Klarna, detta ondskefulla företag låter alltså folk handla sina leksaker på kredit för att betala dem i april?
Då är det ju nästan dags för när nästa jul.
Har ni så dålig koll på er ekonomi att ni spenderar pengar ni inte har? Varför sparar ni inte först så ni har pengarna i handen så ni slipper låna eller köpa på avbetalning?
Jag tror inte att Klarna är boven. Du köper på avbetalning en grej på Elgiganten och Klarna ser till (för en viss summa) att du betalar ordentlig tillbaka till Elgiganten. Tre smarta mycket unga killar, kom på detta strålande ide och startade Klarna och idag är dom miljardärer. Så läste jag i Metro i somras. Liknar AIRBNB.
Det blev inga julklappar i år, bara lite mat och snus. Om jag mot förmodan ger någon en julklapp så är det något random jag hittat hemma. För övrigt så handlar jag aldrig på kredit!
Jag köpte mina julklappar till alla på nätet från samma företag. Betalade direkt.
Postnord slarvade bort alltihop, ingen fick någon julklapp av mig och jag fick pengarna tillbaka igår.
Jag möttes av förståelse på julafton tackolov men det hela gjorde ju att jag inte gick back ett öre på julen.
Jag köpte mina julklappar till alla på nätet från samma företag. Betalade direkt.
Postnord slarvade bort alltihop, ingen fick någon julklapp av mig och jag fick pengarna tillbaka igår.
Jag möttes av förståelse på julafton tackolov men det hela gjorde ju att jag inte gick back ett öre på julen.
Ha ha ha är det sant? 😂 Kul skrivet men trist som f•n så klart.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!