Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-03, 06:21
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristaallen
Äter lite olika, har ju dels restaurangmaten att välja sen har vi även egen personalrestaurang som serverar lite olika rätter.

Jobbar på IKEA

Skiljer sig personalmatsalens rätter något från ”vanliga” restaurangen eller är det bara ett mindre utbud?
Eller är det annan leverantör av mat?
Citera
2019-01-03, 10:49
  #62
Medlem
Kristaallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Skiljer sig personalmatsalens rätter något från ”vanliga” restaurangen eller är det bara ett mindre utbud?
Eller är det annan leverantör av mat?


Det beror lite på vilken dag men vissa dagar har vi en del av det som den vanliga restaurangen har och vissa dagar har vi helt olika saker, leverantörer är densamma.
Stora skillnaden är att vi har ett ganska stolt salladsbord i personalrestaurangen att också välja ifrån
Citera
2019-02-20, 12:36
  #63
Medlem
EdKempers avatar
Vi har salladsbuffé så kör oftast på den. Köper ibland av lunchen men det blir ganska dyrt om man ska hålla på med det. Har sällan med mig egen lunch, då jag är alldeles för lat...
Citera
2019-02-20, 14:00
  #64
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Alltid medhavd matlåda, oftast något att värma i micron, sommartid någon kall mat (typ sallad, wraps, m.m.). Har bara 30 min lunchrast så att byta om, åka iväg, äta, åka tillbaka och byta om är omöjligt. Spelar ofta kort med några kollegor efter själva ätandet, det är roligt och lite avkopplande.
Citera
2019-02-23, 19:55
  #65
Medlem
Ibland skräpmat men helst egentligen medhavd matlåda. Jag siktar på sikt att utveckla matlådan till en kulinarisk begivenhet.
Citera
2019-02-23, 23:38
  #66
Avstängd
Har ett jobb med fantastiskt förmånlig kosthållning. Frukostbuffé, lunch och middag serveras. Dessutom varmkorv, sallad, hamburgare och mackor dygnet runt. Kostnadsfritt dessutom.
Citera
2019-02-24, 00:12
  #67
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Har ett jobb med fantastiskt förmånlig kosthållning. Frukostbuffé, lunch och middag serveras. Dessutom varmkorv, sallad, hamburgare och mackor dygnet runt. Kostnadsfritt dessutom.

Är all mat kostnadsfri? Ingen mat på ditt jobb borde inte vara kostnadsfritt med tanke på kostförmån.
Citera
2019-02-24, 00:16
  #68
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Har ett jobb med fantastiskt förmånlig kosthållning. Frukostbuffé, lunch och middag serveras. Dessutom varmkorv, sallad, hamburgare och mackor dygnet runt. Kostnadsfritt dessutom.

Hur mycket mat slänger ni som kockar?
Citera
2019-02-24, 08:04
  #69
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Är all mat kostnadsfri? Ingen mat på ditt jobb borde inte vara kostnadsfritt med tanke på kostförmån.

Andra regler till sjöss än i land gällande skatter och förmåner.
Citera
2019-02-24, 08:06
  #70
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Hur mycket mat slänger ni som kockar?

Extremt lågt svinn☺️
Citera
2019-02-24, 12:00
  #71
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Extremt lågt svinn☺️

Offtopic: Jättebra Finns ingen orsak att slänga fullt ätbar mat

Topic: Äter ännu mackor på jobbet under säsongen, ser ingen vits med varmrätter under lunch.. finns tusentas pålägg att köra med
Citera
2019-02-28, 14:41
  #72
Medlem
Buffedbygods avatar
Brukar äta samma sak varje dag i ungefär en månad och sen byta.

Förra månaden var det ett paket snabbnudlar + kinakål + purjolök + bambuskott + marinerat fläskkött i en matlåda. Köttet och bambuskotten är färdigt i kylen så det enda jag behöver göra på morgonen är att strimla upp lite grönsaker och lägga allt i en matlåda. Blir som en lyxig koppnudlar, bara att hälla på vatten och stänga locket i 3 min så har man en fräsch måltid.

Senaste veckan har jag ätit kyckling + broccoli + brunt ris varje dag.

Kanske inte det hälsosammaste att äta samma sak varje dag till lunch men jag gillar det.
__________________
Senast redigerad av Buffedbygod 2019-02-28 kl. 14:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback