Citat:
Ursprungligen postat av
aniani
Gjorde et kjapt søk. Etter det jeg forstår, fra det jeg nå har lest (kan hende litt for raskt, så tar forbehold) kan man anslå hvor gammelt blod er ved å analysere det flere ganger over tid, f.eks. om man undersøker blodet ti(?) ganger i løpet av 100 dager, kan man anslå omtrentlig hvor gammelt det er. Kanskje det er derfor de har beslaglagt så mange av gjenstandene fra hjemmet nå?
Ja det kan tenkes. Jeg er glad for at politiet går så grundig til verks i Sloraveien. Og håper at det kommer en oppklaring.
Citat:
Ursprungligen postat av
POlROT
At det angivelig skulle finnes blodspor over hele huset, er ikke noe jeg tror på før politiet offentlig bekrefter dette.
Tenker du på at rekkefølgen på eventuelle blodspor som eventuelt hadde blitt avsatt i løpet av en periode på eventuelt flere år, skulle kunne tidfestes på noen måte? På hvilken måte da? Tenker du på fargen på blodsporene eller på hvor mange ganger det har blitt vasket etter at blodsporene ble avsatt og at det ev skulle kunne avsløre den rekkefølgen blodsporene hadde blitt avsatt på?
Det har du nok rett i!
At det kanskje kan la seg gjøre å skille et nyere fra et eldre blodspor. At det kanskje kan la seg gjøre å anslå sånn cirka hvor mange mishandlinger totalt det finnes blodspor fra. Mulig det ikke stemmer, at det samme blodsporet må analyseres flere ganger over tid, for å anslå alderen.
AEH jobbet i mange år på kontoret hans. Det kan ha vært mye fravær, feks. Jeg vil tro at mishandling som fører til blødninger vil være svært synlige. Vanskelige å gå på jobb med.