Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Sier ikke at det er umulig. Men gitt all "støyen", bl.a. ting jeg nevner i innlegget ovenfor, fremstiller
saken som noe mer enn kun økonomisk. Uansett hvem som står bak.
Familien kan ha vært tilfeldige offer, plukket ut av GM pga av deres posisjon i samfunnet.
Det at drapet ble fingert som kidnapping, kan ha blitt gjort for å garantere mediaoppmerksomhet.
Det personlige motivet kan være knyttet til GMs personlighet, nærmere bestemt GMs behov for oppmerksomhet og kontroll.
Kanskje spill er GMs svakhet, at spillgalskapens mange glipp, en vakker dag, omsider avslører GMs identitet?
Jeg tror GM er flink til å navigere seg frem i sosiale medier, og kan på den måten klart å samle inn de opplysningene som var nødvendig for å lage villedende spor.
Formuen satte Hagenfamilien på ryktebørsen, de var derfor kjente personer i nærmiljøet, noe som kan ha gjort det enkelt å samle bakgrunnskunnskap.
Det finnes uendelig mange diskusjonsforum å velge mellom (f.eks. Jodel, Tiktok, Snap, Flashback, Facebook/-grupper m.fl.), hvor diverse tema kan ha vært kilde til informasjon (f.eks. spill, hestesport, ishockey, skjøyter, sponsorer, Lillehammer-OL, eiendom, finans, krypto, strøm, politikk, anti-/religiøse, musikk, bil, nokasranerne, Wiborg, kidnapping-2005).
og med anonymisert verktøy har ikke undersøkelsene etterlatt spor.
Fokuset på rettferdighet i trusselbrevet, kan tyde på at GM bruker manipulasjonstaktikk bevisst og kan kanskje tyde på at GM har en viss erfaring? Taktikken kan ha vært nyttig ifm innsamling av opplysninger om familien og villedingen av politiet.
I tillegg har GM mest sannsynlig gjort mer eller mindre undersøkelser på eiendommen, inkludert inne i boligen. Det kan ikke utelukkes at GM har vært inne på Futurum, da det er observert "et øye" som er risset inn på innsiden av vinduet i kontorlandskapet.
Jeg tror GM har lest i minst én av THs dagbøker, eventuelt tatt én av dagbøkene. Slik jeg har forstått det, så oppbevarte TH noen bøker hjemme og noen på Futurum. Dersom GM var inne i Futurum-lokalene og fant dagbøker/-boken der, er det ikke sikkert GM var inne i boligen i S4.
Dersom øyet inne i lokalene på Futurum kan relateres til GM, tyder det på at GM har behov for oppmerksomhet og kontroll. Det å bryte grenser kan være en slags avhengihet, at det gir et kick å ta risiko, en følelse av kontroll hver gang GM ikke blir avslørt. Det kan tyde på at GM er en serieforbryter som hittil har gått under radaren.