Köpte de flesta julklappar under black week. Ingen på faktura. Betalade allt direkt. Visste vad jag skulle köpa sen innan men väntade in lägre pris på grejerna. Trots dyra julbord osv. har jag inte slösat alltför mycket.
Får alltid nån tusenlapp i julklapp också. Men även utan pengar i julklapp hade jag haft det bra.
Jag är fattig, men nu i "fattiga januari" har jag mer pengar än jag haft på 2-3år.
Har tidigare haft lite större skuld till klarna men levt lite billigare och betalat av allt. Lätt värt det. Kör klarna direktbetalning då och då för det är rätt smidigt eller om det är t.ex. två dagar till lön (det dras efter två dagar i normala fall)
Edit: kan tänka mig att väldigt många hamnar i denna fälla, särskilt vid jul när man vill ge bort något fint. Tråkigt

Jag har också varit där "äh 200kr i månaden är ju inte mycket" så tänker man så inför nåt annat och till slut är det 3000kr i mån t.ex. Tycker Klarna är rätt bra om man kan hantera det, t.ex. betala av något på 3mån men man måste tänka ordentligt och inte hamna i en fälla där man skuldsätter sig på flera prylar. Tänk ett steg framåt.