2023-01-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har nevnt flere opplysninger i innlegget, som major-i-tet1 ikke visste, eller rettere sagt, som major-i-tet1 velger å ignorere.

Dersom du i tillegg leser artiklene jeg lenket til, fremkommer det flere interessante opplysninger.

De som er engasjerte nok, kan i tillegg selv søke seg frem til flere opplysninger om mannen.

Siste nyheter om saken, og TÖ (eks-agenten), er mye mer interessant enn denne stadige repeterende drittslengingen om Hagenfamilien, som kanskje er totalt fri for skyld i denne saken.

Det repeterende argumentet var tidligere at TH var siktet, og at politiet aldri tar feil.

Når er flere siktede kommet til bords, og lyset har forlengst belyst tunnelen. Det gir ingen god grunn for tunnelsyn.

Personlig har jeg aldri hatt tunnelsyn. Derfor er all informasjon som kan belyse saken interessant for meg. Jeg har ikke behov for å konkludere. Hvordan kan jeg gjøre det, når politiet har flere opplysninger enn meg, og politiet selv meddeler oss, at de fremdeles etterforsker flere hypoteser.

Politiet har dessuten avslørt at de hele tiden har hatt flere hovedhypoteser. Der har jo også major-i-tet1 tatt feil, eller rettere sagt drevet med villeding.

Jeg vil at de/den skyldige blir avslørt og straffet - ikke flere justismord.

Ok, men hvis han skal framstå som troverdig så hadde det vært en god start å signere avhøret.
Citera
2023-01-12, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du hevder det er saken som interesserer deg, men dette er alt du greier å komme med. Tynne greier.

At TH ikke virker opptatt av hvordan flere ukjente patroner har havnet i huset hans er jo ganske spesielt.

Etter en alvorlig kriminell hendelse ville nok de fleste vært langt mer opptatt av dette enn en plankebit.
Men man skal jo ikke utelukke at den labre interessen skyldes at han vet hvordan patronene havnet der.
Tror du seriøst at du vet alt TH har sagt til politiet og andre om saken? Offentligheten har aldri blitt opplyst om at TH har gitt uttrykk for noe som ligner på det du påstår.

Du kan ikke lese tanker, mer enn andre kan vinne i lotto.
Citera
2023-01-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Var det ikke det den forrige etterforskningsledelsen gjorde ? Nei, mann skal gå metodisk til verk, ikke sitte å finne på fantasifulle teorier å så prøve bevise at de er sanne.

Du har vel hørt at en idiot kan spørre mer enn ti vismenn kan svare.

Jeg har hørt at dersom man ikke stiller spørsmål så står man i fare for å alltid og til all tid fremstå som en tosk.

Metodisk er bra til sitt, men evner man ikke nærme seg det som har foregått i hue på den/de som planla dette så er min påstand at denne saken aldri blir løst og Fru Hagens levninger vil aldri bli funnet.

Noe enkelte selvfølgelig vil synes er bra greier.
Citera
2023-01-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Milli bekrefter på Facebook at de ikke kommer til å lage noe rundt dette

Tipset kan godt ha kommet fra Holden, og han valgte da av naturlige årsaker ikke å gå til VG

Nei, selvsagt vil ikke Milli lage noe rundt dette. Nå har han lusket rundt Sloraveien i 4 år og lekt frøken detektiv uten å ha en ordentlig jobb. Sirklet rundt og rundt og i bil, Laget video av seg selv i hettemannens fotspor , underholdt leserne sine på Hagen- familiens bekostning og attpåtil fått lønn for det.
Plutselig kommer det noe som ikke passer inn i hypotesen hans. Jeg tror også det kan være Holden som har tipset Dagbladet og det har jeg i så fall stor forståelse for.

Milli er en klovn. Han fremstår mindre intelligent.
Citera
2023-01-12, 21:15
Medlem
VG har gode grunner for å ikke lage noe om denne "agenten".
Citera
2023-01-12, 21:27
Medlem
Citat:
VG har gode grunner for å ikke lage noe om denne "agenten".

Og grunnene ønskes det ikke å rapporteres om? Bra saker. Tror VG er gode på diskresjon i denne saken.
Citera
2023-01-12, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Og grunnene ønskes det ikke å rapporteres om? Bra saker. Tror VG er gode på diskresjon i denne saken.
Det er vel heller Dagbladet som har overtatt VGs rolle.

Etter at TH ble varetektsfengslet (og i løpet av de 10 dagene han var i varetekt), var det kun én representant fra media, nemlig Dagbladet, som fikk være tilstede (innsyn i saksopplysninger) under prosessen, før TH ble løslatt.

Mulig det fremdeles er slik. Mye tyder i såfall på at Dagbladet gjør det på en annen måte enn VG.
Citera
2023-01-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

Interessant nok er det så langt ingen oppfølgingssak fra Dagbladet etter alle løse tråder de bidro til.
Det er mulig de har kommet frem til samme nøkterne prioritering som øvrige medier i denne saken.
Citera
2023-01-12, 22:03
Medlem
Gjentar fra siste innlegg om hva TH har bidratt med, for å få tyrkeren til Norge og vitne om angivelige GM i S4 31. oktober 2018.

Tyrkeren har allerede mottatt gevinst, Tyrkia har trukket tilbake internasjonale etterlysninger av ham.

Citat:
TH har brukt penger og ressurser, ved å skaffe advokat for tyrkeren, hjulpet tyrkeren til å påvirke norske myndigheter til å be tyrkisk politi trekke tilbake internasjonale etterlysninger av tyrkeren, sørget for flybillett og reise til Norge, bidratt med å hjelpe tyrkeren inn i asylsøker-systemet. Sikkert mer også.

Advokatfirmaet tyrkeren har brukt, er samme firma som Gard A Lier, AEs offentlig oppnevnte bistandsadvokat, jobber i. (GA Lier er partner.) Som vi ikke har hørt særlig mye fra. Så langt.

At TH har brukt penger på tyrkeren, tyder på at Hagen håper at tyrkeren skal bli verdifull i hans eget forsvar.

Så pistolen som ble funnet i S4 i november 2018. Smith & Wesson. Et uregistrert og ulovlig våpen som Tom Hagen har bekreftet at han eier.

Det er mange ubesvarte spørsmål rundt pistolen.

Var våpenet rengjort og pusset etter siste gang det var avfyrt?
– Coppel har funnet gamle våpen. Avfyrte skytevåpen vil alltid gi en kruttstank lenge etterpå, forteller Elin Andersen.
Kilde: https://www.oblad.no/nyheter-fra-frogn/nyheter-fra-oppegard/nyheter-fra-ski/coppel-3-lukter-seg-frem-til-vapen/s/2-2.2610-1.6782093?localLinksEnabled=false

Hvor har Hagen skaffet våpenet? Hvem har mottatt betaling for våpenet? Er det en gammelt tjenestevåpen fra Stay Behind? Hvis Hagen selv ikke var med i Stay Behind kan han ha kjent noen som var med. AP-folk. Selve nedleggelsen av Stay Behind synes ikke å ha vært godt organisert og dokumentert, våpnene er neppe samlet inn. Har våpenet en egen forhistorie? Har våpenet noen gang vært meldt stjålet? Når ble våpenet i sin tid, solgt av S&W, og til hvem?

Jeg vil tro at politiet kjenner svarene på noen av disse spørsmålene.

De ulovlige våpnene er alvorlig nok.

Men, jeg mener det var Jayce som nevnte det, den ulovlige ammunisjonen ble ikke funnet under de første åstedsundersøkelser i S4. Ble ikke funnet samtidig med de ulovlige våpnene.

Ulovlig ammunisjon dukket opp først senere. Enten under en senere åstedsundersøkelse, eller, om det var under ransakinger i S4 etter at TH ble pågrepet i april 2020. Mulig Jayce kjenner til flere detaljer, jeg husker ikke hva som ble nevnt tidligere.

Som flere har hintet til, den ulovlige ammunisjonen passer ikke til noen av de beslaglagte våpnene.

Det åpner for at TH har hatt flere våpen til sin disposisjon. Hvor er dette våpenet blitt av? Har TH gjemt det ett sted?

At Tom Hagen ikke legger absolutt alle kortene på bordet i våpen-spørsmålene, bidrar også til å forsterke mistanken mot ham. Det kan han jo takke seg selv for.
Senast redigerad av kornblomst 2023-01-12 kl. 22:05. Anledning: skrivefeil
Citera
2023-01-12, 22:11
Avslutad
Citat:
Dagbladet når ikke VG til knehasene engang.
Det kommer an på hva man ønsker å oppnå. Alle høyder er ikke verdt anstrengelsene de medfører.
VGs artikkel, med "opplysningen om knehasene", gikk rett i dass, dvs "opplysningen om knehasene" ble fjernet fra artikkelen før Norges befolkning fikk kledd på seg den morgenen (ref VG artikkelen, "Bevisene som falt")

Det var nok pengene som snakket for mye i VG.
Citera
2023-01-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kommer an på hva man ønsker å oppnå. Alle høyder er ikke verdt anstrengelsene de medfører.
VGs artikkel, med "opplysningen om knehasene", gikk rett i dass, dvs "opplysningen om knehasene" ble fjernet fra artikkelen før Norges befolkning fikk kledd på seg den morgenen (ref VG artikkelen, "Bevisene som falt")

Det var nok pengene som snakket for mye i VG.

Her tar du feil igjen.

Dette med DNA-funn under knehasene har aldri blitt omtalt slik du prøver å fremstille det som.
At det ble tatt bort fra artikkelen på VG Nett kan ha andre årsaker enn det du ønsker det skal ha.
Citera
2023-01-12, 22:22
Medlem
Om Dagbladet.

Noen må offentliggjøre nesten-nyheten om at Tom Hagen har betalt for å få en Tyrker med allerede-nedslitt-til-null-troverdighet til Norge for å forklare seg om detaljer han kjenner til fra den angivelige bortføringen av Anne-Elisabeth fra sitt hjem i Sloraveien 4, den 31. oktober 2018.

Jeg synes Dagbladet har gjort en god jobb i så måte. Så langt.

Jeg håper vi slipper å høre mer om Tyrkeren her i forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in