Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nå vet jeg ikke hvor TH har sine verdier, men jeg vil tippe at mye av pengene kommer fra gode investeringer på børsen. Siden jeg har endel erfaring med dette kan jeg stadfeste at det er fort gjort og omsette aksjer i penger. Det går nesten like fort som å overføre penger fra en konto til en annen, dog med unntak av vippe da. Selger man aksjer for 20 mill, har du pengene på konto dagen etter med mindre det kommer en helg i mellom.
Hehe, var alt bare så enkelt, og det er lov å lese seg opp først

Største formueverdier til TH går gjennom TH sitt investeringsselskap Holding2 AS som er storeier i det ikke børsnoterte selskap Elkraft AS. Og så er det forholdsvis litt gjennom TH Eiendom AS plus mange andre småselskaper.
Nå ville de i praksis ikke være vanskelig å selge seg ned med 100mill kr i Elkraft, det er et luktrativt eierskap, men det går ikke via børsen altså.
Hadde Elkraft vært notert på børsen, hadde det gått relativt anonymt for seg, ingen ville ha merket noe. Men hvis TH skulle selge seg ned for 100mill i Elkraft vil jo hele finansnorge får lukta av det med engang, og det var svært uaktuelt i den første perioden, til halvveis januar. Så han måtte nok ha gått gjennom banken tenker jeg, for å få maks diskresjon. Og det ville ha tatt en liten stund.
Men fremfor alt vil ta det ta myyye lengre å få takk i 9 mill euro i monero, også via OTC formidlere (over the counter, ikke vanlige kryptobørser, på canlige kryptobørser er det helt umulig)