• 9
  • 10
2019-01-06, 13:00
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Eller så inför man ett system med bara två julklappar korsvis med prisgräns. win win

Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
vi kör secret santa på alla vuxna under julen.
Man kan även spela julklappsspelet.

Istället för att lägga massa tid på att hitta personliga paket till var och en så köper man 1-3 paket som kostar 50, 100 eller 200 kr styck. Sen spelar man tärning om dom.

(FB) Ska ni spela julklappsspelet?
Citera
2019-01-06, 13:10
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Hade aldrig kommit på fråga att jag skulle köpa någonting som jag inte hade pengarna till, folk är ju helt förståndshandikappade.
Ska man ta lån så är det till bostad, betala resten direkt eller skit i att köpa det.
Citera
2019-01-06, 13:43
Medlem
Sqrbankens avatar
Nu har jag inte barn och egen familj så sätter mig inte på höga hästar så sett; kreditkortet kanske lockar i dessa fallen för att bygga en "förtrollande jul". Med det skrivet finner jag det dock djupt oansvarligt att ta lån för julklappsköp! Vidare brukar jag undra hur de som lånar en 50K för en resa ens kan njuta nånting under Palmen i, säg, Thailand
Citera
2019-01-06, 14:09
Medlem
Vobblers avatar
Känns som att det där med julklappar är på väg bort. Sen är det klart att vissa vill skryta hur mycket pengar de har och skämmer bort barn och barnbarn å det grövsta. Min bror och fru är hopplösa, och i år slog de rekord. Nu drar de säkert in 80 rent i månaden, men för fan, ungarna blir ju så otåliga att de inte ens öppnar färdigt paketet de håller på med innan de rycker nästa.

Själv skiter jag helt i klappar, även åt den minste. Jag flippar åt dom varsitt kuvert med en tusing i, de ser så jävla sura ut. Pengar är ju skittråkigt att få.
Citera
2019-01-06, 14:26
Medlem
Att handla på kredit är väldigt osmart, man ska försöka att inte en massa småskulder.
Citera
2019-01-10, 11:56
Medlem
Haloperidols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Det var mer som ett skämt men ok. Ja, jag tycker det är ganska snålt att inte köpa julklappar till folk om man ska umgås med de givet att man inte kommit överrens om att inte köpa några eller annat.

Hade vi firat jul tillsammans så hade du fått den bästa julklappen

Ja, alltså jag håller med dig. Vi kanske får fira jul tillsammans nästa år, isf utlovas även en julklapp till dig Chalas911
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in