Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2020-05-20, 19:36
  #97
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det blir alltså ingen ny skrift eller koran för vi vet redan vad som kommer att hända fram till Domens dag. Då, i himlen, kommer alla att få sin undervisning från Herren genom anden, precis som han gjorde med apostlarna (Apg 1), det som Muhammed var för dum för att fatta och därför missuppfattade evangeliet.
Jag har ingen aning om vad Muhammed förstod och inte förstod. Tex suran om "allmaktens natt" verkar ju vara riktad till Muhammed likväl som till alla andra. Suran är helt klart nåden, om man har hört evangeliet klart och tydligt.

"Dum i huvudet" är vi nog allihop, iaf jämfört med himmelska väsen och definitivt jämfört med Jesus. Det är ingen synd dock att vara dum i huvudet, blind eller döv.
Det sagt är det troligt att Muhammed aldrig egentligen hörde evangeliet själv, men vad vet en åsna (=jag).
Citera
2020-05-20, 19:44
  #98
Medlem
LadySwedens avatar
Blind döv och naken.

Så ser en profet vanligtvis ut. Stryk får han av de skriftlärda.
Citera
2020-05-20, 20:04
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Blind döv och naken.

Så ser en profet vanligtvis ut. Stryk får han av de skriftlärda.
Och de som förföljer profeter dör.

Därför har också Guds vishet sagt: Jag skall sända profeter och apostlar till dem, och några skall de döda och förfölja. Därför skall detta släkte få betala för alla profeters blod som har utgjutits från världens skapelse, Luk 11:49-50
Citera
2020-05-20, 20:13
  #100
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Och de som förföljer profeter dör.

Därför har också Guds vishet sagt: Jag skall sända profeter och apostlar till dem, och några skall de döda och förfölja. Därför skall detta släkte få betala för alla profeters blod som har utgjutits från världens skapelse, Luk 11:49-50
Ja.

Läs surah 97:
http://heliga-koranen.se/koranen/surat/97/al-qadr

Vem som givits all makt i himlen och på jorden vet vi, och vi vet vem som gav den.
Vem som fått namnet "härskarornas herre" (Herren Sebaot) vet vi ju också.

Jag säger inte detta för att starta krig om saken. Jag ser bara att Guds löften om Ismail är uppfyllda. Muhammed får gärna kläder av mig, vilka jag nu har, om han behöver.
Citera
2020-05-20, 20:19
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja.

Läs surah 97:
http://heliga-koranen.se/koranen/surat/97/al-qadr

Vem som givits all makt i himlen och på jorden vet vi, och vi vet vem som gav den.
Vem som fått namnet "härskarornas herre" (Herren Sebaot) vet vi ju också.

Jag säger inte detta för att starta krig om saken. Jag ser bara att Guds löften om Ismail är uppfyllda. Muhammed får gärna kläder av mig, vilka jag nu har, om han behöver.
Sura 97 är tämligen intetsägande.

Resten är bara ditt vanliga osammanhängande svammel.
Citera
2020-05-21, 09:03
  #102
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har ingen aning om vad Muhammed förstod och inte förstod. Tex suran om "allmaktens natt" verkar ju vara riktad till Muhammed likväl som till alla andra. Suran är helt klart nåden, om man har hört evangeliet klart och tydligt.

"Dum i huvudet" är vi nog allihop, iaf jämfört med himmelska väsen och definitivt jämfört med Jesus. Det är ingen synd dock att vara dum i huvudet, blind eller döv.
Det sagt är det troligt att Muhammed aldrig egentligen hörde evangeliet själv, men vad vet en åsna (=jag).
*suck* Du ger dig då inte. Du bara skall ha med din Muhammed i de heligas skara. Har du varit gift med en muslim tidigare, eller? Varit i något muslimskt land och haft någon stark upplevelse där om Muhammeds giltighet?
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback