Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-12, 20:06
  #1
Medlem
Jaha då var vi där igen? Igår var det en del av en golfboll i chipspåsen och idag hamnar den i gratängen istället?
Jag har aldrig under mina år som jag läst nyheter läst nästan samma konstiga nyhet två dagar i rad...

Igår skrev jag en tråd om chipset som var en del av en golfboll som en tjej hittade

Här är dagens med gratängen:

https://www.aftonbladet.se/a/e1pdlO

Märkligt minsann. Bad things happens to bad people?

Är det dags att höra av sig om att man hittat en golfboll i en Coca Cola?
Citera
2019-01-12, 20:09
  #2
Medlem
makduis avatar
Terrorattack mot svenskar?

Kan det va samma golfboll?
Citera
2019-01-12, 20:14
  #3
Medlem
Gabriel Knights avatar
Här står det att maskinerna ska slänga ut bollen för den ska känna av att det inte är en potatis.

https://www.aftonbladet.se/a/e1pdlO
Citat:
– Golfbollar finns ju inte i produktionen. Knivar och sånt skulle i stort sett inte klara av att skiva en golfboll.
– Jag har svårt att förstå varför maskinerna inte slänger ut dem. När man gör till exempel chips och pommes frites och skivar potatis känner ju maskinen av hur stor potatisen är.
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-01-12 kl. 20:19.
Citera
2019-01-12, 20:16
  #4
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Terrorattack mot svenskar?

Kan det va samma golfboll?



Är det samma golfboll och samma potatisåker så är det lika bra att lägga ner tillverkningen av potatischips och annat tills golfbanan är stängd.
Citera
2019-01-12, 20:44
  #5
Medlem
Min enkla reflektion är att halvfabrikats-potatisgratäng inte är finmiddag, apropå trådrubriken. Seriöst, en 60-årig dam som inte klarar att skiva potatis, slå över mjölk och grädde och kryddor och slänga in i ugnen? Hade hon lagat maten själv hade hon sluppit bita i en golfboll. Jäkla stadsbor.

Edit: Shit, det var till och med av märket Favorit, värsta budgetskräpet, och det var inte bara till henne själv utan inbjudna middagsgäster som skulle äta eländet.
__________________
Senast redigerad av SirDuke 2019-01-12 kl. 20:48.
Citera
2019-01-12, 20:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Är det samma golfboll och samma potatisåker så är det lika bra att lägga ner tillverkningen av potatischips och annat tills golfbanan är stängd.

I den med chipsen har jag för mig att de sa att det inte fanns någon golfbana och att de därför trodde att någon slagit ut en golfboll över fältet. Som jag förstod det var potatisen från Sverige.
I det här fallet verkade ju potatisen vara odlad i Nederländerna så det kan knappast vara samma golfboll, även om man skulle kunna tro det.

Kul att hon säger att knivarna inte borde klara av att skiva en golfboll. Precis den invändning som fanns här i förra tråden.


Kvinna två verkar ju ha "trätt fram" efter att han läst den första artikeln. Först tänkte jag att det var en gammal händelse, men eftersom hon ännu inte fått svar så antar jag att den också inträffat nyligen.
Ska det här bli en daglig följetong?

Och det var ett jävla tjat om "tänk om ett barn hade ätit den". Lär ungarna att tugga in de sväljer för fan.
Citera
2019-01-12, 22:03
  #7
Medlem
Denoms avatar
Men ser man inte sånt när maten ska förberedas i köket?
Citera
2019-01-12, 22:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Men ser man inte sånt när maten ska förberedas i köket?

Nja. Eftersom den verkar ha sett ut som en potatisskiva behöver man inte se den när man häller ut gratängen ur påsen. Man står ju inte och klämmer på varje enskild skiva.
Citera
2019-01-12, 22:07
  #9
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Nja. Eftersom den verkar ha sett ut som en potatisskiva behöver man inte se den när man häller ut gratängen ur påsen. Man står ju inte och klämmer på varje enskild skiva.
Kände hon inte på den när hon stoppa gaffeln i den då?
Citera
2019-01-12, 22:34
  #10
Medlem
Man måste lassa på rätt bra in i munnen för att inte uppmärksamma en ändå så pass stor bit...

Fröken bör kanske äta lite mindre tuggor i framtiden.

Att det ibland hamnar konstiga saker i maten ser jag inte som konstigt.
Potatis odlas ute, i naturen finns allt möjligt och det finns inge 100% sorteringsmaskin.

Tänk om dessa snöflingor skulle veta hur mycket småkryp det är nermalt i mjöl tex...skulle dom sluta äta allt med mjöl i sig då?


Sen förstår jag heller inte varför alla kastar maten när dom hittar nått i.
Okay omndet dyker upp en råttsvans mitt i tuggan..då hade nog jag kastat det också. Men den där golfbollen lär va exakt lika ren som potatisarna var när dom skivades ner i gratängen.
Det är väl bara att kasta golfbollen och sen äta vidare.
Citera
2019-01-12, 22:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Kände hon inte på den när hon stoppa gaffeln i den då?

Du menar försökte stoppa gaffeln i den? Det kan man ju tycka.
Ibland stoppar man ju dock in gaffeln under potatisen och lyfter. Eller skyfflar upp den med kniven på köttbiten man redan har kört gaffeln i.
Citera
2019-01-13, 22:46
  #12
Medlem
cosmic_dancers avatar
Ramona, 33, hittade golfboll – i pyttipannan - https://www.aftonbladet.se/a/ddAMjJ

Borde hon inte upptäckt detta när hon stekte pytten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback