Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-08, 22:21
  #1
Medlem
Jag träffade en kille på tinder i höstas och vi hade sex på första träffen. Egentligen är jag ganska oerfaren och känslosam och vill ha kärlek m er än sex men det blev som att jag spelade en roll som cool och obrydd. Sen har vi setts några gånger och haft det väldigt mysigt pussats, kollat film men har alltid slutat med sex. Nu ångrar jag det lite för det känns som han ser det som en kk relation och det vill jag nog inte egentligen. Vi har inte pratat så mycket. När vi skriver handlar det mest om när vi ska ses. Så jag funderar på att bara sluta träffa honom nu för det blev fel från början eller om det kan vara någon idé. Vi har inte pratat alls om vart vi är på väg, jag är sämst på att ta upp såna ämnen.
Citera
2019-01-08, 22:24
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opaler
Jag träffade en kille på tinder i höstas och vi hade sex på första träffen. Egentligen är jag ganska oerfaren och känslosam och vill ha kärlek m er än sex men det blev som att jag spelade en roll som cool och obrydd. Sen har vi setts några gånger och haft det väldigt mysigt pussats, kollat film men har alltid slutat med sex. Nu ångrar jag det lite för det känns som han ser det som en kk relation och det vill jag nog inte egentligen. Vi har inte pratat så mycket. När vi skriver handlar det mest om när vi ska ses. Så jag funderar på att bara sluta träffa honom nu för det blev fel från början eller om det kan vara någon idé. Vi har inte pratat alls om vart vi är på väg, jag är sämst på att ta upp såna ämnen.
Måste man veta från början?
Ofta så övergår väl mys till mer seriöst?!
Citera
2019-01-08, 22:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opaler
Jag träffade en kille på tinder i höstas och vi hade sex på första träffen. Egentligen är jag ganska oerfaren och känslosam och vill ha kärlek m er än sex men det blev som att jag spelade en roll som cool och obrydd. Sen har vi setts några gånger och haft det väldigt mysigt pussats, kollat film men har alltid slutat med sex. Nu ångrar jag det lite för det känns som han ser det som en kk relation och det vill jag nog inte egentligen. Vi har inte pratat så mycket. När vi skriver handlar det mest om när vi ska ses. Så jag funderar på att bara sluta träffa honom nu för det blev fel från början eller om det kan vara någon idé. Vi har inte pratat alls om vart vi är på väg, jag är sämst på att ta upp såna ämnen.
Bara att strunta i honom om han inte anstränger sig. Majoriteten av tjejerna gör det.
Citera
2019-01-08, 22:26
  #4
Medlem
Eller så frågar du allt eftersom om ni kanske kunde göra något annat än och mysa.. alltså visas offentligt. Gå på promenad, fika. Lite för o ta reda på om det handlar om mer än bara någon slags fysisk ensamhet han vill ”bota”.
Citera
2019-01-08, 22:27
  #5
Medlem
m11080s avatar
Det är väl bara att dra ned byxorna och begära full tank?
Svårare är det inte!
Citera
2019-01-08, 22:53
  #6
Medlem
Dr_Dollars avatar
Har folk helt slutat att verkligen prata med varandra?!
Är det via SMS som dom flesta snackar nu för tiden..?

Helvete vad gammal jag är


Jag tycker du ska antingen ringa upp honom...för det gör väl folk fortfarande, ringer med sin telefon?
...och verkligen prata med honom.
För vad jag kan förstå av din lilla text är att den här killen inte är nån typ av mindreader?

Eller...så sätter ni er ner och pratar, för folk träffas väl ute i det verkliga livet fortfarande?
Kommunikation är en byggsten i alla relationer...vare sig det är på jobb, mellan barn/föräldrar eller som i detta fall då, flicka vs pojke.
Citera
2019-01-08, 22:54
  #7
Medlem
judekolls avatar
Hur att gå vidare? Ack! Det beror på vad för slags människor ni är. Anser ni att det är ett äventyr att gå till COOP och köpa Lokas mineralvatten istället för det gamla, uttjatade Ramlösas? Vågar ni prova på Fazer istället för Marabou? Vill ni bestiga K2 och Mount Everest eller nöjer ni er med kullen bakom COOP-butiken?

Vad jag försöker komma fram till är att det är nästan omöjligt att besvara din fråga utan att veta mer om er som personer.
__________________
Senast redigerad av judekoll 2019-01-08 kl. 22:57.
Citera
2019-01-08, 23:39
  #8
Medlem
Låter som en utmärkt lösning att inte prata om det och bara avbryta kontakten. Det kommer nog att gå bra för dig i framtida förhållanden.
Citera
2019-01-08, 23:44
  #9
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opaler
Jag träffade en kille på tinder i höstas och vi hade sex på första träffen. Egentligen är jag ganska oerfaren och känslosam och vill ha kärlek m er än sex men det blev som att jag spelade en roll som cool och obrydd. Sen har vi setts några gånger och haft det väldigt mysigt pussats, kollat film men har alltid slutat med sex. Nu ångrar jag det lite för det känns som han ser det som en kk relation och det vill jag nog inte egentligen. Vi har inte pratat så mycket. När vi skriver handlar det mest om när vi ska ses. Så jag funderar på att bara sluta träffa honom nu för det blev fel från början eller om det kan vara någon idé. Vi har inte pratat alls om vart vi är på väg, jag är sämst på att ta upp såna ämnen.

Kan du beskriva för oss vad du vill ha ut av redationen utan att utgå från standardiserade begrepp såsom "kärlek" och "kk"? Vad menar du med "på väg" exempelvis? Vill du att han ska skriva på Facebook att han är upptagen? Vill du på sikt bli gravid? Vill du flytta ihop med honom? Vill du gifta dig?
Om du kan formulera det du söker i ord kanske du därefter också kan precisera för killen vad du vill ha från honom.

Som jag ser det är det en flytande gräns mellan KK och vanlig relation. Om man träffar en KK många gånger kan man få känslor för personen. Samtidigt är det väl oerfarna personer som får de starkaste förälskelserna och nuförtiden är även yngre ganska erfarna.
Citera
2019-01-08, 23:47
  #10
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Har folk helt slutat att verkligen prata med varandra?!
Är det via SMS som dom flesta snackar nu för tiden..?

Helvete vad gammal jag är

Det som hänt tror jag inte är att folk blivit dummare. Utan att fler fått tillgång till forum såsom Flashback. På 90-talet var det bara supergenier som skrev i dylika forum. Sedan runt 1995 kom webbläsarna och vanligt folk fick tillgång till Internet, och därefter gick det bara utför.
Citera
2019-01-09, 06:30
  #11
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Letar du efter något seriöst så kan du inte sära på benen det första du gör
Citera
2019-01-09, 06:37
  #12
Medlem
Antimentals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
Letar du efter något seriöst så kan du inte sära på benen det första du gör

Humbug. Hon har inte initierat att hon är intresserad av annat än sex för killen. Män är visuella och enkla varelser, vill hon prata mer seriösa ting får hon börja med det och se hur han reagerar. Sex är viktigt om man känner någon är rätt och sex första dejten är det inget fel på. Gäller bara att inte låta bollen ligga hos killen så som TS gjort.

Sitt inte och vänta, initiera! Agera! Flickor kan vara påtok för passiva och då blir det som hos TS.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback