Citat:
Ursprungligen postat av
Timbar
Hvor har du fra at Holden ikke var i kontakt med sin klient i forveien d3n aktuelle dagen.Høres rart ut Hvilken advokat sender sin drapssiktede klient i avhør uten å ha kontroll på han.En uansvarlig advokat jeg vet ikke.Mulig han i forkant hadde frarådet TH og gå i avhør, og TH nektet og høre på han.
Jeg bygger min mistanke om at TH var beruset når han møtte til avhøret ikke bare på det jeg har skrevet, men fordi flere her som bor i nærmiljøet har fortalt at TH hadde et alkoholproblem.
Etter å ha blitt oppmerksom på at alkoholikere ofte har røde neser, har jeg sømfart bilder av TH og ja det stemmer at han har rød nese på de fleste bildene. Jeg tror likevel at han var det man kaller en kontrollert alkoholiker. Men selv for en kontrollert alkoholiker kan et slikt press han har vært utsatt for bli en mulighet til å flykte fra presset.
Hvordan en ansvarlig advokat kan overlate denne mannen til seg selv er for meg et mysterium.
Og i tillegg sitter han altså igang med å sive ut interne opplysninger til media ifølge andre her. Dette henger ikke på greip, med mindre Holden selv tror TH er drapsmannen. Dette er merkelig.
1: Det har advokatene selv uttalt i en eller flere av artiklene som omhandlet det at TH ble omtalt som "litt pjusk".
De sier eksplisitt at ingen av de hadde vært i kontakt med TH den dagen.
Her, f.eks:
"– Som flere medier har skrevet, registrerte en av våre medarbeidere at Tom Hagen var «litt pjusk» da han ankom Kripos. Dette ble meddelt forsvarer, som selv sa at han ikke hadde snakket med sin klient før avhøret i dag, skriver Hrenovica i en e-post til NRK."
https://www.nrk.no/norge/politiet-gar-ut-mot-hagens-forsvarere_-han-var-_litt-pjusk_-1.15039286
Og her:
"Som flere medier har skrevet, registrerte en av våre medarbeidere at Tom Hagen var «litt pjusk» da han ankom Kripos. Dette ble meddelt forsvarer, som selv sa at han ikke hadde snakket med sin klient før avhøret i dag."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Qo11pP/politiet-om-avbrutt-moete-med-tom-hagen-han-var-litt-pjusk
2: Uttrykket du leter etter er "fungerende alkoholiker" og det beskriver en som drikker mye og ofte, men som fremdeles klarer å fungere forholdsvis greit, gå på jobb og skjøtte sine plikter sånn generelt, men da altså ofte under påvirkning av alkohol.
Har man havnet langt nok utpå så utvikler man også det som heter toleranse, dvs at man kan drikke ganske mye, mer enn folk som ikke drikker like ofte, og fremdeles fremstå mer eller mindre upåvirket, spesielt hvis man ikke kjenner personen så godt.
ENDA et steg videre fra dette igjen kan være at man faktisk har utviklet en vaskeekte alkoholavhengighet, og faktisk trenger alkohol for å ikke fremstå dårlig, dvs si at man fremstår dårlig, nervøs, forvirret, skjelver osv. når man er helt edru. Da fremstår de faktisk mer samlet og oppegående når de har en konstant, lav promille, enn når de er helt edru.