• 1
  • 2
2019-01-03, 15:13
Medlem
Vobblers avatar
Klarna, detta ondskefulla företag låter alltså folk handla sina leksaker på kredit för att betala dem i april?
Då är det ju nästan dags för när nästa jul.

Nå, hur många av er sitter i skiten just nu?
Citera
2019-01-03, 15:15
Medlem
Köpte en dator för 15000:- och Sweden Rock biljett. Så ja. Lite i skiten. 3tsn i månaden...
Citera
2019-01-03, 15:17
Medlem
vader-s avatar
Nej. Men det är jävligt tight nu tills nästa månad. Förbannade högtider
Citera
2019-01-03, 15:20
Medlem
Har ni så dålig koll på er ekonomi att ni spenderar pengar ni inte har? Varför sparar ni inte först så ni har pengarna i handen så ni slipper låna eller köpa på avbetalning?
Citera
2019-01-03, 15:20
Bannlyst
nej inte alls , storhandlat mat och betalt de få räkningar samt handlat precenter för 3000kr , men har och ändå rätt rejält med pengar över
Citera
2019-01-03, 15:21
Medlem
0.39s avatar
Väljer man att betala sitt köp tre månader senare får man ju nästan skylla sig själv när man blir tvångsanmäld till Lyxfällan.

OnT: Nej.
Citera
2019-01-03, 15:21
Medlem
Max Powers avatar
Nej, julen kom inte som en överraskning för mig i år.
Citera
2019-01-03, 15:23
Medlem
Jag tror inte att Klarna är boven. Du köper på avbetalning en grej på Elgiganten och Klarna ser till (för en viss summa) att du betalar ordentlig tillbaka till Elgiganten. Tre smarta mycket unga killar, kom på detta strålande ide och startade Klarna och idag är dom miljardärer. Så läste jag i Metro i somras. Liknar AIRBNB.
Citera
2019-01-03, 15:37
Medlem
Även om en del handlas på kredit betalar jag alltid av allt kommande månad.
Citera
2019-01-03, 15:37
Medlem
Haloperidols avatar
Det blev inga julklappar i år, bara lite mat och snus. Om jag mot förmodan ger någon en julklapp så är det något random jag hittat hemma. För övrigt så handlar jag aldrig på kredit!
Citera
2019-01-03, 15:42
Medlem
Grollarens avatar
Jag köpte mina julklappar till alla på nätet från samma företag. Betalade direkt.
Postnord slarvade bort alltihop, ingen fick någon julklapp av mig och jag fick pengarna tillbaka igår.
Jag möttes av förståelse på julafton tackolov men det hela gjorde ju att jag inte gick back ett öre på julen.
Citera
2019-01-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag köpte mina julklappar till alla på nätet från samma företag. Betalade direkt.
Postnord slarvade bort alltihop, ingen fick någon julklapp av mig och jag fick pengarna tillbaka igår.
Jag möttes av förståelse på julafton tackolov men det hela gjorde ju att jag inte gick back ett öre på julen.
Ha ha ha är det sant? 😂 Kul skrivet men trist som f•n så klart.

Postnord alltså....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in