Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Undrar om dusör blir utbetalt om det leder till TH som GM?

Det er så klart ingen selvfølge, men kunne selvfølgelig være forsøket verdt, og det er noe mistenkelig med at han ikke gjør dette, det synes jeg også. Har jo dannet meg et bilde av en fyr som er sykelig gjerrig, men kan det tenkes at gjerrigheten er så fastlåst at ikke engang dusør blir utlovet.
Eller er det sånn at TH frykter at en dusør vil trigge evnt. medhjelpere til å snakke. La oss si at det utloves en dusør på 10 mill. Det er mye penger for folk flest, men ikke for TH.
Så tenker jeg hvordan innkassere en slik belønning uten selv og havne på kammerset. Eller er mitt lille bidrag verdt noen måneder i fengsel. Det vil så klart bero på hvilken rolle en evnt. medhjelper har. Vil jeg bli siktet for drap, eller medvirkning til drap er sikkert terskelen høy for å gi slike tips. Men har jeg en perifer rolle i dette vil jeg kanskje slippe med noen mnd. i fengsel og til og med få strafferabatt for å medvirke til oppklaring.
Den siste rollen vil nok tyste som det heter. Men her kommer et incitament som taler for at TH er uskyldig, gitt medhjelpere er norske eller behersker det norske språk og har fått med seg mediedekningen, vil disse ha en unik mulighet til å drive utpressing av TH og vil på den måten kunne tilegne seg penger i mange år.