår dåligt av att se det där.
Citera
2012-10-20, 19:28
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickolina
Jag tycker också att det är synd att det inte finns några kontaktmöjligheter på nätet till Inde. Skulle vilja berömma honom för hans mod när det gäller att gå ut och berätta om psykisk ohälsa. Få vågar, fast så många lider. Fortfarande finns många fördomar kring detta. Hans åkomma, Bipoläritet/ Mano depressivitet (som det kallades förut) är ingen lek. Men med rätt medicinering och genom att lära sig om sjukdomen går det att leva ett bra liv, för det mesta. Jag tror att Inde inte har varit medveten om att han lider av detta och har därför inte skött sig. Att man tar till akoholen för att självmedicinera när något känns fel är inte ovanligt. Det ligger liksom nära till hands och särskilt i han bransch. Det är så lätt att döma andra, speciellt om man inte har upplevt psykisk ohälsa själv, eller har någon nära vän eller anhörig som lider av det.
Jag vet en kvinna som är bipolär. När hon var obehandlad så var hon aggressiv och var i gasen hela tiden. Höll på med något tok hela tiden. Skrek och grät om vartannat. Väldigt skrämmande. När hon fick medicin så blev hon som en annan människa. Normal och glad och lugn. Från att ha kolsvarta ögon när hon var omedicinerad så lyste dom när hon tog medicinen.

Jag fick väldigt dåliga vibbar när han snackade högt om vad han skrev. Om att han ville mörda och annat skit. Nej, det är inte konstnärligt.
Senast redigerad av storpungen 2012-10-20 kl. 19:34.
Citera
2012-10-20, 20:27
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploko
Tycker inte hon verkar det minsta road. Däremot är hon tvungen att ta till de försvarsmekanismer som finns för att överleva. Till Indes försvar kan sägas att han knappast har något ont uppsåt men han borde tänka lite mer på sin fru. Det han säger är inget en partner ska behöva höra, vare sig det är på skämt eller allvar.

Har följt Marie på Twitter under omgångar, och tycker att hon och Jonas verkar ha hittat varandra rätt bra. Hennes humor överensstämmer med hans, även fast han tar den lite längre än henne.

Och vaddå vem fan drömmer inte ibland om att döda hela familjen, är ju helt normala tankar.
Citera
2012-11-07, 00:21
Medlem
Nu har karln tappat allt.
in och läs hans bråk med calle schulman på twitter.
Citera
2012-11-07, 01:03
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell-Britt

Tragiskt att följa, men samtidigt roligt att Calle S från början beter sig som att det inte finns något som Jonas kan säga för att rubba hans (inbillade) coolhet och "skiter i allt"-attityd, för att sedan avsluta med en tweet som praktiskt taget grinas ut:

Citat:
Sup ned dig. Knarka. Hoppa. Gör vad du vill. Men HÅLL DIN KÄFT STÄNGD om mina föräldrar. Jag har inte gjort dig ett skit.

Har inte mycket till övers för Jonas Inde sen han tappade sin sista gnutta förstånd tidigare i år, men samtidigt finns det ju nästan ingen i hela Sverige som förtjänar att skitas på som Calle Schulman. Så här får jag nog ge tummen upp till Jonas ändå!
Citera
2012-11-07, 01:22
Medlem
Roligt att Bröderna Schulman i flera år pissat på allt och alla men börjar grina så fort någon säger något om dom och speciellt deras föräldrar (mest farsan), Tragiskt att se vuxna människor som behandlar sina föräldrar som heliga kor.

Sen hur jävla korkad får man vara som tar åt sig av vad någon skriver om dom på internet. Jag älskar min mamma över allt annat på jorden men om någon här skulle skriva att hon är ett sprutluder tex så skulle jag skita blankt i det eftersom jag vet att det inte stämmer. Så då är ju frågan om det inte ligger något i vad Inde skriver om att "Pappan slog och Mamman svek"...
Citera
2012-11-07, 05:57
Medlem
Manginazs avatar
Twitter...jag förstår inte varför?!

Hursom, schulman kan ju suga sin pappas könsorgan, den lilla råtten, 1-0 till Inde säger jag, är knappast partisk då jag fått ett psykopat stirr från honom i Skanstull.
Citera
2012-11-07, 08:59
Medlem
BrainDisorders avatar
Finns det några bilder på hans sambo/flickvän? Hon såg trevlig ut, det lilla jag såg från intervjun i tv-studion.
Citera
2012-11-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell-Britt

Oj, det där lät inte bra alls.

PS. Efterlyser fortfarande vad Inde skrev på Tuva Novotnys blogg. Ingen som har det nedsparat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in