2024-11-23, 20:11
Medlem
Bergslands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politiet og Statsadvokaten står bak Riksadvokatens uttalelse. Politiet ser frem til å samarbeide med familien når det er nødvendig. Familien opplever nå samarbeidet med Politiet som godt. De har et felles mål om å løse saken. Dette er siste utviklingen i saken.

Men med de momentene jeg påpeker så tyder det på at TH ikke er så uskyldig likevel.
Hjelper ikke om du forsøker å tegne et glansbilde. Vi vet jo hva som har kommet fram underveis i etterforskningen.
Citera
2024-11-23, 20:16
Medlem
Citat:
Familien opplever nå samarbeidet med Politiet som godt. De har et felles mål om å løse saken. Dette er siste utviklingen i saken.

Når roste familien politiet for "godt samarbeid"...? Er feks TEH tilgjengelig for dette samarbeidet som du hevder finner sted?
Citera
2024-11-23, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bergsland
Men med de momentene jeg påpeker så tyder det på at TH ikke er så uskyldig likevel.
Hjelper ikke om du forsøker å tegne et glansbilde. Vi vet jo hva som har kommet fram underveis i etterforskningen.
Hvis du synes det fremstår som et glansbilde, så er hypotesen min god. Men det behøver ikke fremstå som et glansbilde, og det er det heller ingen andre enn du som påstår at det gjør.
Citera
2024-11-23, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Når roste familien politiet for "godt samarbeid"...? Er feks TEH tilgjengelig for dette samarbeidet som du hevder finner sted?
Forsvarsadvokatene har gitt uttrykk for at de er fornøyd slik samarbeidet er nå. Dette ble sagt på pressekonferansen(e) som ble holdt ifm offentliggjøringen av henleggelsekoden, Riksadvokatens uttalelse.

Jeg vet ikke hvem som er aktuell for å bli stilt spørsmål akkurat nå. Det kan kanskje være tilfelle at politiet vil stille spørsmål til både den ene og andre I familien. Angående relasjoner og hendelser osv. Eller at familien har spørsmål?
Senast redigerad av Havhest 2024-11-23 kl. 20:36.
Citera
2024-11-23, 20:33
Medlem
Citat:
Kanskje når saken en dag er avsluttet.
Du syntes at det er en god idè at familien får vite svart på hvitt at det ble funnet utklipp av Dung-saken under den hemmelige ransakelsen, og som ved den offisielle ransakningen plutselig var borte? Eller hva som ble funnet i THs nattbordskuffe? Og de forskjellige medisinene han bruker?
Er det en god idè at familien får tilgang til alle vitneutsagnene? Noen av vitneutsagnene forteller om en psykotisk TH i de 2 årene før forsvinningen.

Har han latt være å ta medisinene da?
Citera
2024-11-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det er vel nevnt slepespor med biologisk materiale etter henne. Dette kan peke i retning av at hun var naken nedentil som igjen ville passe med funn av hennes bukser og truser inne på dette toalettrommet hun er trukket ut fra. Så jeg tenker at både klær og sandaler funnet i tilknytning til det sentrale åstedet var det hun bar denne dagen hun ble drept.

Ja jag har även läst om biologiska släpspår från henne i etage 1 och att rättsmedicin i samband med det kom fram till slutsatsen kvävning.

Lite osäker om hon verkligen hade de kläderna?

Det hela kan peka på att hon blir överfallen i badevarelset e2 i morgonrock tillexempel då hon förmodligen var naken nertill. Kanske påhoppad snett från sidan om hon står och gör något i spegeln typ. Där slåss de så lampan ovanför går sönder och hon lyckas snabbt fly ner via trappan, blir infångad (blodavsättningen, fall?) och insläpad på e1 toalett där hon inte kommer någon vart och kvävs. Sen släpas hon förmodligen ut mot riktning där de biologiska spåren följer.

Kopplingen av spåren av kokain och skoavtryck på etage 2 pekar snarare på att byxorna kom uppifrån och ner än tvärtom då mest kokain och kokainstoff finns koncentrerat på e2.

Jag har inte läst eller sett något om hennes morgonrock, är den överhuvudtaget nämnd i utredningen eller kanske borta rent av? Inte många kvinnor tror jag går runt nakna i oktober.

När helse-appen indikerar det snabba etage fallet lever hon nog bara någon minut eller 2 till. Och snabbt därefter paketeras hon in i bilen och körs iväg. Förmodligen klassiskt upplägg på 2 GM pers där en är hög på kokain.

Härefter riggas e2 och e1 så det mer ska se ut som en kidnappning än sista dödsdansen.

Så har jag hittills lite löst fått ihop hela händelseförloppet med spåren som nämnts (eller inte) i fallet.
Senast redigerad av viperstyle 2024-11-23 kl. 21:06.
Citera
2024-11-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja jag har även läst om biologiska släpspår från henne i etage 1 och att rättsmedicin i samband med det kom fram till slutsatsen kvävning.

Lite osäker om hon verkligen hade de kläderna?

Det hela kan peka på att hon blir överfallen i badevarelset e2 i morgonrock tillexempel då hon förmodligen var naken nertill. Kanske påhoppad snett från sidan om hon står och gör något i spegeln typ. Där slåss de så lampan ovanför går sönder och hon lyckas snabbt fly ner via trappan, blir infångad (blodavsättningen, fall?) och insläpad på e1 toalett där hon inte kommer någon vart och kvävs. Sen släpas hon förmodligen ut mot riktning där de biologiska spåren följer.

Kopplingen av spåren av kokain och skoavtryck på etage 2 pekar snarare på att byxorna kom uppifrån och ner än tvärtom då mest kokain och kokainstoff finns koncentrerat på e2.

Jag har inte läst eller sett något om hennes morgonrock, är den överhuvudtaget nämnd i utredningen eller kanske borta rent av? Inte många kvinnor tror jag går runt nakna i oktober.

När helse-appen indikerar det snabba etage fallet lever hon nog bara någon minut eller 2 till. Och snabbt därefter paketeras hon in i bilen och körs iväg. Förmodligen klassiskt upplägg på 2 GM pers där en är hög på kokain.

Härefter riggas e2 och e1 så det mer ska se ut som en kidnappning än sista dödsdansen.

Så har jag hittills lite löst fått ihop hela händelseförloppet med spåren som nämnts (eller inte) i fallet.

Hun hadde vært oppe i flere timer når dette angrepet på henne fant sted så jeg tror hun var fullt påkledd. Hun hadde jo også hund og har sikkert vært ute med den en tur. Hun hadde vel også hentet avisen. Noen gjør kanskje dette i morgenkåpe sent oktober i grisevær, ikke vet jeg. Har aldri hørt nevnt noen morgenkåpe.

Lampen ble visstnok knust kvelden før om vi skal legge til grunn sønnens forklaring og sms han sendte sin mor. Nå er det ikke gjort kjent hva som stod i sms, men den skal ha omhandlet badekaruhellet og mulig den knuste taklampen.

Jeg tror hun ble angrepet i husets 1 et og dyttet inn i trappa på vei til kjøkkenet og deretter ble hun slept inn på dette toalettrommet. Og jeg tror hun var i live lenge etter angrepet på henne før en annen enn den som overfalt henne kvalte henne.

Politiet mener nå hun ble fjernet fra hjemmet mellom 10.07 og 11.17.
Det betyr at noen, sammen med henne, har oppholdt seg i boligen i lang tid før hun fjernes derfra. Dette, sammen med, THs dna på sentrale deler av åstedet, på hennes klær/eiendeler, at hun er ribbet for noe klær og sine smykker og det at hun er kvalt gjør at jeg ser bort overfallspersonen som hennes drapsmann. Jeg tror, som skrevet til det sikkert kjedsommelige, at TH er hennes drapsmann og at det er han vi ser gående som hettemannen mot SV4 omkring 10.35.
Citera
2024-11-23, 21:47
Avslutad
Citat:
Når det viste seg at TH faktisk HADDE pistoler, så gjør det jo ikke opplysningene akkurat mindre troverdige. Eks-svogeren har også sagt at han hadde blitt truet med pistol. At han har sagt det, er ikke rykter, men har stått i media.
Du kan nå bare skrive hva du vil, men jeg vet at folk tror på den versjonen som jeg har her, og ikke det tullet ditt. Du klarer ikke å overbevise noen om at TH er uskyldig, det må du vel snart begynne å innse etter 6 års forsøk.
TH har pistoler fordi han er medlem av en pistolklubb.

Eks-svoger-saken ble henlagt.

Etter 6 år er TH fullstendig renvasket fra alle anklager, der er vi idag. Dette må du få inn i hodet ditt.
Citera
2024-11-23, 21:52
Medlem
Citat:
TH har pistoler fordi han er medlem av en pistolklubb.

Eks-svoger-saken ble henlagt.

Etter 6 år er TH fullstendig renvasket fra alle anklager, der er vi idag. Dette må du få inn i hodet ditt.

Kun juridisk, de fleste tror nok at han har en finger i dette.
Citera
2024-11-23, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Kun juridisk, de fleste tror nok at han har en finger i dette.
Politiet får ikke betalt for å tro.

Mye tyder på at siktelsen ble henlagt fordi politiet virkelig er kommet på sporet av noe, klare bevis som peker bort fra familien. Men vi får ikke vite noe før 2025.
Senast redigerad av Havhest 2024-11-23 kl. 22:11.
Citera
2024-11-23, 22:22
Medlem
Citat:
Politiet får ikke betalt for å tro.

Mye tyder på at siktelsen ble henlagt fordi politiet virkelig er kommet på sporet av noe, klare bevis som peker bort fra familien. Men vi får ikke vite noe før 2025.

Sånn jeg har forstått det så sjekker de ut eller inn kriminelle som var i nærområdet samme dag som AE forsvant.
Det er ikke mer dramatisk enn som så.
Citera
2024-11-23, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Sånn jeg har forstått det så sjekker de ut eller inn kriminelle som var i nærområdet samme dag som AE forsvant.
Det er ikke mer dramatisk enn som så.
Jeg tror politiet er nærmere en løsning enn du tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in