Citat:
Definitivt ikke gravejournalistikk. Men det kan ha vært et tips fra noen som kjenner etterforskningen internt.Jeg tror ikke dette er noe Dagbladet har gravd opp selv. Da hadde de nok vært mer grundig, og mer frampå med presentasjonen. De skriver jo at opplysningene ikke er etterprøvd. Enhver gravejournalist med respekt for seg selv ville nok ikke publisert noe så halvkokt. Sannsynligvis hadde de også anonymisert mannen, ihvertfall i starten, og skrevet flere oppfølgende artikler. De lever jo av klikkjournalistikk. Om de eller Holden ble kontaktet først, vet jeg ikke, men noe sier meg at tyrkeren/sicilianeren har tatt initiativet her, og ikke Dagbladet. Men det er tydelig at det kun er de som velger å omtale dette. Det hender jo forsåvidt at medier betaler intervjuobjekter for å få eksklusiv rett på materialet. Men da pleier de også å gå høyere ut. Denne artikkelen var bortgjemt og falt kjapt ut av feeden, som om det ikke var prioritert stoff. Velig merkelig.
Ja, de lever av klikk - det er jo faktisk en sak som enkelt kunne vært delt opp i tre-fire saker.
- "En tyrkisk agent sier bla bla, ble avhørt av Kripos i desember"
- "Holden videreformidlet"
- "Intervju med advokaten og agenten"
- "Tyrkisk eks-agent utvist fra Østerrike - nektet å drepe politiker"
Kanskje sakene ikke gir så mange klikk lenger, og at det også er derfor dette ikke omtales andre steder?