2014-06-19, 09:53
Medlem
emma80s avatar
Lokko sitter, tillsammans med Pascalidou, i SVT-soffan och pratar VM-fotboll nu. Självklart lyckas han få in att han minsann bott 7-8 år i London tills nyligen och att han gillar The Jam. Där sitter han som Paul Weller-wannabee-kopia, men ser sju resor värre ut.
Citera
2014-06-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Lokko sitter, tillsammans med Pascalidou, i SVT-soffan och pratar VM-fotboll nu. Självklart lyckas han få in att han minsann bott 7-8 år i London tills nyligen och att han gillar The Jam. Där sitter han som Paul Weller-wannabee-kopia, men ser sju resor värre ut.
Två av de mest självgoda människorna i detta land i en och samma soffa. Hur fick deras egon plats i soffan, eller ens i studion?
Citera
2014-10-19, 15:30
Medlem
Europes avatar
I mina ögon har Lokko alltid utgjort ett bra exempel på en ny sorts manlig bimbo, en helt överflödig typ av människa som i stort sett endast lever i städer. Fast kanske är det samma sak som en hipster?
Citera
2014-10-19, 16:40
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
I mina ögon har Lokko alltid utgjort ett bra exempel på en ny sorts manlig bimbo, en helt överflödig typ av människa som i stort sett endast lever i städer. Fast kanske är det samma sak som en hipster?

Möjligtvis den svenska benämningen av hipster.
En hipster är f.ö något gott. Vi ska ha respekt för de som hellre bakar sitt egna bröd än köper fabriksbröd, som plockar upp gamla hantverkstraditioner kring mat och ryck och införlivar dem igen.
Problemet är att Sverige så drar folk alltid åt samma håll när de plockar upp något nytt och spännande.

Detta tror jag är ett symptom av att det finns en massa ängsliga, företrädelsevis unga män, i våra städer. Dessa unga män är en produkt av att personer som Lokko styrt smakriktningen. Lokko är för gammal nu och gör som alla män som en gång i tiden varit Någon - han omhuldar sina gyllene år. Börjar lyssna på samma musik sm då och klä sig som då.

Nej, Lokko är ingen Hipster. Han är den gamla vanliga besserwissern, klädd i en mjuk och könslös förpacknng.
Citera
2014-12-12, 09:03
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Andres Lokko är nu så rädd för det nya Sverige han varit med och hejat fram att han måste avsätta en dyrbar lördag för en spontan demonstration mot genuint obehagliga knasbollar:
http://www.svd.se/kultur/lokko-jag-d...dd_4181523.svd
Hoppas han inte hinner läsa Sentios senast innan demonstrationen. Då blir det nog psykakuten i stället.
Hur kan SvD anlita en så genuint obehaglig knasboll för att använda hans egna ord?
Citera
2014-12-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Andres Lokko är nu så rädd för det nya Sverige han varit med och hejat fram att han måste avsätta en dyrbar lördag för en spontan demonstration mot genuint obehagliga knasbollar:
Hoppas han inte hinner läsa Sentios senast innan demonstrationen. Då blir det nog psykakuten i stället.
Hur kan SvD anlita en så genuint obehaglig knasboll för att använda hans egna ord?

han är förstås ett utmärkt (skratt)alibi åt svenskan.
alltid kul för högermänniskor att skratta åt en vänsterknas.
precis som att aftonbladet har hakelius (visserligen med en bättre stilistisk känsla men i längden lika tröttsamt upprepande).
Citera
2014-12-12, 14:56
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Oj, Lokko-gubben är alltså rädd.

Kan en text bli mer avslöjande över sinnesvärlden hos en vuxen människa som i hela sitt liv har bedövat sig med meningslösheter över vilket obskyrt mode och musikstil som gäller eller inte gäller för tillfället, med samma seriositet som vissa forskare försöker hitta vaccin mot dödliga virologiska sjukdomar.

Då blir det lätt så att att en glorifierad modebloggare som Andres Lokko beter sig lika förvirrat som en världsfrånvänd Nicolae Ceausescu, som i sitt innerstadspalats har levt så skyddat och avskilt från vanliga människors problem att han omöjligen kan koppla ihop orsak och verkan när det börjar protesteras från en omvärld som inte har haft lyxen att kunna distrahera sig med perversa palatsrenoveringar (eller i Lokkos fall ytlig märkesfixering).
Citera
2015-02-05, 21:32
Medlem
Douche-chills avatar
Är det bara mina kinder som börjar blossa röda å Lokkos vägnar när jag läser hans text i SvD med rubriken "Överklasskonst förändrar ingenting"?
Här fokuserar Lokko på artisten James Blunt, som enligt Lokko har haft en alldeles för priviligierad uppväxt för att det skall få gå omärkt förbi.
Citat:
visserligen må vara en överraskande begåvad humorist (Blunt) och hur underhållande som helst på Twitter, men när det kommer till kritan anser han att de som känner sig nödgade att påpeka hans överklassuppväxt ”egentligen bara är avundsjuka”.

Eh, ja?

Jag hade också gärna fötts på det bluntska godset med diamantprydd guldsked i munnen.

Det låter ju jättemysigt.
Citat:
Personligen är jag inte kapabel att låta konst – må det vara dramatik, litteratur, skulpturer, pop eller ens fotboll – bara vara konst, som det då och då efterlyses från – undantagslöst! – ytterst privilegierat håll.
Citat:
Jag vill alltid ta reda på vad konstnärer har för bakgrund, vad deras föräldrar gjorde eller gör, vilka skolor de har gått i och exakt vad de erhöll i veckopeng.
http://unvis.it/www.svd.se/kultur/ov...ng_4312651.svd

Vidare tar karln upp Jim Morrison i The Doors som tydligen alltid hävdade att hans föräldrar var döda, något som senare skulle visa sig vara falskt då hans pappa var en högt uppsatt militär och i allra högsta grad både vid liv och välmående, osv...

Skulle inte lägga märke till den här texten något särskilt, om det inte vore för att den kommer från en person som själv alltid har koketterat att han kommer från farliga Jakobsberg (trots att han egentligen kommer från det tryggt medelklassiga Viksjö) och framställt sig själv som någon sorts arbetarklassrebell (när hans föräldrar är båda prydliga akademiker). Roligast är ändå när han hånfullt berättar om de privatskoleutbildade medlemmarna i Mumford & Sons (när han själv har gått i privatskolan Estniska Skolan, komplett med skoluniform och tjusig address).

Kan en artikelförfattare bli mer pinsam? Vad krävs för att mannen skall ta tag i sina egna livslögner? Kanske en sådan där "Intervention" - som de gör med alkoholister i amerikanska filmer? – Lokko, du är inte underdogig arbetarklass! Acceptera och gå vidare – för allas skull!
Citera
2015-02-06, 20:08
Medlem
D
Senast redigerad av michaelcaine 2015-02-06 kl. 20:10.
Citera
2015-02-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Är det bara mina kinder som börjar blossa röda å Lokkos vägnar när jag läser hans text i SvD med rubriken "Överklasskonst förändrar ingenting"?
[/i]

han måste hata såväl sig själv som intersektionalisterna i the knife.
Citera
2015-02-06, 20:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michaelcaine
D

Som tur var hade jag en flik upp med ditt inlägg.

För de som inte han läsa så ska Lokkos mamma, Killinggänget och några till haft en intervention med Lokko angående hans alkoholmissbruk.
Citera
2015-02-07, 15:46
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Kan en artikelförfattare bli mer pinsam? Vad krävs för att mannen skall ta tag i sina egna livslögner? Kanske en sådan där "Intervention" - som de gör med alkoholister i amerikanska filmer? – Lokko, du är inte underdogig arbetarklass! Acceptera och gå vidare – för allas skull!

Citat:
Ursprungligen postat av michaelcaine
D

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Som tur var hade jag en flik upp med ditt inlägg.

För de som inte han läsa så ska Lokkos mamma, Killinggänget och några till haft en intervention med Lokko angående hans alkoholmissbruk.
Intressant! Ett fylleinlägg som blev lite för ärligt?

Har Mishima lust att utveckla om det går? Fanns det mer detaljer i ursprungsinlägget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in