Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
Du er nok ikke den eneste som undres over Lagmannsrettens oppsiktsvekkende handling i 2020.
Det er vel ingen hemmelighet at flere i politiet gjør det samme. Det som skjedde der er ikke normen.
Ja. Politiets beviser ble underkjent av Lagmannsretten.
Og det i en sak der "alle" skjønner at det må være TH som står bak. Enten han er GM, eller han har leid medhjelpere, eller har fått hjelp av sin kjente partner-in-crime fra ektepaktbedrageriet i 1987, advokat BB.
Jeg synes det er ubehagelig at den slags korrupsjon i rettsvesenet kan forekomme i Norge.
Citat:
Ursprungligen postat av
first.spring
Nå må vi prøve å være edruelige her. Det finnes ingen fellende beviser som knytter TH til drapshandlingen. Politiet har heller aldri hevdet at TH selv drepte sin kone. De mener at han har hatt hjelp. Anbefaler deg å lese boken til Braaten & Fossheim.
Hadde det eksistert fellende bevis mot TH så hadde han trolig vært dømt allerede. Om det er en skandale i denne saken så faller ansvaret på politiet og ikke rettsvesenet. Lagmannsretten gjorde igjen feil ved behandlingen av fengslingsspørsmålet.
Vi vet positivt og med sikkerhet at det finnes fellende beviser mot TH.
Det er Lagmannsretten som underkjente disse bevisene, og løslot TH fra varetekt. Hvorfor? Jeg forstår ikke hva som egentlig skjedd, og hvorfor etterforskningen ser ut til å ha møtt veggen.
Da TH ble løslatt 8. mai 2020 fikk han en slags galgenfrist, han hang mer eller mindre i halvsvime i tauene i bokseringen.
Og så. Politiet skulle bare ha kvalitetssikret sine beviser enda bedre. Tatt noen runder til med de beste bevisene de hadde. Men så. Det er som en usynlig og allmektig hånd har jagd politiet ut av bokseringen, og ned i underjordiske bunkere for å løse uløselige kryptospor.
Hvem er det som besitter slik makt?
Jeg skjønner at politiet må forfølge kryptosporene så langt det lar seg gjøre. Men. Det kan ta år. Flere nye år vil gå før man finner ut av kryptotransaksjonene. Og i mellomtiden får TH gå fritt omkring.
Det er bare provoserende. At dette kan skje i Norge i dag.