• 1
  • 2
2019-01-02, 10:07
Medlem
Denoms avatar
Lagar du mat hemma och har med dig, kanske gårdagens rester som får bli matlåda eller har ni kök av något slag på arbetsplatsen alternativt att du står dig på att fika, något helt annat eller äter du inget alls på jobbet?

Jag kan eventuellt ta något att dricka på de ställen jag jobbar på, föredrar att vänta tills jag jobbat klart och då dra iväg och äta på väg hem eller hemma.
Citera
2019-01-02, 10:11
Medlem
vtcs avatar
Jag lunchar på någon restaurang som faller mig i smaken för dagen.

En paus i arbetet gör gott för att behålla skärpan under eftermiddagen - för somliga räcker det bevisligen att köra en matlåda i mikron på arbetsplatsen, men jag byter gärna miljö en stund också.
Citera
2019-01-02, 10:11
Medlem
Mackan52s avatar
Smörgåsar med pannbiff, köttbullar eller falukorv för det mesta och så senap till.

Men ibland blur det en tur till nån buffé om plånboken tillåter
Citera
2019-01-02, 10:13
Medlem
NickSonnys avatar
Jag äter aldrig på jobbet. Det spelar ingen roll att det är dyrt att käka lunch på restaurang varje dag, bara att komma ut nån timme mitt på dan är lätt värt det.
Citera
2019-01-02, 10:15
Medlem
SkogsKonungs avatar
Olika. Har ofta med mig mat och äter med kollegor. Men ibland så måste jag byta miljö. Då blir det någon snabbmat då jag är lite barnsligt förtjust i det.
Citera
2019-01-02, 10:21
Medlem
Oftast blir det en dagens på en restaurang i närheten. Ibland tar jag med mig något hemifrån, typ pasta med någon god sås.
Citera
2019-01-02, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Jag lunchar på någon restaurang som faller mig i smaken för dagen.

En paus i arbetet gör gott för att behålla skärpan under eftermiddagen - för somliga räcker det bevisligen att köra en matlåda i mikron på arbetsplatsen, men jag byter gärna miljö en stund också.

Samma här.
Citera
2019-01-02, 10:26
Medlem
goin-xxxls avatar
Husmans helst hemifrån, i värsta fall ute.
Enstaka fall blir det thai,japanskt eller en pizza.
Ska du föra statistik över fbares matvanor?
Citera
2019-01-02, 10:32
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
Husmans helst hemifrån, i värsta fall ute.
Enstaka fall blir det thai,japanskt eller en pizza.
Ska du föra statistik över fbares matvanor?
Ja lite inspiration kan vara nyttigt.
Citera
2019-01-02, 10:56
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Vi har en matrestaurang på jobbet, där har vi varje dag, tre eller fyra olika rätter att välja på, oftast så är det vanlig husmanskost. Sen använder jag mitt företagskort till detta, blippar bara.
Citera
2019-01-02, 10:57
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Lagar du mat hemma och har med dig, kanske gårdagens rester som får bli matlåda eller har ni kök av något slag på arbetsplatsen alternativt att du står dig på att fika, något helt annat eller äter du inget alls på jobbet?

Jag kan eventuellt ta något att dricka på de ställen jag jobbar på, föredrar att vänta tills jag jobbat klart och då dra iväg och äta på väg hem eller hemma.

Aminosyror och ibland Kvarg.
Avskyr att mikra mat och äter således efter arbetstid i hemmet vilket fungerar utmärkt för mig som endast arbetar 50%.
Citera
2019-01-02, 11:23
Medlem
BNCs avatar
Har alltid med matlåda innehållande typ gårdagens rester.

Vill absolut inte gå ut på lunchen. Dra iväg till någon restaurang, stå i kö, sen sitta i sorlet från en massa matgäster som äter samtidigt, sen komma tillbaka till jobbet och direkt fortsätta jobba, så har man ju aldrig fått någon paus.

Mycket lugnare att gå till lunchrummet på jobbet, dra micron i några minuter sen sitta hela lunchrasten i lugn och ro med ett fåtal kollegor. Då kan man slappna av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in