2020-05-09, 09:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Selvfølgelig, ingen av de gidder å ta kampen mot politiet i en slik sak. Det vet de at det ikke blir penger av. De hadde satt reglene, alt annet enn det ville de blitt arrestert for. Så alt det pisset med livsbevis etc. ville bare gitt dem nye 15+ år.

Bedre avslutte stille, eller kanskje skjedde det noe som sørget for den utgangen uansett.

Ser den, og er ikke det her et affektdrap/coverup som jeg hele tiden har trodd er ikke denne teorien noe å kimse av. Jeg har nemlig svært vanskelig for å tro at en mann som TH planlegger et stunt som det her i sitt eget hus.
Citera
2020-05-09, 09:54
Medlem
allegragellers avatar
Det blir förhör med ”30åringen” klockan 12 idag, skriver Dagbladet:

” Mannen i 30-år som er siktet for drap eller medvirkning til drap på Anne-Elisabeth Hagen, blir ikke framstilt for varetektsfengsling lørdag.
Det opplyser mannens forsvarer, advokat Dag Svensson, til Dagbladet lørdag morgen.
- Det blir ikke fengslingsmøte i dag, men et avhør, skriver han i en SMS til NTB.
På spørsmål fra Dagbladet om det ligger an til løslatelse, svarer advokaten:
- Vi får se hva som skjer etter avhør klokka 12.00.
Den siktede mannen ble pågrepet i Oslo seint torsdag kveld. Hans forsvarer har tidligere bekreftet til NTB at hans klient har en form for relasjon til Tom Hagen, som også er siktet i saken.”
Citera
2020-05-09, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Må ha vært at AE døde på åstedet. Det er vel det de mener å kunne bevise tror jeg.

Det tror jeg nok neppe de kan bevise, da hadde saken stilt seg helt annerledes fra starten av. Det at de nå river opp lister og gulvplanke er bare protokoll, det må gjøres for å sjekkes. Akkurat som kummen, akkurat som om TH skulle ha slept kone bort til porten og slengt henne nedi der. Helt usannsynlig, men allikevel skal det hukes av på en sjekkliste.

Hun har nok død på veien eller i etterkant. Men hvorfor politiet tror det har vært planlagt som drap skjønner jeg fortsatt ikke, ingenting som tyder på det. Men når man ser bevisene de stilte med mot TH, så trenger man ikke akkurat prøve forstå logikken deres heller.
Citera
2020-05-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det blir förhör med ”30åringen” klockan 12 idag, skriver Dagbladet:

” Mannen i 30-år som er siktet for drap eller medvirkning til drap på Anne-Elisabeth Hagen, blir ikke framstilt for varetektsfengsling lørdag.
Det opplyser mannens forsvarer, advokat Dag Svensson, til Dagbladet lørdag morgen.
- Det blir ikke fengslingsmøte i dag, men et avhør, skriver han i en SMS til NTB.
På spørsmål fra Dagbladet om det ligger an til løslatelse, svarer advokaten:
- Vi får se hva som skjer etter avhør klokka 12.00.
Den siktede mannen ble pågrepet i Oslo seint torsdag kveld. Hans forsvarer har tidligere bekreftet til NTB at hans klient har en form for relasjon til Tom Hagen, som også er siktet i saken.”

Betyr ingenting, blir ingen løslatelse på den fyren. Han fengsles på mandag.
Citera
2020-05-09, 09:57
Medlem
Citat:
B-gjengens medlemmer har nok ikke denne kapasiteten. Men følger du samme sporet så er det mange andre som er moduskandidater på listen. Man må ikke bo på Lørenskog for å lukte seg frem til penger. Oslo øst er én kilometer unna.
Lørenskog er delvis endel av stor- oslo (øst) bor selv i sentrale deler av oslo øst og treffer de periodevis ukentlig, mer smågangster virksomhet de bedriver men de kjører i allefall biler verdt langt over hva de tjener (offentlig) på flere år..
Citera
2020-05-09, 09:59
Medlem
Citat:
Det tror jeg nok neppe de kan bevise, da hadde saken stilt seg helt annerledes fra starten av. Det at de nå river opp lister og gulvplanke er bare protokoll, det må gjøres for å sjekkes. Akkurat som kummen, akkurat som om TH skulle ha slept kone bort til porten og slengt henne nedi der. Helt usannsynlig, men allikevel skal det hukes av på en sjekkliste.

Hun har nok død på veien eller i etterkant. Men hvorfor politiet tror det har vært planlagt som drap skjønner jeg fortsatt ikke, ingenting som tyder på det. Men når man ser bevisene de stilte med mot TH, så trenger man ikke akkurat prøve forstå logikken deres heller.

Nå vet vi ingenting om hva politet har, og hvordan bevisene ser ut når de settes i sammenheng. Hver for seg kan de være svake, satt i en sammenheng blir det noe annet. Vi må huske at 2 av 4 dommere mente bevisene var sterke nok til varetektsfengsling. Men de 2 som stemte mot veide tyngst. Jeg vil allikevel ikke tro de satt og himlet med øynene, slik Holden skal ha det til. Men det var ikke nok.
Jeg vil gjerne vite hva de har, og håper det kommer noen drypp snart.
Citera
2020-05-09, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Lørenskog er delvis endel av stor- oslo (øst) bor selv i sentrale deler av oslo øst og treffer de periodevis ukentlig, mer smågangster virksomhet de bedriver men de kjører i allefall biler verdt langt over hva de tjener (offentlig) på flere år..

Fine biler skal man ikke la seg imponere av, andre har boliger til ti mill. Trenger ikke være sværkar fordi man i stedet har gjeld på en bil til en million.
Citera
2020-05-09, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Nå vet vi ingenting om hva politet har, og hvordan bevisene ser ut når de settes i sammenheng. Hver for seg kan de være svake, satt i en sammenheng blir det noe annet. Vi må huske at 2 av 4 dommere mente bevisene var sterke nok til varetektsfengsling. Men de 2 som stemte mot veide tyngst. Jeg vil allikevel ikke tro de satt og himlet med øynene, slik Holden skal ha det til. Men det var ikke nok.
Jeg vil gjerne vite hva de har, og håper det kommer noen drypp snart.

Øystein Milli mente at rapportene de refererte til under fengsling var så stor at de aldri hadde sett noe liknende. Det betyr at det var masse dokumenter uten innhold. Fengsling er forøvrig ikke vanskelig å få. Blir man fremstilt så blir man fengslet samme hvor bagatellmessig det er, men slipper du ut så har du virkelig ikke gjort noe. Tror du kan sette kryss i taket på det som har sluppet ut etter en anke til Lagmannsretten.
Citera
2020-05-09, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Så det tog 8 månader innan polisen undersökte huset? Undersökte inte polisen huset tidigare?

Politiet var i huset samme dag for å sikre åstedet. Altså ettermiddag eller kveld 31.10.2018. Politiets åstedsgranskere gikk inn i huset 2. november, og gjorde undersøkelser i vel én måned. Nærmere jul, i midten av desember, ble huset vasket ned og frigitt, og Tom Hagen flyttet inn igjen like før jul.

I denne perioden ble det ikke gjort synlige undersøkelser utendørs. De startet så snart saken ble offentlig kjent, 10 uker etter forsvinningen, 9. januar 2019.

Betaling av løsepenger. Totalt 9 millioner EUR skulle betales over minst 9 uker. Tom Hagen skulle kjøpe Monero på en spesifisert kryptobørs, men skulle ikke kjøpe mer Monero enn tilsvarende 1 mill EUR per uke. Det skal se ut som om kidnapperne ved mottak av første betaling i Monero, skulle selge de samme Moneroene tilbake til Hagen, slik at kidnapperne etter 9 uker skulle tilsammen ha mottatt 8 mill EUR og Monero tilsvarende 1 mill EUR, totalt 9 mill EUR.

Kommunikasjon mellom kidnapperne og Tom Hagen skulle foregå ved overføring av bitcoins mellom to bitcoinskontoer. I trusselbrevet lå en kodeliste, med totalt 12 bitcoinbeløp, der hvert beløp tilsvarte en forhåndsbestemt kode, 6 koder til hver av partene.

Det finnes en wikipedia-side på Tom Hagen. Det er ikke veldig mye informasjon der.

https://no.wikipedia.org/wiki/Tom_Hagen
Citera
2020-05-09, 10:05
Medlem
Citat:
Betyr ingenting, blir ingen løslatelse på den fyren. Han fengsles på mandag.

Han blir satt fri med 99,99 prosent sannsynlighet.
Citera
2020-05-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ser den, og er ikke det her et affektdrap/coverup som jeg hele tiden har trodd er ikke denne teorien noe å kimse av. Jeg har nemlig svært vanskelig for å tro at en mann som TH planlegger et stunt som det her i sitt eget hus.

Politiet sier at sporene hele tiden har indikert en planleggingsfase, det er det eneste jeg vil gi de rett på. Affekt kan vi utelukke, og drap er som vi mener; man planlegger ikke at man selv setter seg i denne situasjonen. Hadde han disse ressursene ville nok disse folkene klart å finne et bedre forslag.
Citera
2020-05-09, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Han blir satt fri med 99,99 prosent sannsynlighet.

Glem det, han er superaktuell. Bare den tilknytningen han har til kriminelle er nok til at han blir sittende. Dette er noe annet enn en uskyldig ektemann. Her har vi en som sitter med foten i fella og skal snakke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in