2020-05-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Jeg kjenner ikke kontaktvanene deres, men det kan oppfattes som spill for galleriet. Beleilig alebi på forsvinningstidspunkt og bekymringstelefoner hele dagen, som seg hør og bør i en masterplan.
Men tenk deg den påkjenningen å skulle overbevise politiet etterpå. Og han var overbevisende. Han klaget til og med på at de kom i uniform.
Citera
2020-05-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orakfisk
Min teori er at han har fått hjelp av sin mangeårige venn og forretningspartner med samme fornavn. Han var raskt ute i media for å fortelle hvor fantastisk ekteskapet var, og han var på besøk der to dager før forsvinningen. Dermed kunne eventuelle spor fra ham forklares.

Det som gjør at jeg har denne teorien er, som noen andre skrev tidligere i denne tråden, at han stilte til et intervju ganske raskt etter kidnappingen ble publisert i media. Her forklarer han hvor normal og hyggelig stemning det var, og at AEH vartet opp med kaffe etc. Hvorfor fortelle om normal og hyggelig stemning om han trodde AEH ble kidnappet av fremmede to dager etterpå. Det er jo ikke akkurat noe man værer.

Jeg har en følelse av at denne mannen er i politiets søkelys. Kryptomannen tror jeg heller er en nyttig idiot, og en TH har prøvd å frame for hele greia - særlig etter det kom ut at TH nevnte ham til politiet ila de første avhørene.

TILLEGG: Her kan de også ha felles motiv. Noe AEH visste om dem angående tidligere forretninger etc. Kjent hverandre både privat og i jobbsammenheng i 40 år. Kan ha skjedd mye ila disse åra som ikke burde komme frem i dagslyset.

Jeg har hørt mye snakk om denne forretningsparteren til TH, men hva er navnet hans?
Citera
2020-05-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hva mener du Molhollan? Politiet kan ikke intervjue Hagen fremover med mindre Holden mener det er bra for han.
Se på hva jeg spør om.
Citera
2020-05-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Noe jeg ikke forstår er at folk her inne etterlyser bruk av privatdetektiv. Politiet jobber fortsatt på høygir, med mange titalls eksperter på det meste, hva tror folk en privatdetektiv egentlig kan utrette, bortsett fra å forstyrre politiets etterforsknlng?
Men TH og barna er jo svært misfornøyd med politiet. De burde ha råd til å innhente skikkelig hjelp istedenfor skulle man tro.
Citera
2020-05-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ja. Jeg tenkte 10 mill er for betaling til eventuelle medhjelpere eller til seg selv, men til seg selv, er litt vel dumt. Men politiet klarer jo ikke å løse dette selv om de har bevis på ID-tyveri av Sørlandskontoen?

Det er politiet som sier det, at de ikke kan utelukke at TH har betalt til seg selv.

Og klart politiet kan bevise det, dersom de finner THs hemmelige datautstyr.
Citera
2020-05-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gomtuu
Hei,
Eg er ny her. Har fulgt med på diskusjonen ei stund. Dette er kanskje eit dumt spørsmål: Er det mulig for politiet å bruke løgndetektor? Fann denne linken:
https://www.google.com/amp/s/amp.mynewsdesk.com/no/etterforsker1/pressreleases/privatetterforskere-tilbyr-tom-hagen-loegndetektor-test-i-anne-elisabeth-saken-2995242

Er det humbug?

De bruker det i USA med stort hell, også i vanskelig saker. De brukte det i Chris Watts saken (Watts family murders), en helt forferdelig sak der kona ville skilles. Det ligger masse videoer om de på YouTube, du ville aldri gjettet at noe slikt kunne skje hvis du ser denne familien. Syke jævla menn.
Citera
2020-05-16, 17:01
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Helt enig, jeg forstår ikke at noen har så god selvfølelse av at de kan leve av å skulle hjelpe mennesker i nød på denne måten. Det er uforståelig. For en jobb.

Arbeidet med å oppklare forbrytelser følger de samme prinispper og metoder som i annen forsking og vitenskap. Man velger hypotese ut fra kriterer og prøver hypotsesen ut iha logiske metoder. Hvis man hadde erfart at sterk øyesminke og reinskinntrommer hjelp å finne bortkomne mennesker, så hadde men brukt dette. Problemet er at det er ingen ting som tyder på at det hjelper. det er ikke "god selfølelse" som er drivkraften. Direkte eller på annen måte er det et ønske om profitt ved å selge tjenester han ikke kan levere og juger på seg egenskaper i sin CV han ikke har og nekter oss å teste.
Citera
2020-05-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg tenker om alt som har lekket ut siste uke,selv om det er detaljer Holden og familien synes er greit kommer ut-og fordi det er til TH sin fordel...så er det vel fortsatt sånn,at det er politet som etterforsker som gir tillatelse til hva media kan få av info.? At ikke Holden og de andre advokatene kan bestemme dette på egenhånd?
En annen underlig greie er,alle vi andre kaller saken for et stort mysterium,mystisk,ufattelig,utrolig osv. Men har ikke lest at noen i familien eller TH selv har blitt sitert på noen sånne uttrykk? Det hadde vel vært helt naturlig i denne situasjonen,der en kone og mor bare forduftet i løse lufta? At de ikke har undret seg over manglende fotavtrykk og spor-sånn som alle andre synes er merkelig? Bare en tanke flom.

Det er jo fotspor. Stemmer det at det er slik at fotspor er fjernet på noe vis? Går det i det hele tatt an? Er politiet sikret å kunne ta fotspor som ikke er synlig for det blotte øyet? Jeg leste at det finnes spor som er ekte og så er det avsatt falske spor med Sprox-skoene?
Citera
2020-05-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tror jeg ikke, da ville de vært «maskerte» begge to og ville helt sikkert gjort det helt overtydlig at de var interesserte i TH’s bil. Typisk to sulliker som drev rundt, halvveis uten mål og mening. Ser ett par tusen sånne hver dag.

Du bør nok se videoen en gang til. Det er nettopp den de skal se er ankommet. De er på et oppdrag, det er det vel lett å se. Man kan også se at de snakker i telefon eller walkie-talkie som jeg gjetter på. Politiet fant ikke spor etter bruk av telefonene deres.
Citera
2020-05-16, 17:13
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Er det fastslått?
Nei. Info er fra kilde som ikke kan oppgis. VE skal ha blitt fanget på bomstasjonkamera kjørende til Kvitfjellområdet 31.10. Han har bedt en person si at de to hadde et møte på Kvitfjell 31.10, men dette møtet fant ikke sted før dagen etter. Personen som ga alibiet har senere uttalt i media at han ikke var komfortabel med å bli spurt om å lyve. VE skal også ha hatt problemer med å gjøre rede for en leiebil. Media har omtalt saken men uten å navngi de involverte. Spørsmålet er hvorfor han dro til Kvitfjell en dag før planlagt, den samme dagen som AE forsvant? Man skulle tro det var behov for ham hjemme, som THs nærmeste medarbeider og fortrolige.
Senast redigerad av Minnimus 2020-05-16 kl. 17:15.
Citera
2020-05-16, 17:15
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Du bør nok se videoen en gang til. Det er nettopp den de skal se er ankommet. De er på et oppdrag, det er det vel lett å se. Man kan også se at de snakker i telefon eller walkie-talkie som jeg gjetter på. Politiet fant ikke spor etter bruk av telefonene deres.

Du misforstår, det kan vel godt være at de var der for å spane, hva vet jeg. Men de var ikke der som «skuespillere» for å få det hele til å se ut som en kidnapping. Det var den teorien jeg reagerte mot.
Citera
2020-05-16, 17:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja det har jeg stusset på også, privatdetektiver har jo ikke adgang til info som politiet har.

Nemlig, politiet kan finne ut hva du spiste til middag siste uke, når du sist besøkte elskerinna di osv. ting privatdetektiver ikke er i nærheten av å få opplysninger om.

Når store deler av saken i tillegg er klausulert, får de nada fra forsvarer, og må nok starte her inne...
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-16 kl. 17:19. Anledning: Frilstaving
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in