2020-05-09, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan dere også spørre politiet om de kan foreta en rekonstruksjon med en ryggende Amarok av samme farge og modell på den gangveien ved Hagens hus (i samme lysforhold etc som det var den morgenen AE forsvant) og med opptak fra de kameraene på de offentlige byggene?
Citera
2020-05-09, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Takk!
Citera
2020-05-09, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag håller med, det lilla jag sett. Kan ett motiv vara TH ansåg att skilsmässa hade blivit "för dyrt"?

Ja. For dyrt. At ektepakten fra 1993 var muligens var forfalsket, kunne blitt avslørt. (Hvis ikke BB lyver når han hevder at han "ikke kunne ha skrevet den".) Om AEH var blitt utsatt for grov mishandling ville det blitt avslørt.

TH kunne kanskje ikke tåle at AEH skulle komme seg vekk og ha gode dager.

Jeg vet ikke. Tror motivet er knyttet til personligheten hans. Det er vanskelig å forestille seg.

Kanskje han ikke ville greie å leve med at hun skulle få være fri og lykkelig, mens han satt igjen med skammen og nesten alle pengene.
Citera
2020-05-09, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ja, jeg finner ikke artikkelen, men det var en av de første i VG, Poirot finner den sikkert... Intervju med en nabo i blokkene ved siden av.. Merket meg navnet Amarok. Den kjørte i voldsom fart forbi blokkene og over gresset mot Hagens hus.

Det du skriver, husker jeg også ble publisert i aviser.
Altså : man har en bil som rygger opp gangveien....men det kan også være bilen som kom i stor fart forbi blokka og som rygget opp gangveien ?
Muligens samme bil ?
Vi vet vel ennå ikke om overvåkingskamera observerte bilen ryggende fra blokka eller om den rygget hele veien fra parkeringsplassen i enden av vannet ved Elveveien ?
Det som er skrevet i media er at en beboer i blokka i Fjellsvingen så en bil i høy hastighet på formiddagen den 31.10 forbi blokka....her har jeg tatt google-kart : https://www.google.no/maps/place/Sloraveien+4,+1472+Fjellhamar/@59.9327051,10.9655838,18.25z/data=!4m5!3m4!1s0x464164d6da0c8549:0x42d6454a09fef fe!8m2!3d59.9324469!4d10.9664466
Citera
2020-05-09, 01:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. For dyrt. At ektepakten fra 1993 var muligens var forfalsket, kunne blitt avslørt. (Hvis ikke BB lyver når han hevder at han "ikke kunne ha skrevet den".) Om AEH var blitt utsatt for grov mishandling ville det blitt avslørt.

TH kunne kanskje ikke tåle at AEH skulle komme seg vekk og ha gode dager.

Jeg vet ikke. Tror motivet er knyttet til personligheten hans. Det er vanskelig å forestille seg.

Kanskje han ikke ville greie å leve med at hun skulle få være fri og lykkelig, mens han satt igjen med skammen og nesten alle pengene.
Jag har bara sett lite grand. Men polisen verkar ha gjort ett stort misstag som inte höll båda spåren öppna från början:
1. kidnappning
2. mord
Det starkaste motivet för att mörda henne torde innehas av TH.
Senast redigerad av wwr 2020-05-09 kl. 01:55.
Citera
2020-05-09, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det du skriver, husker jeg også ble publisert i aviser.
Altså : man har en bil som rygger opp gangveien....men det kan også være bilen som kom i stor fart forbi blokka og som rygget opp gangveien ?
Muligens samme bil ?
Vi vet vel ennå ikke om overvåkingskamera observerte bilen ryggende fra blokka eller om den rygget hele veien fra parkeringsplassen i enden av vannet ved Elveveien ?
Det som er skrevet i media er at en beboer i blokka i Fjellsvingen så en bil i høy hastighet på formiddagen den 31.10 forbi blokka....her har jeg tatt google-kart : https://www.google.no/maps/place/Sloraveien+4,+1472+Fjellhamar/@59.9327051,10.9655838,18.25z/data=!4m5!3m4!1s0x464164d6da0c8549:0x42d6454a09fef fe!8m2!3d59.9324469!4d10.9664466
Den bilen som kjørte fra blokka og i retning Hagens hus rygget ikke på sin ferd mens vitnet så den.
Grunnen til at jeg foreslo at dere kan tipse politiet om å rekonstruere rygging med en slik Amarok-bil fra gangveien ved fiskeplassen og mot Hagens hus, er i tilfelle samme bil (fra boligblokken) fortsatte mot fiskeplassen, og deretter rygget ned mot Hagens hus langs den gangveien.
Citera
2020-05-09, 01:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Lørdag har VG et intervju med venneparet som var sammen med TH og AEH den siste kvelden.

I avisen kommer det blant annet frem:

- Tirsdag 30. oktober bestilte ekteparet taxi til Sloraveien.
- De ble kjørt til Brasserie Hansken i Oslo (restaurant anbefalt i Michelin-guiden).
- Den sosiale kvelden kom brått på da venneparet inviterte TH og AEH ut.
- Venneparet hadde plutselig fått to ekstra billetter til teaterstykket.
- På kort varsel ble TH invitert. TH sjekket med AEH at det passet.
- Kveldens restaurant- og teaterbesøk beskrives som hyggelig.
- Måltidet varte i et par timer.
- Etterpå gikk turen til Det Norske Teatret for å se "The Book of Mormon".
- Sceneteppet gikk kl 20:03 og forestillingen var ferdig kl 22:37.
- De snakket ikke så mye sammen etter teatret. Det var sent og alle ville hjem.
- De sa farvel og TH og AEH tok egen taxi.
- Taxisjåføren beskriver en helt vanlig tur.

Intressant. Vem hade sett till att venneparet plötsligt fått två biljetter...? Tro?
Citera
2020-05-09, 01:46
Medlem
Politiet burde også foreta en rekonstruksjon av de mistenkte og siktede i saken gående foran kameraene på Futurum, eller filme ganglaget deres i andre sammenhenger og deretter sammenligne med videoopptakene fra Futurum.
Citera
2020-05-09, 01:56
Medlem
Avskrift fra VG papiravisen lørdag 9. mai 20202

Citat:
-Foranledningen til denne kvelden var en gjengjeldelse. Etter at jeg ble pensjonist, så hadde vi en avtale om å invitere dem ut på restaurant og teater. Det kom brått på både oss og dem, da vi plutselig hadde to billetter til teaterstykket, sier venneparet til VG.

På kort varsel ble derfor ekteparet Hagen invitert med ut.

-Jeg ringte til Tom, som skulle sjekke med Lisbeth. Hun ringte tilbake etter en halvtime, og syntes det var hyggelig og takket ja til invitasjonen.

Teaterbesøk på kort varsel. Hvor kort? Dagen før. To dager før. Eller mer.

Citat:
I politiavhør har venneparet blant annet fått spørsmål om hvilken vei de gikk, hva de hadde på seg, og om de følte seg forfulgt.

Lisbeth beskrives som søt og hyggelig, familiekjær kone, mor og bestemor, og hun bisto sin mann i forretningsdriften. Ifølge venneparet. De er i 70-årene, bosatt i Oslo, og mannen ble kjent med TH gjennom felles forretningsaktivitet.

TH beskrives som alminnelig mennesker, liketil og sympatisk, med mange interesser og som stiller mange spørsmål. En utpreget mistenksom person som det tar mange år å vinne tilliten til. Mener mannen i 70-årene om Tom Hagen.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-09 kl. 01:58. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-05-09, 02:10
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan dere også spørre politiet om de kan foreta en rekonstruksjon med en ryggende Amarok av samme farge og modell på den gangveien ved Hagens hus (i samme lysforhold etc som det var den morgenen AE forsvant) og med opptak fra de kameraene på de offentlige byggene? I tillegg til å spørre vitnet fra boligblokken om å se på en slik Amarok i den fargen og modellen som dere kom frem til?
Selv om faren til RU har en Pinterest tavle med bilder av Amarok biler, så aner vi jo ikke om han selv eller sønnen har en slik bil, langt mindre hvordan den i så fall ser ut. Det trenger ikke bety annet enn at han er interessert i den typen bil. Men en interessant tilfeldighet er det jo.
Citera
2020-05-09, 02:12
Medlem
Om det stemmer at brødreparet skulle være involvert og ha vært i nærområdet rundt forsvinningen, tror jeg mer på en redningsaksjon heller enn at to unge, ustraffede menn skulle vært medhjelpere for TH.

Da kunne forsvinningen være en rømming, og løsepengekravet ment som livsopphold for Lisbeth, mens hun lever i skjul og ikke tør å komme hjem igjen. Noen nærstående må i så fall ha sørget for at redningsaksjonen ble satt i verk.

Men så vel er det vel ikke.
Citera
2020-05-09, 02:14
Medlem
Intervjuet med venneparet er interessant og det bekrefter at det var en helaften som også inkluderer et par timers restaurantbesøk, i tillegg til den to og en halvtimes lange teaterforestillingen. De dro med andre ord hjemmefra langt tidligere den dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in