• 1
  • 2
2019-01-01, 23:49
Medlem
Emolls avatar
Det är ett vanligt trägolv som börjat göra lustiga knarrande ljud. Hör detta från rummet intill. Till 99% är det golvet. Kan det vara möss som biter underifrån? För det hörs bara när det är tyst och jag har haft problem med möss nyligen.

Håller på få panik då jag har en viss musfobi
Citera
2019-01-01, 23:53
Avstängd
XX-Ambars avatar
Värme och kyla gör att materia expanderar/drar ihop sig.
Citera
2019-01-01, 23:55
Medlem
Emolls avatar
Seriösa svar uppskattas.

Nu när jag gick ut där o gjorde lite ljud ifrån mig så slutade ljudet... Men det låter ändå inte som möss riktigt, men känns väldigt troligt?
Citera
2019-01-01, 23:58
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Se mitt senaste svar. Konstigt isf om det slutade efter jag gick ut där o dånade lite
Citera
2019-01-02, 00:02
Avstängd
XX-Ambars avatar
Bor du i ett gammalt hus? Lägg upp en bild på golvet?
Citera
2019-01-02, 00:10
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Bor du i ett gammalt hus? Lägg upp en bild på golvet?
Huset är ju från 60 talet. Golvet är tarkettgolv https://www.golvpoolen.se/media/cata...k-och-hype.jpg typ som detta. Troligen lagt för 3 år sedan.
Citera
2019-01-02, 00:12
Medlem
det är naturligt. när jag åker ner till stugan så knarrar det också i golvet. Och där har jag en grej man stoppar in i väggen så kommer det inge möss. en sån kan du ju köpa om du är rädd annars

kostar 120 kronor på kjell å kåmpani
Citera
2019-01-02, 00:14
Avstängd
XX-Ambars avatar
Finns det källare? Försöker skaffa mig en uppfattning om hur mössen skulle kunna knarka under parketten.
Citera
2019-01-02, 00:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
I bostäder skulle jag generellt säga att det är luftfuktigheten, iallafall dom bostäder jag haft så har golvet haft en jämn temperatur genom vintern däremot luftfuktigheten kan skilja markant, jag märker hur vissa trädetaljer krymper o sväller över tid.
Citera
2019-01-02, 03:34
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
I bostäder skulle jag generellt säga att det är luftfuktigheten, iallafall dom bostäder jag haft så har golvet haft en jämn temperatur genom vintern däremot luftfuktigheten kan skilja markant, jag märker hur vissa trädetaljer krymper o sväller över tid.
Stämmer. Jag tänkte på mitt kök, där solen ligger på fram till 12.00 Helvete vad det knakar då.
Citera
2019-01-02, 06:00
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Stämmer. Jag tänkte på mitt kök, där solen ligger på fram till 12.00 Helvete vad det knakar då.
Iofs solen kan värma på rätt bra speciellt sommartid.
http://www.marmottenergies.com/much-sun-heat-house/
Citera
2019-01-02, 07:24
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Finns det källare? Försöker skaffa mig en uppfattning om hur mössen skulle kunna knarka under parketten.
Nej, inte beläget direkt under mig.
Jag har dock haft möss under diskbänken nyligen. Samma rum där detta skumma ljud kommer ifrån. Jag kan bara inte fatta varför det skulle sluta när jag går in i rummet om det inte är möss...?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in