2006-02-21, 02:04
Medlem
ÖB potatis har jag ingen aning om hur de smakar faktiskt, men de verkar ju smaka skit. Dra till ICA och handla och de ska stekas, gärna i smör, koka vet jag inte hur de smakar, men att steka dem är de gudomligt goda. Någon snackade om dålig stekyta, men det fattar jag inte ens hur man lyckas med. Stekytan blir fin!
Citera
2006-02-21, 02:07
Bannlyst
Va säkert ett år sen jag sist köpte potatis på burk, men skulle inte tveka att göra det igen om läget var rätt, och magen var tom.
Citera
2006-02-21, 05:35
Medlem
redbull72s avatar
Ett annat tips är att rulla dom i ströbröd , stek dom på medelstark värme o salta o peppra med grovalen svartpeppar, kanongott!
Citera
2006-02-21, 09:51
Medlem
MisterGGs avatar
Jag har testat ICA´s ÖB´s och Hemköps, jag har inte märkt någon skillnad i smaken.

Jag brukar rulla dom i olivolja och sesamfrön, sen steker jag dom i ugnen det blir kalasgott!
Citera
2006-02-21, 10:05
Medlem
Balthazaer-s avatar
Dom är kanongoda. Mycket praktiskt att de håller så länge också. Extra bonus att man slipper skala
Citera
2006-02-21, 12:27
Medlem
hazard simpsons avatar
Måste erkänna att det är gott och jag köper nog ett par burkar i månaden. Bra frukost med bacon,ägg,stekt burkpotatis. En perfekt dagen efter frulle. En fördel tycker jag är det inte blir så smuligt som det kan bli när man kokar potatis först. Ett tips är att skölja av burkpotatis innan ni steker. Och krydda mycket.
Citera
2006-02-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Måste erkänna att det är gott och jag köper nog ett par burkar i månaden. Bra frukost med bacon,ägg,stekt burkpotatis. En perfekt dagen efter frulle. En fördel tycker jag är det inte blir så smuligt som det kan bli när man kokar potatis först. Ett tips är att skölja av burkpotatis innan ni steker. Och krydda mycket.

Jävligt gott!! Köpte 2 burkar och den andra rätten bestod just av stekt glasburkpotatis med salt och persilja, bacon, köttbullar, stekt ägg och skirat smör. Mmmmumma!!
Citera
2006-02-21, 14:24
Medlem
m68s avatar
Tycker också att det är görsmidigt med glasburkspotatis, men dom måste sköljas länge i vatten annars smakar dom konserveringsmedel tycker jag.
Citera
2006-02-21, 14:35
Medlem
derangeds avatar
Klockrena, enda sättet jag äter potatis, orkar aldrig skala annan skitpotatis.
Citera
2006-02-21, 16:33
Medlem
Dynamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Ett annat tips är att rulla dom i ströbröd , stek dom på medelstark värme o salta o peppra med grovalen svartpeppar, kanongott!

En klar höjdare, testa med lite finskuren söt röd chili i ströbrödet, om du känner dig lite mer vågad. Mandelpotatis är det bästa burkvariant som jag testat hittils, lika bra kokt som stekt.
Citera
2006-02-21, 16:51
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Jag har testat ICA´s ÖB´s och Hemköps, jag har inte märkt någon skillnad i smaken.

Jag brukar rulla dom i olivolja och sesamfrön, sen steker jag dom i ugnen det blir kalasgott!

Det där lät gott! vilken temp o hur lång tid ungefär?
Citera
2006-02-21, 21:28
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Det där lät gott! vilken temp o hur lång tid ungefär?

175grader tills dom är gyllenbruna, du får täcka formen med aluminiumfolie eller liknande.. annars skvätter det som fan!

Det blir lite som friterat när man kör dom sådär, riktigt najs faktiskt.

Men jag instämmer med dom som sköljer av den innan! annars smakar den konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in