Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-06, 22:20
  #1
Medlem
zepofans avatar
Besökte English shop i Söderhallarna i helgen och i stort sett alla hyllor gapade tomma. Tänkte att det kunde vara på grund av helgerna och att de inte hunnit få in nya varor, men när jag sedan kollade hur det ser ut i nätbutiken så står det "slut i lager" på det mesta. Någon som känner till om de håller på att avveckla sin verksamhet eller vad det är som pågår?
Citera
2019-01-06, 22:22
  #2
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Besökte English shop i Söderhallarna i helgen och i stort sett alla hyllor gapade tomma. Tänkte att det kunde vara på grund av helgerna och att de inte hunnit få in nya varor, men när jag sedan kollade hur det ser ut i nätbutiken så står det "slut i lager" på det mesta. Någon som känner till om de håller på att avveckla sin verksamhet eller vad det är som pågår?
Tycker att det varit så länge, när jag var där för kanske 1 år sedan så var det lika tomt...
Citera
2019-01-06, 22:49
  #3
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Tycker att det varit så länge, när jag var där för kanske 1 år sedan så var det lika tomt...
Märkligt, det kan ju knappast vara lönsamt att ha en tom affärslokal i Söderhallarna? Är det lika illa i Göteborg och Malmö?
Citera
2019-01-07, 06:26
  #4
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Märkligt, det kan ju knappast vara lönsamt att ha en tom affärslokal i Söderhallarna? Är det lika illa i Göteborg och Malmö?
Kan det vara så att de vill lägga ner men de får böta pga kontraktsbrott om de håller stängt?
Citera
2019-01-07, 06:31
  #5
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Märkligt, det kan ju knappast vara lönsamt att ha en tom affärslokal i Söderhallarna? Är det lika illa i Göteborg och Malmö?
kollade Allabolag och företaget är under rekonstruktion.
Citera
2019-01-07, 07:18
  #6
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Märkligt, det kan ju knappast vara lönsamt att ha en tom affärslokal i Söderhallarna? Är det lika illa i Göteborg och Malmö?

Ja det är lika illa här i Göteborg, var faktiskt där i fredags och samma fråga slog mig då.
Citera
2019-01-07, 12:14
  #7
Medlem
carminaburanas avatar
Jag med, har varit så nåt år nu. Kan rekommendera att gå ner till gamla stan, där finns en icke affilierad engelsk affär (inte lika stort utbud såklart) , alternativ i skrapan om du är ute efter amerikanskt.
Citera
2019-02-17, 08:43
  #8
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
kollade Allabolag och företaget är under rekonstruktion.
Då är det väl bara att hålla tummarna. En favoritbutik som jag verkligen vill ha kvar. Men inte i nuvarande skick förstås, det är bara deppigt.
Citera
2019-02-17, 09:38
  #9
Medlem
[quote=quaerty|66773456]Då är det väl bara att hålla tummarna. En favoritbutik som jag verkligen vill ha kvar. Men inte i nuvarande skick förstås, det är bara deppigt.[/QUO

Min gissning är de ligger lågt eller inte gör något alls innan brexitavtalet är klart.
Citera
2019-03-20, 20:56
  #10
Medlem
Har gått förbi där nån gång på senare tid de hade mest vykort, godis, böcker etc. Inte så mycket mat.

Någon som vet om man kan få tag på Marmite nån annanstans i Stockholm?
Citera
2019-05-21, 09:41
  #11
Medlem
spoilers avatar
Trodde den hade kursat för länge sedan.

"Butikskedjan The English Shop har försatts i konkurs på grund av oförmåga att betala sina skulder."

https://www.fri-kopenskap.se/article...saljning_pagar
Citera
2019-08-07, 16:09
  #12
Medlem
Kirk.Douglass avatar
I Malmö har man nu öppnat Taste of Britain i The English Shops gamla lokaler. De som jobbade i den gamla butiken startade en ny, självständig helt enkelt. Verkar vara mycket uppskattat redan.

https://www.facebook.com/Taste-of-Br...0789241150854/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback