2020-05-27, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Jeg mistenker at denne 08.45 samtalen er mellom TH og VE/GM2 med AEH sin telefon. Da jeg faktisk tror at hun ble drept på natten av TH selv. Det stod i VG en stund at en av samtalene var nettopp med TH før de fikk beskjed om å fjerne det. Dette er ett av flere falske alibier - tror jeg.

Hvis jeg skal vurdere hvem som kan ha utført selve handlingen så er det ingen andre stakeholdere som vil ha noen gevinst annet enn TH.

Når det gjelder Politi og tunnelsyn så faller det på sin egen urimelighet ut i fra alle hypoteser som har vært etterforsket helt til utsjekk av saken og til stadighet fører sporet tilbake til TH. Det er for mange tilfeldigheter i tillegg til rene løgner avslørt under avhør.

Når det gjelder RU så tror jeg han er en «nyttig idiot» som har blitt involvert grunnet noe kunnskapsoverføring.

Men for AEH, barn, barnebarn og resten av familien sin del så håper jeg at mine antagelser er totalt feilslåtte.

Vedr. politi og tunnelsyn. Du skriver: «Når det gjelder Politi og tunnelsyn så faller det på sin egen urimelighet ut i fra alle hypoteser som har vært etterforsket helt til utsjekk av saken» Det er stor forskjell på utsjekk og det å gi opp.
Citera
2020-05-27, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Sende meldinger fra en annen mobil enn den hovedsimmet er i. Men dette er egentlig et feilspor, tror jeg, fordi det er utrolig lett å avdekke, med mindre det er et indisium fordi TH har erkjent å ha et tvillingsim på AEFHs telefonnummer (eller at de har hatt det på hverandres, hva vet jeg). Han har i alle fall registrert seg med hennes nummer ifjor vår. Alternativt har han tatt over hennes nummer etter at hun forsvant, men det virker spesielt. En mulighet er også at AEFH hadde et tvillingsim på en annen mobil eller på en ipad, og at TH (eller noen) har lånt/stjålet/brukt det den 31. oktober. Det kan være at TH har brukt det for å gi seg selv alibi.

Men det tar jo omtrent 2 sekunder å avdekke.
Citera
2020-05-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Vedr. politi og tunnelsyn. Du skriver: «Når det gjelder Politi og tunnelsyn så faller det på sin egen urimelighet ut i fra alle hypoteser som har vært etterforsket helt til utsjekk av saken» Det er stor forskjell på utsjekk og det å gi opp.

Hvilke spor tenker du de har gitt opp etter 1,5 år med bred etterforskning?
Citera
2020-05-27, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Tull.

Stemmer det ikke at vi har hatt to lekkasjer fra politiet i dag? Saken i VG om det siste forhøret de hadde av TH før pågripelsen, og TV 2-saken om timelister. Virker som om politiet varmer opp for nye avhør. Og at de står fast.
Citera
2020-05-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Synes TV2 er ganske pågående mot lønnskjørings-mennesket som snakket med AEH 08:45 til 08:56 forsvinningsdagen.

Tidspunktet for samtalen virker noe underlig.

Hva var det som hastet så mye at AEH - en person som ikke jobbet fast på kontoret - måtte kontakte en ansatt i THs selskap den morgenen, bare få miutter før TH selv ankom kontoret?
Den ansatte ville snakke med henne om timelister og lønnsutbetaling, får TV 2 opplyst.
Hvorfor var kontakt viktig mellom kl 08.00 og 09.00?
Lønnsspørsmål kunne fint ha blitt avklart senere på dagen.

Dette er et tidspunkt mange ikke ringer rundt til hverandre. Av naturlige årsaker tar de fleste hensyn til at andre er opptatt med familie, frokost, morgenstell eller er på vei til jobb rundt kl 08.00 og 09.00.
Citera
2020-05-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Hva var det som hastet så mye at AEH - en person som ikke jobbet fast på kontoret - måtte kontakte en ansatt i THs selskap den morgenen, bare få miutter før TH selv ankom kontoret?
Den ansatte ville snakke med henne om timelister og lønnsutbetaling, får TV 2 opplyst.

Dette er et tidspunkt mange ikke ringer rundt til hverandre. Av naturlige årsaker tar de fleste hensyn til at andre er opptatt med familie, frokost, morgenstell eller er på vei til jobb rundt kl 08.00 og 09.00.

Tull.

Å presentere dette som en slags tommelfingerregel er på grensen til retardert.

Det er for lengst etablert at AEH og lønnsansvarlig ofte snakket med hverandre, ergo så er det selvsagt ikke mer komplisert enn at de kjenner rutinene til hverandre og de vet når det er "innafor" å ringe og når de skal vente. Jeg har hatt sjefer som er på kontoret fra 06 om morgenen og jeg har hatt sjefer som bare er på kontoret mellom 10-14 og utilgjengelig ellers, det varierer stort.
Senast redigerad av Sosialisten 2020-05-27 kl. 00:51.
Citera
2020-05-27, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pescador
Ikke hva man tror, men lett å finne ut hva man kan gjøre. Spekuler selv.

Hvis man ikke klarer å konkretisere teorien man oppfatter som interessant så tyder det vel strengt på at man ikke har mye til poeng. Det er jo, ærlig talt, direkte meningsløst at andre skal bruke tid på å spekulere i hva andre gjerne har misforstått.

Viderekobling er ikke mer komplisert enn at innkommende anrop settes over automatisk til et annet nummer, f.eks hvis det er opptatt eller at man er utenfor dekningsområdet. Det er særdeles lett å avdekke, og er på ingen slags måte noe man kan bruke til å skjule hvor oppringninger egentlig kommer fra. Det meste man gjør legger igjen spor. Noen få telefoner tilbyr muligheten til å lage en sms som skal sendes til et spesifikt tidspunkt på en spesifikk dag, men det er ingen som out of the box tilbyr det samme for oppringning, skal man laste ned app for det så legger det igjen spor som, igjen, er lett å avdekke.
Citera
2020-05-27, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Tull.

Å presentere dette som en slags tommelfingerregel er på grensen til retardert.

Det får være ditt synspunkt, mens andre stiller spørsmål.

I etterforskningen er politiet spesielt opptatt av rutiner til de involverte i saken, og det er allerede påpekt flere avvik fra diverse rutiner i løpet av forsvinningsdagen.
Citera
2020-05-27, 01:00
Medlem
Citat:
Hvilke spor tenker du de har gitt opp etter 1,5 år med bred etterforskning?

Jeg tipper de rett og slett har gitt opp mange hypoteser, altså ikke «sjekket dem ut».

Etter alt for lang tid sto de igjen med TH, som tross alt er den det er mest naturlig å mistenke, siden han er ektemannen.

Til tross for at han ikke kan ha gjort det alene. Til tross for at han ikke har et sannsynlig motiv. Til tross for at han har alibi.

Så gunnet de på med beredskapstroppen og blålys. Og så trynet de på første hinder.

Nå må de etterforske på vanlig vis igjen.

Og nå skal de prøve å knekke alibiet, derfor lekker de om telefonsamtalen med medarbeideren, som helt sikkert skal inn til nytt forhør. Og så går de løs på THs motiver igjen. Derfor lekker de forhøret med TH.

Horst og flere har vært inne på at det må finnes medhjelpere der ute, og at de er de neste som vil bli arrestert. Jeg tror ikke det finnes medhjelpere.

Jeg tror det finnes GM i flertall, som aldri er blitt engasjert av TH. Og følgelig kommer det ingen flere arrestasjoner de neste ukene.

Jeg vedder 10 Monero. Noen som vedder imot?
Citera
2020-05-27, 01:02
Medlem
Citat:

Det er den enkleste løsningen, at AEH ble drept og skjult i løpet av natten. Og at livsbeviser og alibisamtale er blitt faket. Medhjelperne har avgitt falske vitneprov om å ha snakket med AEH i morgentimene forsvinningsdagen.

Selv om det er nøye planlagt, er det sikkert blitt begått feil allikevel. Det blir nok avslørt.
Citera
2020-05-27, 01:03
Medlem
Citat:
Jeg mistenker at denne 08.45 samtalen er mellom TH og VE/GM2 med AEH sin telefon. Da jeg faktisk tror at hun ble drept på natten av TH selv. Det stod i VG en stund at en av samtalene var nettopp med TH før de fikk beskjed om å fjerne det. Dette er ett av flere falske alibier - tror jeg.

Hvis jeg skal vurdere hvem som kan ha utført selve handlingen så er det ingen andre stakeholdere som vil ha noen gevinst annet enn TH.

Når det gjelder Politi og tunnelsyn så faller det på sin egen urimelighet ut i fra alle hypoteser som har vært etterforsket helt til utsjekk av saken og til stadighet fører sporet tilbake til TH. Det er for mange tilfeldigheter i tillegg til rene løgner avslørt under avhør.

Når det gjelder RU så tror jeg han er en «nyttig idiot» som har blitt involvert grunnet noe kunnskapsoverføring.

Men for AEH, barn, barnebarn og resten av familien sin del så håper jeg at mine antagelser er totalt feilslåtte.
Hvordan kan du glemme "Siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale til et familiemedlem klokken 09.14, altså 34 minutter før Tommy Skansen ringte." ?
Citera
2020-05-27, 01:07
Avslutad
Citat:
Det får være ditt synspunkt, mens andre stiller spørsmål.

I etterforskningen er politiet spesielt opptatt av rutiner til de involverte i saken, og det er allerede påpekt flere avvik fra diverse rutiner i løpet av forsvinningsdagen.
Men tommelfinger-regelen du legger til grunn når du spekulerer, passer jo bedre inn på en småbarnsfamilie, hvor alle snart er på vei til jobb og skole.

Dessuten som Sosialisten påpekte, så snakket disse to kvinnene ofte sammen og kjente til hverandres rutiner. AEH skulle ikke på jobb den dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in