2006-02-22, 22:02
Medlem
Vitelluss avatar
Värsta formen av skitmat - antar att det faller MacDonald-diggare på läppen. Smakar plastigt och intetsägande.
Citera
2006-02-23, 15:12
Medlem
Jag brukar köpa glasburkspotatis och lägga på grillen ! Lite grillgrydda och peppar på bara ! Jättegott !

Mvh...
Citera
2006-02-23, 17:24
Medlem
FyFans avatar
Dom duger bra om man har lite bråttom. Men undvik att köra dom i micron, dom exploderar.
Citera
2006-02-23, 22:06
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitellus
Värsta formen av skitmat - antar att det faller MacDonald-diggare på läppen. Smakar plastigt och intetsägande.
Jaså...potatis är "värsta formen av skitmat". Intressant, vad grundar du det på?
Citera
2006-02-23, 22:10
Medlem
Mulas avatar
Har alltid tittat på dom där burkarna när man handlar på ÖB men har aldrig vågat köpa en
Men nu när ni säger att dom ska vara smarriga så får man väl ta och prova!
Citera
2006-02-24, 00:22
Medlem
Bultmans avatar
Jag tycker potatisen från ÖB är riktigt god. Behändigt också att ha några burkar hemma om man måste göra potatis snabbt.
Citera
2006-02-24, 00:55
Medlem
StigAllans avatar
Skulle aldrig falla mig in att köpa något konserverat av det som finns finns färskt och säkerligen billigare i butiken.
Absolut inte konserverad potatis, tycker att den produkten platsar i samma liga som konserverad gröt.
Citera
2006-02-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitellus

Det finns värre skitmat än potatis på burk ! Jag lovar ! Prova någon gång vetja !

Janne
Citera
2006-03-06, 20:15
Medlem
Restauranger använder oftast potatis på burkkonserver, de köper in stora plåtburkar på 5-10 kg med skalad potatis, så slipper de skala själva, inte har jag något att klaga på smaken då.
Citera
2006-03-07, 02:42
Medlem
FarbrorFuls avatar
Ska testas.

här får ni ett smarrigt recept att steka eran nya slappispotatis med.

stek den i smör paprikapulver socker salt svartpeppar och avsluta med vitlök 3-4 min innan servering. stek på hyfsat låg värme och länge och fyll på med smör eftersom potatisen suger upp!
eftersom målet med att göra just stekt potatis är att få potatisen i så hög fetthalt som möjligt!! mer fett=godare.

och när jag säger smöt menar jag smör! inget jävla kukmargarin eller bögbecel.
Citera
2006-03-07, 09:27
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFul

och när jag säger smöt menar jag smör! inget jävla kukmargarin eller bögbecel.

Ok. Noterat
Citera
2006-03-07, 20:22
Medlem
Seamus Costellos avatar
Dom är goda i skogen, med fisk, fiskbuljong och i folie på elden! Man kan ju inte bara äta kall falu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in