2020-05-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Undrar om dusör blir utbetalt om det leder till TH som GM?

Det er så klart ingen selvfølge, men kunne selvfølgelig være forsøket verdt, og det er noe mistenkelig med at han ikke gjør dette, det synes jeg også. Har jo dannet meg et bilde av en fyr som er sykelig gjerrig, men kan det tenkes at gjerrigheten er så fastlåst at ikke engang dusør blir utlovet.

Eller er det sånn at TH frykter at en dusør vil trigge evnt. medhjelpere til å snakke. La oss si at det utloves en dusør på 10 mill. Det er mye penger for folk flest, men ikke for TH.

Så tenker jeg hvordan innkassere en slik belønning uten selv og havne på kammerset. Eller er mitt lille bidrag verdt noen måneder i fengsel. Det vil så klart bero på hvilken rolle en evnt. medhjelper har. Vil jeg bli siktet for drap, eller medvirkning til drap er sikkert terskelen høy for å gi slike tips. Men har jeg en perifer rolle i dette vil jeg kanskje slippe med noen mnd. i fengsel og til og med få strafferabatt for å medvirke til oppklaring.

Den siste rollen vil nok tyste som det heter. Men her kommer et incitament som taler for at TH er uskyldig, gitt medhjelpere er norske eller behersker det norske språk og har fått med seg mediedekningen, vil disse ha en unik mulighet til å drive utpressing av TH og vil på den måten kunne tilegne seg penger i mange år.
Citera
2020-05-16, 10:49
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det ble spekulert her i om AE tok et bad, er det mulig at det finnes en dupeditt som har gitt henne dødelig strøm mens hun badet evt dusjet ?
Det är fullt möjligt. men problemet är väl inte i första hand hur AEH har blivit dödad på Sloravejen - därvidlag finns det ett antal olika sätt som kan ha använts, utan hur kroppen - eller, för den delen, alternativt en levande AEH - har bortförts från Sloravejen utan att någon märkt det.
Citera
2020-05-16, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Vel. Dette har lekket ut fordi veldig mange syntes det var meget spesielt. Og ubehagelig. Husk de er 10 stykker, med følge. Ingen snakket om AE.

Edit: Og de har selv nå sagt at hun var som en søster for dem, og at de er en nært knyttet familie.

Jeg sier da ikke at teorien er feil, men kanskje ikke så åpenbar som folk tror.
Citera
2020-05-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
|

Du har definitivt et poeng, husker ikke alt fra den saken men tror Grønnerud snakket seg selv inn i den saken, og sikkert gode muligheter for at han ikke hadde noen stor rolle. Sett i ettertid forstår jeg egentlig ikke hvorfor han fikk så streng straff kun på indisier. Men dette var jo en nøtt for politiet og ingen andre enn Kristin snakket. Ingen tilsto og fortsatt er saken uløst, derfor gikk alle 4 med i dragsuget, selv om kanskje ingen av de egentlig er skyldige. Merkelig sak hvor man sitter igjen med et inntrykk av at ingen egentlig visste hvem som gjorde det. Alle sonet ferdig straffen sin, og kunne i dag ha fortalt sannheten, Grønnerud lever ikke lengre og skal jeg være ærlig tror jeg ikke han var involvert nei.
Sett utenfra har vi kanskje ikke så stor rettsikkerhet som vi selv tror, vi kan altså ved å dele kompetanse med noen risikere og bli dradd inn i saker vi slett ikke er endel av. Faktisk litt skremmende
Du kan havne i mye rart uten å egentlig være klar over det. F.eks spør en kompis om å låne bilen din, du vet han har lappen og at han har hatt det i mange år så det er sannsynlig at en ville sagt ja. Det du ikke vet er at han mistet lappen for et par dager siden... Han krasjer bilen din, har ikke gyldig førerkort, får automatisk skylda og forsikringa dekker ikke evt kjører ingress. Da blir du dratt inn med ansvar fordi du har plikt til å sjekke at han faktisk hadde gyldig førerkort på tidspunktet. Finnes sikkert flere og bedre eksempler...
Jeg er mer bekymret over at et hus ikke kan ransakes for spor etter mord/bortføring fordi MGM eier huset. Skal det være sånn vil vi fort se en økning i partnerdrap som ikke kan etterforskes skikkelig, fordi MGM har adresse på antatt åsted. (Satt litt på spissen.)
Citera
2020-05-16, 10:53
Medlem
Citat:
Jeg sier da ikke at teorien er feil, men kanskje ikke så åpenbar som folk tror.

Å lyve er krevende.
Citera
2020-05-16, 10:58
Medlem
Nå kom jeg faktisk på en teori som burde komme TH tilgode, hvis TH hadde medhjelpere har de også en unik mulighet til å presse han for penger. Det tilsier at enten har medhjelpere en så stor rolle at det medfører lang fengselsstraff for de selv. Eller innebærer det at en medhjelper ikke har forstått hva hans rolle i dette er. Det er så klart også en mulighet for at en evnt. medhjelper føler lojalitet mor TH.
I så fall vil han trolig ikke være veldig kriminell, noe som tilsier at han ikke bør være veldig vanskelig og få på gli for politiet-
Citera
2020-05-16, 11:05
Medlem
Citat:
Nå kom jeg faktisk på en teori som burde komme TH tilgode, hvis TH hadde medhjelpere har de også en unik mulighet til å presse han for penger. Det tilsier at enten har medhjelpere en så stor rolle at det medfører lang fengselsstraff for de selv. Eller innebærer det at en medhjelper ikke har forstått hva hans rolle i dette er. Det er så klart også en mulighet for at en evnt. medhjelper føler lojalitet mor TH.
I så fall vil han trolig ikke være veldig kriminell, noe som tilsier at han ikke bør være veldig vanskelig og få på gli for politiet-

Spørs hvor nær relasjonen er. Og hvor mye de har å tape. Mannen som løy om alibi er kanskje på tynn is.
Citera
2020-05-16, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Du kan havne i mye rart uten å egentlig være klar over det. F.eks spør en kompis om å låne bilen din, du vet han har lappen og at han har hatt det i mange år så det er sannsynlig at en ville sagt ja. Det du ikke vet er at han mistet lappen for et par dager siden... Han krasjer bilen din, har ikke gyldig førerkort, får automatisk skylda og forsikringa dekker ikke evt kjører ingress. Da blir du dratt inn med ansvar fordi du har plikt til å sjekke at han faktisk hadde gyldig førerkort på tidspunktet. Finnes sikkert flere og bedre eksempler...
Jeg er mer bekymret over at et hus ikke kan ransakes for spor etter mord/bortføring fordi MGM eier huset. Skal det være sånn vil vi fort se en økning i partnerdrap som ikke kan etterforskes skikkelig, fordi MGM har adresse på antatt åsted. (Satt litt på spissern.)

Ja nå fikk heldigvis politiet medhold i å fortsette ransakingen av huset. Det vil være i alle sin interesse og så TH om han skulle være uskyldig. Jeg velger å tro at begrunnelsen for å nekte ransaking av hus og hytte ligger i raseri etter pågripelsen og siktelsen.
Og tror nok Holden vil råde han til å legge dette bak seg. TH er heller ikke tjent med å nekte ransaking av eget hjem vel og merke om han er uskyldig.
Så tror TH faktisk må leve med at dette pågår, forstår så klart at han ønsker å flytte hjem, men han er ikke så fattig at han ikke kan leie seg en plass midlertidig, evnt. bo hos familie.
Citera
2020-05-16, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Spørs hvor nær relasjonen er. Og hvor mye de har å tape. Mannen som løy om alibi er kanskje på tynn is.

Jeg vet fortsatt ikke hvem som løy om alibi, av en eller annen grunn kommer jeg ikke inn på linker som publiseres her på Flashback.

Så hvis noen gidder å skrive her hvem som løy om alibi hadde jeg vært takknemlig. For øvrig enig med deg i at relasjonen er i høyeste grad aktuell. For hva er alternativet, utenlandske kriminelle som ikke leser norske aviser? Betalt oppdrag? Eller en som er så lojal at han ikke vil bruke makten han har for å skaffe seg enda mer penger, En person som TH har noe på, som ikke bør avsløres?
Citera
2020-05-16, 11:20
Medlem
Fulgt med på dette forumet en del år nå. Men har ikke laget en profil før nå. Fra første stund har jeg mistenkt TH. Men i det siste har jeg gått mer og mer over til at dette ikke er han.

Grunnen : Når du har vært gift så lenge dreper du ikke kona de. Du blir kvitt henne på andre måter på en "hyggeligere" måte. Du har vært gift i nesten 50 år. Hvis du er en potensiell morder tar du livet av kona før det har gått 50 år.

Mange som sier at de hadde turbulent forhold. Det trenger ikke å bety at det har vært vold daglig, krangling osv.
Jeg tror at det muligens har vært noe uoverensstemmelser og at begge kanskje har hatt temperament og det ser verre ut en det er når det først smeller.

Men jeg tror han er en mann av gamle rangen som skjuler følelser inni seg og ikke viser sårbarhet over andre en feks kona si.

Bor ikke så langt ifra og denne veien som man har sett en bil rygge opp ca 09.05 har en sentral rolle. Denne veien har blitt brukt fordi det er nesten 0 innsyn fra rundkjøring. Dette pga mye trær og vegetasjon.

Min teori er at denne har kjørt nesten opp. Parkert på venstre side. Denne veien kan være skolevei for de barna som bor i blokkene. Da de sogner til Solheim skole. Det er over 1 km skolevei men ikke nok for å dekt transport. De eventuelle barna som har gått her har passert lenge før 905 tror jeg.

Dette tror jeg de eventuelle GM vet pga overvåking av nabolaget. De vet også når nabolaget "våkner" og går tur med hunder osv.
De har sittet klare i bil på parkeringen ved brygga og ventet på bilen til Tom Hagen.

Når han kom kjørte de inn grusveien muligens med falske firma logoer etc. Kanskje kommunale også for å ikke gi oppmerksomhet. Eventuelt sette noen stengt vei skilt pga veiarbeid etc.

Den ene har gått foran med nøkkel låst seg inn, møtt hunden. Låst den inn. Matten flyttet på seg i "basketaket" med hunden.
Listet seg inn i huset og lukket opp bakdøra for den/de andre.

Gått inn sammen fått kontroll over Anne Elisabeth med strips og gaffa. Tatt hun ut bakdøra og gjennom hagen /terrenget og inn i bilen. Kjørt til et annen sted for å bli drept eller holdt som gissel.

Dett var gjort på 5 til 10 min og gjort av profesjonelle folk. Trolig kriminelle fra utlandet.

GM tror jeg er koblingene RU OG B__rfod og hans koblinger til Russland.

Sønnen kan også være med på det pga økonomisk motiv.

Jeg tror dette er et komplott mot Hagen for å tjene penger og for å få det til å se ut som det er han. Jeg tror gmennene er B_ahrfod og russisk mafia ( Alexey Alexandrovich Mordashov). Med RU og Eventuellt TRH som mellomledd.

Mordashov har motiv da Hagen vant søksmål mot firma hans sommeren 2018. De som kom best ut av søksmål var Hagen og 2 til. Disse 2 var 2 fond. Som er veldig vanskelig å "ta", da dette ikke er en fysisk person.
Citera
2020-05-16, 11:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Dette har jeg også tenkt, men ikke at det nødvendigvis styrker TH sin sak. TH er i så fall alene om selve handlingen og kunnskapen rundt drapet, han ville aldri sette seg i «gjeld» til noen for noe sånt, men jeg tror han har fått hjelp til visse ting uten at disse hjelperne vet at de har bidratt til drapshandlingen.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-16 kl. 11:23. Anledning: Feilstaving
Citera
2020-05-16, 11:25
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det tror jeg du har rett i. TH har ikke noe ned dette å gjøre, men det er et nederlag å godta dette, vil tro det tar en stund å snu etterforskningen, hvis det ikke allerede er gjort.

Vi har ingen indikasjoner på at politiet har snudd, selv om det hadde vært best for barna at politiet hele tiden har tatt feil. Hjertet mitt blør for dem og barnebarna. Det er en tragedie uansett hva som viser seg å være riktig, men en dobbel tragedie om faren har noe med dette å gjøre. Dessverre ser det fortsatt ut til at TH absolutt er i søkelyset og at politiet er på spor av konkrete medhjelpere.

Mener du faktisk at du har indikasjoner på at politiet har snudd, ref. svaret du ga meg i går, om BB, som jeg ikke forsto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in