2004-11-23, 13:40
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Apropå självmord. Ger man dig tillräckligt med rep hänger du tydligen dig själv, Roger.
Citera
2004-11-23, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Apropå självmord. Ger man dig tillräckligt med rep hänger du tydligen dig själv, Roger.
Och vad menar du med det?

// Roger P.
Citera
2004-11-23, 13:44
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson

Det brukar man säga om människor man inte behöver argumentera med, för låter man dem bara snacka på så gör de bort sig själva tillslut.
Citera
2004-11-23, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Det brukar man säga om människor man inte behöver argumentera med, för låter man dem bara snacka på så gör de bort sig själva tillslut.
Gör bort sig själv?

Tror Du ärligt talat att jag funderar över vad folk ska tycka om mig? Om ett halvår kommer 80% av dom som är väldigt aktiva här idag att ha flipprat vidare i sina liv och totalt glömt av FB Forum. Det spelar ingen större roll hur mycket jag än "gör bort mig" eftersom detta är ett litet internetforum som är ganska långt ifrån stora vida världen. Här kan man tycka saker även om dom inte passar gemene mans världsbild eftersom här är man inte beroende av någon.

Du ska inte vara så fixerad av vad andra tycker, Carlsson... Koncentrera Dig på att ta reda på vad Du själv tycker istället för att försöka plocka billiga poäng hos allmänheten.

// Roger P.
Citera
2004-11-23, 14:14
Bannlyst
Biography:
"Den spydiga kommentarens mästare"

Mästare?!
Jösses. Du har mycket att lära.
Citera
2004-11-23, 14:25
Medlem
Måste väl bara passa på att säga att jag ändå till viss del håller med Roger. Jag tror att många av oss idag har det lite för lätt och är lite för bortskämda.

Idag räcker det för vissa att någon säger något dumt om dom eller att dom får en uppgift på arbetet som dom inte riktigt trivs med för att dom ska bli deprimerade och eller gå in i väggen. I vissa fall leder detta till självmord. Självklart finns det andra orsaker men jag tror att den största anledningen till att folk blir utbrända/går in i väggen eller tar självmord är att vi helt enkelt oroar oss för mycket och att vi har blivit lata.

Jag undrar hur det skulle låta för en person som levde för några hundra år sedan? Hur skulle en svältfödd afrikan uppleva att folk sjukskriver sig för att det är så jobbigt att man måste jobba över en timma ibland? Barnarbetare?

Där kan man snacka om utbrändhet men dom är vana vid sådant och biter ihop... Vi är vana vid att ha det bra och därför är vi dåliga på att klara av nedgångar.

Det är ju märkligt att sedan tidningarna började skriva om att folk blev utbrända och gick in i väggen så gör alla det plötsligt. På mitt arbete är det utav femtio stycken nu sju stycken som har varit utbrända? På vad?

Det finns säkert visst människor som verkligen går in i väggen. Men hela vår värld är idag för uppbyggd på att det ska diagnostiseras in en förklaring till allting, och jag tror att det är en stor anledning till att sjukskrivningar ökar.

Om man mår lite risigt och läser i tidningen att det kan vara den nya "folksjukdommen" så tar man det säkra för det osäkra och sjukskriver sig.

För övrigt skulle jag bara vilja säga till Siden-Carlsson att:

- Många kvinnor är verkligen usla på att köra bil.
- Damfotboll sänds på tipslördag fast damfotboll inte är med på tipset, varför?
- Det finns en stor del invandrare i Sverige som inte sköter sig, men som framgår av texten ovan så finns det en stor del av svenskar som inte gör det heller. Känner inte killen på pizzerian speciellt bra, men han verkar trevlig.
- Vet inte om USA räddar världen, men jag tror att vi skulle tala tyska om dom inte fanns.

Så mina ord är väl inte så mycket värda misstänker jag.
Citera
2004-11-23, 14:28
Bannlyst
Citat:
En stilla förhoppning?
Citera
2004-11-23, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nuno
Biography:
"Den spydiga kommentarens mästare"

Mästare?!
Jösses. Du har mycket att lära.

och

Citat:
Ursprungligen postat av nuno
En stilla förhoppning?

Kan Du bli mer dum i huvudet?

// Roger P.
Citera
2004-11-23, 14:39
Medlem
För mycket daltande

Alla dessa veklingar som har av cancer, varför hålla på och vårda dom. Om dom nu har så dåliga gener så får dom skylla sig själva. Eller vad säger du Roger Persson?
Citera
2004-11-23, 14:40
Bannlyst
Citat:
Kan Du bli mer dum i huvudet?
Hoppsan! Sura miner när någon anmäler avvikande uppfattning. Ur balans, eller?
Citera
2004-11-23, 14:43
Medlem
Nelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Själv orkar jag inte med den här sortens debatter längre, men det där var jävligt bra skrivet.

Det är ju därför man är här på FB, jag håller dock med dig om att det var väldigt bra skrivet..
Citera
2004-11-23, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter Ward
Måste väl bara passa på att säga att jag ändå till viss del håller med Roger. Jag tror att många av oss idag har det lite för lätt och är lite för bortskämda.

Idag räcker det för vissa att någon säger något dumt om dom eller att dom får en uppgift på arbetet som dom inte riktigt trivs med för att dom ska bli deprimerade och eller gå in i väggen. I vissa fall leder detta till självmord. Självklart finns det andra orsaker men jag tror att den största anledningen till att folk blir utbrända/går in i väggen eller tar självmord är att vi helt enkelt oroar oss för mycket och att vi har blivit lata.

Jag undrar hur det skulle låta för en person som levde för några hundra år sedan? Hur skulle en svältfödd afrikan uppleva att folk sjukskriver sig för att det är så jobbigt att man måste jobba över en timma ibland? Barnarbetare?

Där kan man snacka om utbrändhet men dom är vana vid sådant och biter ihop... Vi är vana vid att ha det bra och därför är vi dåliga på att klara av nedgångar.

Det är ju märkligt att sedan tidningarna började skriva om att folk blev utbrända och gick in i väggen så gör alla det plötsligt. På mitt arbete är det utav femtio stycken nu sju stycken som har varit utbrända? På vad?

Det finns säkert visst människor som verkligen går in i väggen. Men hela vår värld är idag för uppbyggd på att det ska diagnostiseras in en förklaring till allting, och jag tror att det är en stor anledning till att sjukskrivningar ökar.

Om man mår lite risigt och läser i tidningen att det kan vara den nya "folksjukdommen" så tar man det säkra för det osäkra och sjukskriver sig.

För övrigt skulle jag bara vilja säga till Siden-Carlsson att:

- Många kvinnor är verkligen usla på att köra bil.
- Damfotboll sänds på tipslördag fast damfotboll inte är med på tipset, varför?
- Det finns en stor del invandrare i Sverige som inte sköter sig, men som framgår av texten ovan så finns det en stor del av svenskar som inte gör det heller. Känner inte killen på pizzerian speciellt bra, men han verkar trevlig.
- Vet inte om USA räddar världen, men jag tror att vi skulle tala tyska om dom inte fanns.

Så mina ord är väl inte så mycket värda misstänker jag.
Ett mycket bra inlägg...

// Roger P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in