Citat:
Fetad: Jeg vet ikke. Men jeg tror at det neppe skjer noe før nærmere 31. oktober. Se artikkel:Politiet har invitert Hagen-barna til møte i dag, for å orientere om status i etterforskningen, hypoteser, mål, ressurser og fremdrift i saken.
Barnas bistandsavdokat Ståle Kihle sier til VG at møtet var "hyggelig" men:
Kilde:
VG i dag, 24. sept 2020
Hagen-barna møtte politiet: – Fortsatt ingen tillit
Barnas bistandsavdokat Ståle Kihle sier til VG at møtet var "hyggelig" men:
"– Vi har fortsatt ingen tillit til politiet i denne etterforskningen med Tom Hagen som siktet, og det er per nå ingenting som tilsier noe annet enn at vi ikke har tillit til politiet. Det har vi sagt hele tiden. Vi har heller ikke fått tillit nå og har tidvis parkert dem på ting, sier Kihle."Kihle vil ikke utdype hva han legger i å ha "tidvis parkert" politiet. Han har kanskje fått lest seg igjennom de 20.000 dokumentene har fikk overlevert for en stund siden? Han har bare ikke rukket å oppklare saken ennå?
"Den manglende tilliten til politiet gjør at Hagen-barna heller ikke ønsker å gå i nye politiavhør. Ingen av dem har vært avhørt i saken siden august i fjor. I lange avhør ble de blant annet utspurt om foreldrenes samliv."Er dagens møte med barna et tegn på at det går mot en snarlig tiltale?
Kilde:
VG i dag, 24. sept 2020
Hagen-barna møtte politiet: – Fortsatt ingen tillit
(24.09.20)Øst politidistrikt har de siste ukene ikke latt seg intervjue om status i etterforskningen utenom korte svar på e-post. Det vil de heller ikke gjøre før nærmere 31. oktober, opplyser de.
https://www.tv2.no/nyheter/11667003/
Jeg synes det kunne ligne, at han smider eller tager noget bag affaldsspanden/søppelspanden hvis man ser 42 sekunder inde i videoen. Han retter også handsken umiddelbart efter.