Ursprungligen postat av
maaarie
Så en kväll skrev Jonas på twitter och frågade om nån ville sitta barnvakt, vem som heslt, han skulle på fest.
Jag förstod då att han inte skulle vara hemma, utan att sonen var ensam hemma med barnvakt, så åkte jag dit. ( efterom jag var under lite oklar behandling så kunde jag komma och gå som jag ville på behandlingshemmet jag var på) ...
Jag åkte till sthlm med en vän, väntade tills barnvakten vid 22 tiden gick ut i lekparken med sonen då gick jag in med mina nycklar, packade lite saker, väntade tills barnvakten kom tillbaka, förklarade läget och tog min son med mig.
Ingen polis har bistått i detta, det är så mkt dravvel, min vänninas pojkvän är polis men han hade ju absolut inget med detta att göra, han visste inte ens vad vi planerade.
När jag var på väg därifrån meddelade jag Jonas om mitt beslut och talade om var vi fanns. Så... ingen kidnappning 😂 dessutom gick jag in i mitt eget hem med nycklar och hämtade ett barn som var mitt eget.
Efter detta så brakade helvetet loss.
Jag vet inte om ni fattar hur det är att bli uthängd som jag har blivit, att dessutom försöka vara en fin, varm ,trygg och kärleksfull mamma i allt detta var och är svårt. Hela min familj blev drabbad och många av mina vänner fick utstå samna terror som jag.
Det jag gjort är att försöka få Jonas att hålla sig lugn och så frisk han kan vara för att få till umgänge med sonen. Men för Jonas handlar detta inte om honom utan det är en principsak.
" Så här behandlar man inte den store författaren, konstnären och låtskrivaren Jonas Inde"
Jag har åkt över hela sverige kors och tvärs för att Jonas ska få umgås med vår son, ända sen han var bebis. Men Jonas krigar, bråkar ändå och jag vet knappt vad han vill längre, för umgås med sonen har han fått.. men han fortsätter och fortsätter för han ÄLSKAR misär. Han måste ha något sånt i livet för att funka.
Innan mig var det Tuva, sen en teater han fått sparken från, sen var det kjell sundvall, sen var det nån som sagt nåt kränkande till honom osv. Han ältade och krigade i veckor,..månader...
Ang " skämtet" om hur Jonas ska döda oss...
Förstår ni inte att även om det är " skoj " är det inte kul att höra sånt här, varför säger man nåt sånt till sin gravida flickvän? Det var ändå väldigt milt med tanke på vad Jonas brukade säga och göra. Jag minns hur jag kände då, hur jag verkligen svalde och svalde för att ingen skulle se hur det berörde mig.
För mig känns det sjukt om ni tycker att det är roligt. Detta är hemskt att bli utsatt för. Som att skojja lite om att ens barn ska dö, eller nåt annat vidrigt, vadå.. det är ju ett skämt..
Förstår ni verkligen inte bättre?
Svt filmade i vårt hem dagligen under hela min graviditet och efter. Ofta fick jag sitta i köket och vänta med vårt barn medan Jonas blev intervjuad i andra delen av lägenheten. Det var otroligt påfrestande för oss men det var ju så viktigt för Jonas.
När teamet var på plats skulle det se bra ut och då var det ofta Jonas som hade bebisen. Sanningen var en helt annan.
När jag vaknat upp ur den koma jag var i tillsammans med honom och tänker efter så är det helt ofattbart att svt kunde göra denna dokumentärfilm om oss. Vi var båda i dåligt skick och jag dessutom höggravid
Ni sitter och uttalar er så modigt bakom era avnvändarnamn istället för att försöka ha lite medkänsla och försöka förstå min situation. Det har INTE varit lätt om jag säger så.
Efterson jag dessutom har verkat för umgänge under hela tiden gör mig än mer ledsen och förbannad när ni sitter och ifrågasätter mig som mamma och hur hemsk jag är som tagit sonen från stackars Jonas.
Han har mycket väl själv satt sig i denna sits, han har hoppat av umgängen och han lever inte nykter, han har varit tvångsvårdad och suttit inne.
TROTS detta har jag försökt ...
Sanningen idag är att sonen inte vill umgås med, eller träffa sin pappa. Vi har varit på möten på soc och bup men han vill inte, och gud vad jag inte kommer tvinga honom.❤
Jag kommer skriva detta här nu. Sen vill jag inte beröra ämnet om vår familj. Jag önskar bara få lugn och ro med min son och även att Jonas ska bli så pass bra att sonen kanske blir sugen på att träffa honom igen.
Ni kan kalla mig ostabil och tuttlisa osv, mitt utseende är helt irrelevant för hur jag är som person...
Och jag tror att 99% av er som läser här hade gått loss mycket hårdare än jag.
Att bli kränkt och förtalad inför hela svenska folket offentligt på alla sätt och vis och bara hålla käften. Gör det själva innan ni dömer mig!!!
Och sen att jag tror att det kretsar kring mig, ...
Det menar jag inte men det kretsar kring en tredje person, en person som aldrig fått chansen att värja sig eller komma till tals Kan ni snälla försöka ha det i åtanke, det blir illa nog när han börjar upptäcka hur hans far gått loss på internet och andra ställen. Hur hans far beter sig mot andra människor. Det är verkligen något jag tar avstånd ifrån!
Jag vill försöka skona vårt barn från detta så mkt som möjligt men nu är allt gegg redan där ute, Jonas har gastat om detta i flera år. Det enda som inte finns där är min version!!
Jag står för allt jag gjort och skulle göra om det alla dagar i veckan. Mitt barn är det finaste jag har och det kan jag tacka Jonas Inde för. Jag är tacksam för det. Men i övrigt är det inte mer än så.
Jag vet att jag är en bra mamma och jag har lyckats bra då vår kille är helt jävla underbar, full av kärlek och självförtoende, humor och massor av känslor ...
Självkart har även jag gjort fel, tagit tveksamma beslut och brutit ihop. Men jag har gjort mitt bästa och jag talar alltid kärleksfullt om Jonas inför vårt barn.
Jag är även stolt över att vår son inte har en aning om allt detta och jag lyckas hålla det till att Jonas och jag inte tycker samma om olika saker... ungefär... När han blir stor nog och och om han vill så kommer han få ta del av detta ändå och jag vill ändå visa att jag tar inte detta mer.
Det är inte okej, vare sig av media eller andra att utnyttja en person som är så pass illa därann och dessutom är aktiv i sin alkoholism för att få publicitet.
Det är vidrigt mot Jonas först och främst men också mot det barn som blir drabbat. Förstår inte hur människor inte kan fatta det. Det är HAN som får äta detta sen.
Detta är en familjetragedi som drabbat oss mycket hårt och jag vill bara glömma detta och fokusera på vår vardag. Varje gång detta sker vänds mitt liv upp och ner och det är fruktansvärt att bli uthängd i media som jag blivit utan en chans att få slå tillbaka!
Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att man kunde uppleva sån stress och sån psykisk påfrestning så länge.
Så sammanfattningsvis
*Jag har inte kidnappat min son
*Jag är inte ointelligent för att jag gillar att vara naken.
* Ingen som inte upplevt hur det är att bli manipulerad och hjärntvättad kan förstå
* Döm mig inte, ni går inte i mina skor och ni kan väl själva förstå hur det är att vara kring Jonas Inde dagligen, herregud tänk er för fan!!
* Jag vet att jag handlat med hjärtat och utefter vad jag tror är bäst för vårt barn.
Jag förstår att denna story kan låta osannlik men skillnaden med mig mot Jonas är att jag har bevis för att allt jag säger stämmer. Domar, sms, mail, socmöten etc etc..
Vad har Jonas visat upp?
Jag har inget att dölja, begär ut domen och läs om ni är så jävla nyfikna.!
Jag ber er snälla att försöja respekera vår integritet. Och ge oss lite lugn och ro för jag orkar inte vara den mamma jag vill vara för min son när det är så här.
Detta har tagit ifrån mig att kunna känna den riktiga glädjen och tacksamheten över att få vara mamma, visst har den funnits där men hela tiden nedsolkad av Jonas Indes hat mot mig.
Snälla kan vi få lite sinnesro.
Jag ber er.
Mvh Marie Angelica