Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-04, 19:25
  #1
Medlem
Planerar att flytta till hongkong eller singapore nästa höst för att studera i 6 månader. Jag har aldrig varit i någon av städerna men har kollat upp allt om universiteten och allt ser bra ut. Men jag har noll koll på hur det är att leva i städerna. Hur är utelivet, maten, människorna, hur lätt är det för en normal svensk kille att ragga (både på asiater och andra utlänningar), något man borde akta sig för etc.. alla svar uppskattas.
Citera
2019-01-04, 19:34
  #2
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Akta dig för maffian, skulle tro det är lättraggat i HK men absolut inte i Singapore.
Citera
2019-01-04, 21:14
  #3
Medlem
chiliislifes avatar
Akta så inte kineserna tar dina organ.
Citera
2019-01-05, 15:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Akta dig för maffian, skulle tro det är lättraggat i HK men absolut inte i Singapore.
Varför inte i Singapore, är det personliga referenser?
Citera
2019-01-05, 18:43
  #5
Medlem
lahaffs avatar
Båda städerna är riktigt nice. Hong Kong är mycket mer tätbefolkat, Singapore renare och mer ordning och reda. Jag föredrar personligen maten i Singapore med deras hawker center-kultur. Kaya toast, laksa och satay måste ätas. Utelivet är bra i båda städerna, i Singpore händer det grejer kring Clark Quay, i HK vid LKF.
Citera
2019-01-10, 16:09
  #6
Medlem
Annallees avatar
Både Hong Kong och Singapore är riktigt fina städer som erbjuder god mat, bra shopping & uteliv och fina naturområden. Själv föredrar jag Singapore framför Hong Kong pga närheten till Malaysia och för renhetens skull + maten ett snäpp bättre än i HK. Bra att veta dock är att båda städerna är väldigt dyra att leva i, åtminstone då man jämför med levnadskostnaderna i de närliggande länderna i Asien.
Citera
2019-09-11, 13:04
  #7
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yenz
Planerar att flytta till hongkong eller singapore nästa höst för att studera i 6 månader. Jag har aldrig varit i någon av städerna men har kollat upp allt om universiteten och allt ser bra ut. Men jag har noll koll på hur det är att leva i städerna. Hur är utelivet, maten, människorna, hur lätt är det för en normal svensk kille att ragga (både på asiater och andra utlänningar), något man borde akta sig för etc.. alla svar uppskattas.

Så vad bestämde du dig för?
Citera
2019-09-22, 21:02
  #8
Medlem
morkfromorks avatar
Jag har tillbringat tid i bägge och det är svårt välja, Hong Kong är mera 'genuint asiatiskt', maten är autentisk medans Singapore är 'asien light', extremt lättillgängligt och säkert men lite kliniskt och maten som inte är lokal är sådär, och dyr.
Båda är dyra att leva i, ragga funkar i bägge men i Singapore är det inte lokala flickor man har chans på.
Citera
2019-10-26, 09:18
  #9
Medlem
OstkakanHermanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Jag har tillbringat tid i bägge och det är svårt välja, Hong Kong är mera 'genuint asiatiskt', maten är autentisk medans Singapore är 'asien light', extremt lättillgängligt och säkert men lite kliniskt och maten som inte är lokal är sådär, och dyr.
Båda är dyra att leva i, ragga funkar i bägge men i Singapore är det inte lokala flickor man har chans på.

Aha de lokala i Singapore gillar inte européer? Utan du menar att det går bättre med andra expats alltså?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3007677

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback