Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Ja. Politiets beviser ble underkjent av Lagmannsretten.
Og det i en sak der "alle" skjønner at det må være TH som står bak. Enten han er GM, eller han har leid medhjelpere, eller har fått hjelp av sin kjente partner-in-crime fra ektepaktbedrageriet i 1987, advokat BB.
Jeg synes det er ubehagelig at den slags korrupsjon i rettsvesenet kan forekomme i Norge.
Vi vet positivt og med sikkerhet at det finnes fellende beviser mot TH.
Det er Lagmannsretten som underkjente disse bevisene, og løslot TH fra varetekt. Hvorfor? Jeg forstår ikke hva som egentlig skjedd, og hvorfor etterforskningen ser ut til å ha møtt veggen.
Da TH ble løslatt 8. mai 2020 fikk han en slags galgenfrist, han hang mer eller mindre i halvsvime i tauene i bokseringen.
Og så. Politiet skulle bare ha kvalitetssikret sine beviser enda bedre. Tatt noen runder til med de beste bevisene de hadde. Men så. Det er som en usynlig og allmektig hånd har jagd politiet ut av bokseringen, og ned i underjordiske bunkere for å løse uløselige kryptospor.
Hvem er det som besitter slik makt?
Jeg skjønner at politiet må forfølge kryptosporene så langt det lar seg gjøre. Men. Det kan ta år. Flere nye år vil gå før man finner ut av kryptotransaksjonene. Og i mellomtiden får TH gå fritt omkring.
Det er bare provoserende. At dette kan skje i Norge i dag.
Du er virkelig helt på jordet på vanlig måte. Kan ikke du snart få inn i nøtta di at det ikke finnes bevis mot TH og at det er DERFOR han ble løslatt. Så har det seg slik at det ikke har blitt funnet noen bevis i ettertid heller og derfor er han fortsatt en fri mann.
Det er heldigvis ikke slik at man kan holde folk fengslet uten bevis, eller fordi du tror ditt og datt eller fordi " alle skjønner" som du sier. Politiet har brukt 4 år og de har ikke klart å finne noe på TH. Mener du virkelug at han skulle ha sittet i fengsel alle disse årene mens de prøver å finne noe på han ?
Det kan hende at TH er skyldig, men da må man for pokker finne bevis først, før man putter mannen i fengsel. Begynn å ta i bruk hjernen din litt . Eventuelt la den få litt hvile. Du er så inn i granskauen besatt på at TH er den skyldige , så hodet ditt går i spinn med ville robotstøvugerterioer og alt mulig annet latterlig du har funnet på.