2020-06-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
47 69 64 64 65 72 20 64 75 20 c3 a5 20 73 65 6e 64 65 20 6d 65 67 20 65 6e 20 50 4d 20 6d 65 64 20 42 69 74 63 6f 69 6e 2d 77 61 6c 6c 65 74 65 6e 3f 20 48 61 64 64 65 20 76 c3 a6 72 74 20 61 72 74 69 67 20 c3 a5 20 67 72 61 76 65 20 6c 69 74 74 20 73 65 6c 76 20 3a 29

Sjakkmatt klarte det med mine opplysninger (antar jeg, det var egentlig et glipp fra min side), så du kan det nok også Hint: bruk walletexplorer.com
Citera
2020-06-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hvis noen her tror at TH har bygget formuen utelukkende på å være firmaeier tar de feil. Ingen klarer å skape en så stor formue ved å ha et firma
Det er 99% sikkert at TH har investert penger på børsen og satset på de riktige konsernene. Kan si det slik at det er bortimot umulig og skape en så stpr formue uten å gjøre noen gode investeringer på børsen.

Jeg er dermed rimelig sikker på at minst 1/3 del av formuen står i aksjer, så det er ingen grunn til å tro at TH ikke kunne fått frigitt tilstrekkelig med ressurser i løpet av noen dager. Hvis man stiller klokka 10 år tilbake i tid hvor slike transaksjoner gikk manuelt kunne jeg trodd det.
Men det er veldig enkelt og kjøpe og selge aksjer digitalt. TH er heller ikke så lite digital som han hevder. Han skriver jo mailer til politiet, han logget seg inn på sin iPad når han kom på jobb den aktuelle dagen

Så ingen skal fortelle meg at TH er d3n analfabeten han liker og utgi seg for å være. Ja han sender kanskje ikke meldinger men det skyldes kanskje mest at han ikke gidder å sette seg inn i denne kunsten..

Han er kanskje ikke superavansert digitalt, men jeg tenker at han fikser det han vil fikse uten at jeg skal dele ut skyldkort for han.

Det tror jag också, att han kan fixa det han vill fixa. Annars har han ju folk runt omkring sig som
kan mer av tekniska specialiteter.
Jag tror också att ev en tredjedel av hans imperium är att hitta i investeringar.
Kanske inte så viktigt vilken form av investeringar han brukar göra-
men tänkte att det är inte så stor skillnad på Norge och Sverige i aktie -avseende
..och till mig har man sagt på banken att aktier inte lönar sig som förr i tiden, att vanliga aktier har sjunkit i värde - att andra typer av investeringar går bättre (andelar i procent).
... Men är absolut ingen bankkunnig person så ska inte fördjupa mig i detaljer här.
Självklart får en man som TH loss pengar snabbt om han behöver och det är ju det viktiga ..

Tanken på RU släpper mig inte.
Hur kommer det sig att han valde TH till samarbete om TH accepterat?
Undrar hur de träffades första gången .....
Citera
2020-06-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
1: Det har advokatene selv uttalt i en eller flere av artiklene som omhandlet det at TH ble omtalt som "litt pjusk".
De sier eksplisitt at ingen av de hadde vært i kontakt med TH den dagen.

Her, f.eks:

"– Som flere medier har skrevet, registrerte en av våre medarbeidere at Tom Hagen var «litt pjusk» da han ankom Kripos. Dette ble meddelt forsvarer, som selv sa at han ikke hadde snakket med sin klient før avhøret i dag, skriver Hrenovica i en e-post til NRK."

https://www.nrk.no/norge/politiet-gar-ut-mot-hagens-forsvarere_-han-var-_litt-pjusk_-1.15039286

Og her:

"Som flere medier har skrevet, registrerte en av våre medarbeidere at Tom Hagen var «litt pjusk» da han ankom Kripos. Dette ble meddelt forsvarer, som selv sa at han ikke hadde snakket med sin klient før avhøret i dag."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Qo11pP/politiet-om-avbrutt-moete-med-tom-hagen-han-var-litt-pjusk

2: Uttrykket du leter etter er "fungerende alkoholiker" og det beskriver en som drikker mye og ofte, men som fremdeles klarer å fungere forholdsvis greit, gå på jobb og skjøtte sine plikter sånn generelt, men da altså ofte under påvirkning av alkohol.
Har man havnet langt nok utpå så utvikler man også det som heter toleranse, dvs at man kan drikke ganske mye, mer enn folk som ikke drikker like ofte, og fremdeles fremstå mer eller mindre upåvirket, spesielt hvis man ikke kjenner personen så godt.
ENDA et steg videre fra dette igjen kan være at man faktisk har utviklet en vaskeekte alkoholavhengighet, og faktisk trenger alkohol for å ikke fremstå dårlig, dvs si at man fremstår dårlig, nervøs, forvirret, skjelver osv. når man er helt edru. Da fremstår de faktisk mer samlet og oppegående når de har en konstant, lav promille, enn når de er helt edru.

Ikke godt å si, du har et poeng du insinuerer da at han egentlig hadde abstinenser da han møtte til avhør, klart fullt mulig, men fortsatt et ubesvart spørsmål hvorfor bar ikke Holden der, og hvorfor påstår noen her at det er forsvaret som har lekket disse opplysningene til pressen
Hvorfor skulle forsvaret lekke opplysninger som gir opphav til spekulasjoner blant folk.
Dernest tror jeg TH snarest bør kvitte seg med Holden som forsvarer for hva skal man med en forsvarer som verken stiller opp når man trenger en og i tillegg lekker opplysninger som stiller klienten i et enda dårligere lys. Forstå det den som kan.
Citera
2020-06-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemdahajhn
Jeg siterer bare uttalelsene fra SH Holden fra da TH ble arrestert, tyder jo på at saken har en helt annen løsning enn de som tror TH er skyldig. Og itilegg så sier politiet at de har nye beviser..

Det Holden er sitert på er: " – Jeg står fortsatt fast med min oppfatning tidligere at jeg synes det er et særdeles magert grunnlag. Det er noe helt annet enn det dere tror anklagen bygger på, sier Holden til pressen utenfor rettsbygningen."

Holden sier altså at anklagen er bygget på spinkle beviser, ikke at saken dreier seg om noe helt annet. "Vi tror" for eksempel at politiet har håndfaste bevis mot TH. Holden sier at sånn er det ikke.

Dessuten er TH siktet for drap eller medvirkning til drap, han er ikke siktet for noe "helt annet".
Citera
2020-06-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
hvorfor påstår noen her at det er forsvaret som har lekket disse opplysningene til pressen
Hvorfor skulle forsvaret lekke opplysninger som gir opphav til spekulasjoner blant folk.
Dernest tror jeg TH snarest bør kvitte seg med Holden som forsvarer for hva skal man med en forsvarer som verken stiller opp når man trenger en og i tillegg lekker opplysninger som stiller klienten i et enda dårligere lys. Forstå det den som kan.

Jag kan ha missförstått. Tolkade de två artiklarna jag länkade till dig om detta som att ordvalet var försvarets som polisen förmedlade. Polisen har i vart fall dementerat att de velat retas med ordvalet, så mycket har jag förstått.
Citera
2020-06-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Sjakkmatt klarte det med mine opplysninger (antar jeg, det var egentlig et glipp fra min side), så du kan det nok også Hint: bruk walletexplorer.com

Tusen takk for hintet
Citera
2020-06-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Det var en ting jeg stusset over, men nå skjønner jeg, og det er hvordan helt presis ville kryptoGM kommunisere tilbake til TH. Jeg stusset over beløpet til 0.0007 btc.

Så har jeg lest brevet (som gjengitt av VG) mange ganger og så tror jeg jeg har svaret. Sitat:

"Du OG vi vill sende ... Ta kommunisering address inn i xxxxx for se alle overføring till address og om vi har kommunisert."
Og litt lengre ned, hvis man ser nøye på bredten til feltet xxxx btc = .... og sammenligner bredten for xxxx feltet, så er det for TH : 0.001 til 0.006 btc, mens første mld for kreptoGM har et felt som er bredere, og ville logisk nok være noe med 7, altså 0.0007 btc (for "Dårlig tid, fort eller hun er død").

Dvs, kryptoGM "sender en melding til seg selv" for å formidle et budskap tilbake til TH. TH får innstuks å sjekke overføringer på f.e. blockchain.com

VG kunne nevne at kryptoGM sendte denne mld på 10.11.18, flere ganger en dag etter 13.11.18, og 16.01.19 men det vi nå kan se er at samme mld ble også sendt 30.11.18 (2x), 1.12.18 (3x), 27.12.18, 02.01.19 (2x). Det har aldri kommet fram via VG.
https://imgur.com/a/Lh9Jkd1
men.. 36 må jo være TH/Kripos? mtp "decode hex monero in..."
Citera
2020-06-06, 22:12
Medlem
"Fucke oss"... Det lyder jo ganske østlandsk (oslo) spør dere meg😀 "ta ned risiko".. Typisk begrep for finansmiljøet. "Putter".. Også ganske østlandsk (oslo). Disse tre er ikke typisk for Balkan, gebrokkent Svensk.. Jeg vil si "fucke oss og putter" er typiske oslo ord.
Citera
2020-06-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
https://imgur.com/a/Lh9Jkd1
men.. 36 må jo være TH/Kripos? mtp "decode hex monero in..."

Hvorfor dette hemmelighetskremmeriet, kan du ikke publisere en URL til kilden da ?
Citera
2020-06-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det tror jag också, att han kan fixa det han vill fixa. Annars har han ju folk runt omkring sig som
kan mer av tekniska specialiteter.
Jag tror också att ev en tredjedel av hans imperium är att hitta i investeringar.
Kanske inte så viktigt vilken form av investeringar han brukar göra-
men tänkte att det är inte så stor skillnad på Norge och Sverige i aktie -avseende
..och till mig har man sagt på banken att aktier inte lönar sig som förr i tiden, att vanliga aktier har sjunkit i värde - att andra typer av investeringar går bättre (andelar i procent).
... Men är absolut ingen bankkunnig person så ska inte fördjupa mig i detaljer här.
Självklart får en man som TH loss pengar snabbt om han behöver och det är ju det viktiga ..

Tanken på RU släpper mig inte.
Hur kommer det sig att han valde TH till samarbete om TH accepterat?
Undrar hur de träffades första gången .....

Det er tull at ikke aksjer lønner seg over tid. Det handler om å finne riktige aksjer så kan man tjene millioner på kort tid om man har bok cash og kjøpe seg inn. Men det handler mye om å sette seg inn i hvilke aksjer man skal satse på, og er der noe jeg tror TH kan så er det nettopp det.

Ettersom jeg har forstått oppsøkte RU TH for å få han til å investere i et kryptoopplegg. Det var sikkert allmenn kjent på Lørenskog at TH hadde penger, dessuten kan der se ut som RU hadde en eller annen forbindelse med sønnen til TH.Egentlig ikke så mystisk, men har tenkt tanken da RU ble avvist til å finansiere prosjektet hans, kan det ha oppstått en idé hos RU.

Så ser ikke vekk fra at RU er involvert i dette på en eller annen måte.Men ser ikke ut som politiet tenker i samme baner og de vet så klart mer enn jeg gjør. Det er jo veldig rart at RU er siktet for medvirkning til bortføring,, mens om jeg skulle tippe var RU en av gjerningsmennene.

Men det er åpenbart at politiet har bestemt seg for at TH er gjerningsmannen, da blir andre mistenkte sett på som lakeier.
Men hva om det er RU som står bak dette, han har trolig god kjennskap til familien og ville gjøre handlingen for evnt.andre mye enklere.

RU kan ha vært forbannet etter at mange samtaler med TH rant ut i ingenting. Han har ikke noe rulleblad, men kjenner godt til familien.
Citera
2020-06-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvorfor dette hemmelighetskremmeriet, kan du ikke publisere en URL til kilden da ?
Er redd for at du skal sende 0.009 til TH/SH.
Citera
2020-06-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Er redd for at du skal sende 0.009 btc til TH/SH.

Akt dere nevner er offentlig tilgjengelig informasjon så hva er problemet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in