2024-11-23, 18:06
Medlem
Bergslands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er allerede bekreftet av politiet at TH har innsynsrett. Han er å anse som fullstendig renvasket og frifunnet.

Kanskje når saken en dag er avsluttet.
Du syntes at det er en god idè at familien får vite svart på hvitt at det ble funnet utklipp av Dung-saken under den hemmelige ransakelsen, og som ved den offisielle ransakningen plutselig var borte? Eller hva som ble funnet i THs nattbordskuffe? Og de forskjellige medisinene han bruker?
Er det en god idè at familien får tilgang til alle vitneutsagnene? Noen av vitneutsagnene forteller om en psykotisk TH i de 2 årene før forsvinningen.
Citera
2024-11-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Alt er anonymisert, men artikkelen er ikke så gammel. Domenet/nettsiden ble registrert 24. mai i år og artikkelen ser ut til å ha blitt publisert 29. august 2024. Det viser et avgrenset søk. Kan se ut til å være en kobling til Danmark, bl.a. til en e-post som kommer frem via kildekoden.

Takk. Da jeg googlet med "dato lagt ut", fikk jeg treff på siste måned. Jeg forsøkte å søke dag for dag, og fikk treff på 16 dager siden. (Like etter vi hadde diskutert om TEH var mistenkt.)

Hvordan kom du fram til 29.august?

Uansett var det spesiell info å skrive i en bransje-katalog.
Citera
2024-11-23, 18:08
Medlem
Bergslands avatar
Citat:
Det var hettemannen selv som hadde sørget for innsamling av nødvendig data/digitale spor, slik at han kunne utelukkes.

Det er vel politiet som samler inn slikt. Tar uansett med en klype salt at han skal være utelukket, og jeg tar med en klype salt disse faktaopplysningene som kommer fra deg, siden du gang på gang er tatt i løgn her inne.
Citera
2024-11-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Det som irriterer meg med Hettem@nnen og som fortsatt gnager, er at vi aldri fikk vite hvorfor han målrettet stopper opp ved Hjelpem1ddelsentralen og ser mot S4 før han går videre. Han gnir seg også i hendene som kan være ubevisst handling som kan tyde på at han opplever en form for “gjenkjennelse” – at noe stemmer overens med forventningene hans.

Senest kvelden før han ble sjekket ut så hadde VG en lang reportasje hvor de gjorde et stort poeng av dette. Så hvorfor har de ikke klart å få ut info om hvorfor han gjør som han gjør, for mannen må jo ha forklart seg om dette. Så hva var det dersom dette var en tilfeldig turgåer?

Han sonderer og «varmer» kanskje opp til oppdraget han har foran seg, kvele kone. Vedkommende bærer også maske og er i det hele tatt svært godt tildekket. Hvorfor?

Jeg kjøper ikke utskrivingen av den enkle grunn at det er opplyst at han meldte seg onsdag kveld etter å ha sett nyhetene. Og allerede dagen etter, i ti-tiden kunne de fleste av landets aviser omtrent til samme tid opplyse at han hadde meldt seg og også at han hadde fremlagt elektroniske bevis og ført flere vitner for å bevise at han var rett person.
En tilfeldig turgåer som melder seg på politivakta en sen kveld, helt plutselig oppmerksom på sin egen etterlysning, ville aldri vurdert behovet for å fremvise bevis for eller tenke at denne skulle føre vitner for en helt vanlig for denne, gåtur.
Langt mindre klart å skaffe til veie dette på kort tid etter å ha sett nyhetene og innen han meldte seg. Vi var her to år inne saken.
Politivakt ville heller ikke ha noen forutsetning for å kunne få noe av dette sjekket i løpet av natten eller i løpet av en morgentime før avisene trykket saken. Ikke ville det vært prioritert av politiet heller, dersom denne historien skulle ha vært sann.

Bare tull alt sammen. Her la nok noen, sammen som vanlig, en “slagplan”. Denne gangen for hvordan få medier og folk generelt til å miste interessen for denne mannen som nå, av en eller flere grunner, hadde fått økt interesse hos politiet. Nå har de spikret mellom 10.07 og 11.17 som tid for når hun ble fjernet fra hjemmet. Av den enkle grunn at denne hettemannen er en viktig ingrediens i suppa deres.
Citera
2024-11-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Takk. Da jeg googlet med "dato lagt ut", fikk jeg treff på siste måned. Jeg forsøkte å søke dag for dag, og fikk treff på 16 dager siden. (Like etter vi hadde diskutert om TEH var mistenkt.)

Hvordan kom du fram til 29.august?

Uansett var det spesiell info å skrive i en bransje-katalog.

Det er flere muligheter å sjekke datoen. Hvis du går via Google og "Verktøy" og sjekker dato under "Egendefinert datoområde" under "Når som helst", og søker på overskriften i artikkelen, så vil du se at det er ingen artikkel frem til 28. august 2024, men den dukker først opp 29. august.
Citera
2024-11-23, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bergsland
Det er vel politiet som samler inn slikt. Tar uansett med en klype salt at han skal være utelukket, og jeg tar med en klype salt disse faktaopplysningene som kommer fra deg, siden du gang på gang er tatt i løgn her inne.
Det ble tidlig opplyst at politiet samlet inn digitale bevegelser i området for tidspunktet (før og etter) AEH ble angrepet og bortført. I nyere tid har vi også blitt opplyst om at politiet hadde benyttet retten som kalles "nødrett" i den forbindelse.
Citera
2024-11-23, 18:19
Medlem
Bergslands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Siden du sitter her og spyr ut ensidig propaganda dag ut og dag inn så mener jeg det er et poeng å belyse hvor lite logikk det er mellom det du påstår og hvordan virkeligheten er.
Bare det å skrive samme innlegg 10 ganger daglig om at TH er sjekket ut viser det samme.

Legger man sammen 1+1 så vil jeg tro at du er en jskldhazjghfshkb siden du har den agendaen du har her.

Hun avslørte seg for lenge siden med at hun visste hvem "familiemedlem involvert i ekteskapskonflikt" var, og at dette var eks-svogeren. Drøbak, og eget firma ble nevnt. Dette var lenge før at det var kommet ut noe i media eller her. Hun har også vist et voldsomt personlig sinne til denne eks-svogeren.
Ingen nøytrale folk har disse to kombinasjonene.
Senast redigerad av Bergsland 2024-11-23 kl. 18:25.
Citera
2024-11-23, 18:22
Medlem
Bergslands avatar
Citat:
Det ble tidlig opplyst at politiet samlet inn digitale bevegelser i området for tidspunktet (før og etter) AEH ble angrepet og bortført. I nyere tid har vi også blitt opplyst om at politiet hadde benyttet retten som kalles "nødrett" i den forbindelse.

Men alikevel klarte de ikke å finne han? Han måtte altså melde seg?
Citera
2024-11-23, 18:25
Avslutad
Citat:
Kanskje når saken en dag er avsluttet.
Du syntes at det er en god idè at familien får vite svart på hvitt at det ble funnet utklipp av Dung-saken under den hemmelige ransakelsen, og som ved den offisielle ransakningen plutselig var borte? Eller hva som ble funnet i THs nattbordskuffe? Og de forskjellige medisinene han bruker?
Er det en god idè at familien får tilgang til alle vitneutsagnene? Noen av vitneutsagnene forteller om en psykotisk TH i de 2 årene før forsvinningen.
Dette er løse påstander spredd på internett av anonyme kilder. Slike påstander har ingen slagkraft uten bevis. Ingen av opplysningene du viser til her har noensinne blitt publisert i media. Så dette blir antakeligvis mer enn forvridd.
Citera
2024-11-23, 18:27
Medlem
Citat:
Hun avslørte seg for lenge siden med at hun visste hvem "familiemedlem involvert i ekteskapskonflikt" var, og at dette var eks-svogeren. Drøbak, og eget firma ble nevnt. Dette var lenge før at det var kommet ut noe i media eller her. Hun har også vist et voldsomt personlig sinne til denne eks-svogeren.
Ingen nøytrale folk har disse to kombinasjonene.

Hun kom også med noe "glassblåserhumor" her, å blåse så hardt at glasset forsvinner. Og Hadeland glassverk er ikke så langt unna.
Citera
2024-11-23, 18:32
Medlem
Bergslands avatar
Citat:
Dette er løse påstander spredd på internett av anonyme kilder. Slike påstander har ingen slagkraft uten bevis. Ingen av opplysningene du viser til her har noensinne blitt publisert i media. Så dette blir antakeligvis mer enn forvridd.

Nei, men jeg anser alikevel opplysningene som troverdige tatt i betraktning hvem som har publisert dem. Det er kilder som tidligere har kommet med opplysninger som ved seinere anledninger har blitt bekreftet. Det har stått i media tidligere at det ble funnet psykofarma hos TH.
Jeg kan ikke se hvilken fordel det vil gi for TH at familien skal ha innsyn i saken?
Citera
2024-11-23, 18:34
Medlem
Citat:
Men alikevel klarte de ikke å finne han? Han måtte altså melde seg?

Det er akkurat det som er litt pussig. I likhet med andre i Lørenskog den dagen, så ser det ikke ut til at hettemannen heller gikk med noen mobiltelefon på seg. Hverken TH, hettemannen eller futurummenn hadde med seg mobilen da de forflyttet seg. Det er ganske uvanlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in