2019-01-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
Jag vet att jag har gjort er mycket upprörda för det här är alla kvinnors största mardröm när en nästan 15år yngre tjej tar mannen ni älskar framför era ögon. Mannen ni träffa på student balen alltså tonrås förälskelse som gjort allt för er i 15års tid sen ber ni er man sluta arbeta så mycket för äktenskapet och er mans hälsa att skola om till något nytt. Bättre lön och mer tid över för varandra. Men ditt önskemål blir i stället er värsta mardröm då han går och träffar en annan mycket yngre kvinna.

Min fru och jag har det ganska bra, vi bråkar nästan aldrig för vi har det ganska bra ekonomiskt. Jag har i stort sett genom hela vårt förhållande stått vid hennes sida. Jag har tänkt mer på henne än mig själv. Jag tog frun och barnen före mig själv så jag spendera 12tim om dagen bara för att hon skulle få ett finare liv hemma med barnen. Hon tog hand om hushållet men jag har försökt bidra så mycket jag kunnat med den delen med under vårt förhållande. Vi har rest varje åt till alla delar av världen. Vi har ett hus som vi köpte för en miljon som i dagens värde 3miljoner. Vi har två avbetalda bilar. Vi lever faktiskt redan ett ganska så bra liv så hade inte behövt göra det här utan jag brinner för ett nytt liv i den mer finare klassen för innan jag dör har jag fått uppleva något inte många får under sina liv.

Har levt ett Svensson liv i 15år kan man väl ändå säga. Med nya kvinnan ett nytt spännande rikare liv i övre klassen. Om min fru ändå tänker efter riktigt noga efter hatet lägger sig i början så kommer hon gå ut som vinnare om man tänker på hennes välmående. Det har tänkte jag mig

1. Jag skriver över halva huset på henne. Hon blev miljonär helt plötsligt
2. Jag kommer försöka spendera tid med våra barn när tiden finns

Den här tjejen är snart 22år. Hon sa att hon vill att jag ska sluta tänka på alla andra hela tiden och börja tänka på mig själv, något som inte har hänt på 15år med min fru. Man blir ju inte yngre med åren utan mer utsliten och mina sista 40år så vill hon att jag ska ta det lugnt och hon kommer göra allt för sin äldre make. Hon sa att hon kommer ta större ansvaret och hon tänker ge mig något som frugan inte har gett mig på många år. Kvinnan blev extra vid sig när hon hörde att jag knappt fått använda vännen senaste 8åren. Vad är det för kvinna jag lever med när jag ser ut som jag gör. Inte för göra er illa till mods men den här kvinnan är extra hungrig och det är bara att ta för mig. Vem skulle säga NEJ. hade ni varit i min situation hade ni gjort det samma.

Till katzyn

Tänker knulla min nya kvinna extra hårt för att du drog upp det. Tack kvinna!!

Det låter mest som att du bara vill få igång en diskussion. Du vet ju att det här är ett ämne som berör många men självklart har du rätt att göra vad du vill.
Citera
2019-01-01, 18:20
Medlem
Citat:
Träffa min fru på studentbalen sommaren 2003. Gifte oss året efter. Två barn 12 och 10år. Har gått fint under alla åren till frugan bad mig gå en utbildning som börja i höstas

På den här utbildningen går en tjej som är 13år yngre som har kärat ner sig helt i mig. Hon vill ha mig så mycket att hon berättat att hon vill att vi ska gifta oss och bilda familj i framtiden. Men först resa runt och se världen tillsammans. Vi kommer få jobb på samma företag så kommer träffas dygnet runt. Sen kommer vi ha dubbla ekonomin så jag går upp ett par klasser än vad jag har nu. Hon ger mig ett nytt liv på äldre dar som inte går att tacka nej till.

Hon gav mig extra tid att berätta för frun att jag vill skiljas. Men hur ska jag berätta det absolut största sveket för kvinnan jag spenderat 15år tillsammans med. Kommer krossa kvinnans hjärta som jag tror till hundra. Hon tjata i två års tid att gå den här utbildningen så vi kunde träffas mer, mer pengar åt familjen, bättre tider och enklare uppgifter för mig. Blir hennes största misstag då jag träffa en annan. Har dragit ut på tiden för jag ville fira sista jul och nyår tillsammans med familjen. Men nu måste jag berätta och börja tänka på mig själv och inte alltid alla andra som jag gjort då jag tog frun och barnen före mig själv. Det höll 15år och jag är mycket ledsen att det slutar så här

Jag har pratat med nya kvinnan och hon går med på att jag lämnar allt till familjen. Frun får huset alla mina pengar jag tjänat under 15års tid och jag börjar om från ny kula med den nya kärleken

Ska man berätta när barnen är med eller jag tar det ensam bara vi två. Vad mer ska jag erbjuda för hon kommer alltid vara en del av mitt hjärta

Hjälp mig ut för det är på riktigt den här gången

Helt ärligt måste du vara katastrofalt korkad!
Du kommer att ångra dig om barnen inte vill veta av dig och antagligen tar alla normala i bekantskapskretsen och släktens parti. Alla vi som varit med ett tag och gått på några miner vet att chansen att detta ska gå bra är väldigt liten, säger inte att den inte finns men det kommer EB vardag med nya kärleken också. Dessutom blir ju påfrestningarna på nya förhållandet större när det kommer bli trassel med din fd fru och barn med flera...
Önskar jag kunde skaka om dig och få dig att se klart!
Citera
2019-01-01, 18:25
Medlem
zlpes avatar
TS tänker uppenbarligen med kuken just nu. Vad är det för psyk som pratar om giftemål redan innan ni inlett något? Låter som en fet fälla som kommer leda till din undergång.
Citera
2019-01-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ni har bara kysst varandra en gång och du planerar redan att lämna din familj? Men herregud människa, lugna ner dig. Var din fru ditt första förhållande eller varför tar du så allvarligt på en förälskelse och en kyss?

Du har inte ens haft sex med den nya. Tänk om ni inte alls tänder på samma saker? Hon kanske är urtrist i sängen eller luktar illa, med det lilla du vet skulle hon kunna vara en transkvinna med fejkvagina!

Sakta i backarna nu, fundera istället på varför du har så bråttom ut ur äktenskapet att du vill dra med första bästa tjej.

Du pratar om en tjej som jag spenderat 6-7tim om dagen i snart 4månaders tid. Jag vet vem hon är nu. Har varit i tjejens hem, vad hon har, vem hon är ALLT.

Jag är 35 och inte 20. Tänk på det!!!
Citera
2019-01-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Tjejen du träffar är alltså 21?
Jäkligt smart att kasta bort allt för en impulsiv 21åring....

Knulla absolut men vaska familjen? Icke

ja snacka om korkat haha, är OP seriös eller?
Citera
2019-01-01, 18:30
Medlem
Citat:
Det enda du tänker på är att min fru ska få en ny kille så fort efter vi skiljer oss. Snälla förstå att min fru tänker inte på en ny snubbe det första hon gör efter 15år tillsammans. Kvinnan älskar mig. Jag är hennes ungdoms kärlek. Så bara lägg ner det här att hon också måste träffa en ny snubbe direkt
Jobbig sits du är i. Är det ofta du låter dina impulser styra dig? Hur är det med ditt moraliska ansvar? Du lägger ju hela ansvaret på en snart 22 årig kvinna... det är hon som säger si...det är hon som tycker så... Du bara åker med liksom... Bara det att du måste nämna att du lämnar allt utom dator och Rolex är ju bara för mycket... Är det för att döva ditt samvete? Kvinnan har just lämnat tonåren bakom sig och tänker/resonerar därefter. Försök att sansa dig lite,inte bara ditt liv du fuckar upp... Men du har ju din Rolex så vad kan egentligen gå fel...
Citera
2019-01-01, 18:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Vad är det för fel på människor som skapar påhittade problem och draman, och sedan gör trådar om det på ett anonymt internetforum?
Vad är pay-offen liksom?
Är TS en störd enstöring utan vänner, tjej eller familj, och på det här viset lättare kan romantisera/fantisera sig in i en bild av att ha både fru, älskarinna, barn och pengar på banken?
Jag förstår inte. Finns det någon psykolog ombord som kan ge en hint om vilken diagnos TS lider av?
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Kollar man igenom dina trådar så är du ibland sambo och ibland gift. Ibland är du arbetslös ibland har du välbetalt jobb. Jag tror att du får börja jobba lite med dina vanföreställningar först.

Nu har jag inte kollat igenom TS trådar, men om så skulle vara så känner jag mig lite "nyårsglad"
Han har inget liv och hittar på saker för att ha någon att skriva/prata med..
Ingen fru och inga barn blir lämnade, inget liv trasas sönder annat än TS redan trasiga misslyckade liv utan någon eller något att älska och ingen som älskar tillbaka.
Kanske finns det hopp om 2019 trots allt?
Senast redigerad av Onanikrem 2019-01-01 kl. 18:34.
Citera
2019-01-01, 18:33
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Träffa min fru på studentbalen sommaren 2003. Gifte oss året efter. Två barn 12 och 10år. Har gått fint under alla åren till frugan bad mig gå en utbildning som börja i höstas

På den här utbildningen går en tjej som är 13år yngre som har kärat ner sig helt i mig. Hon vill ha mig så mycket att hon berättat att hon vill att vi ska gifta oss och bilda familj i framtiden. Men först resa runt och se världen tillsammans. Vi kommer få jobb på samma företag så kommer träffas dygnet runt. Sen kommer vi ha dubbla ekonomin så jag går upp ett par klasser än vad jag har nu. Hon ger mig ett nytt liv på äldre dar som inte går att tacka nej till.

Hon gav mig extra tid att berätta för frun att jag vill skiljas. Men hur ska jag berätta det absolut största sveket för kvinnan jag spenderat 15år tillsammans med. Kommer krossa kvinnans hjärta som jag tror till hundra. Hon tjata i två års tid att gå den här utbildningen så vi kunde träffas mer, mer pengar åt familjen, bättre tider och enklare uppgifter för mig. Blir hennes största misstag då jag träffa en annan. Har dragit ut på tiden för jag ville fira sista jul och nyår tillsammans med familjen. Men nu måste jag berätta och börja tänka på mig själv och inte alltid alla andra som jag gjort då jag tog frun och barnen före mig själv. Det höll 15år och jag är mycket ledsen att det slutar så här

Jag har pratat med nya kvinnan och hon går med på att jag lämnar allt till familjen. Frun får huset alla mina pengar jag tjänat under 15års tid och jag börjar om från ny kula med den nya kärleken

Ska man berätta när barnen är med eller jag tar det ensam bara vi två. Vad mer ska jag erbjuda för hon kommer alltid vara en del av mitt hjärta

Hjälp mig ut för det är på riktigt den här gången

Du förtjänar inte dina barn. Dina barn ska ALLTID gå före dig själv. Gör de inte det så borde du aldrig ha fått några. Skäms på dig, din tragiska figur.

Nästa gång du ser dina barn - se dem i ögonen och tänk tanken för dig själv: "jag är värd mer än dem". Om du klarar av att göra det utan att få skuldkänslor så är det lika bra att du lämnar plats i familjen för någon annan fadersgestalt. Det blir bäst så.
Citera
2019-01-01, 18:35
Medlem
Citat:
Du pratar om en tjej som jag spenderat 6-7tim om dagen i snart 4månaders tid. Jag vet vem hon är nu. Har varit i tjejens hem, vad hon har, vem hon är ALLT.

Jag är 35 och inte 20. Tänk på det!!!

En fråga.

Varför har du inte lämnat din fru, innan du träffat nån annan? Det betyder i min bok som nån säger att du tänker med kuken just nu.
Du kommer nog gilla läget, men din nya tjej? Där är du ju bara en förälskelse påvögen till den rätta gissar jag.

Det kommer bli sjukt jobbigt för dig att bli dumpad när hon inser att den förbjudna frukten bara var kul när det var förbjudet.

Tror på allvar att du ska boka in 4-5möten hos psykologen innan du tar några beslut.

Men livet är för kort för att må dåligt så om du verkligen inte älskar din nuvarande då gör slut för den sakens skull...
Senast redigerad av Bruz-Lee 2019-01-01 kl. 18:39.
Citera
2019-01-01, 18:37
Medlem
Morot91s avatar
Till er som säger att han inte borde kasta bort sitt äktenskap: det är redan över. Har man varit otrogen så finns det ingenting annat att göra än att berätta och lämna.

Du är ett svin men det är fint att du lämnar allt till frun berätta när ni är ensamma.
Citera
2019-01-01, 18:41
Medlem
Tänk också på att för varje brutet kvinnohjärta så går det minst 150 män som den kvinnan har förnedrat brutalt, förödmjukat och betett sig illa mot.

Särskilt i ungdomen medan män gått fram och vänligt försökt raggat. I princip alla kvinnor har fällt mängder med spydig kommentarer. Kanske fräst och blåst röken i ansiktet på bra killar medan hon flinade och istället gick hem med den lokala drugdealern, varit otrogen med en annan pojkvän och skällt, klagat och bitchat mot män offentligt bara för att hon hade mens.

Jag skulle inte ha alltför mycket dåligt samvete. Kör på TS!
Citera
2019-01-01, 18:44
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morot91
Till er som säger att han inte borde kasta bort sitt äktenskap: det är redan över. Har man varit otrogen så finns det ingenting annat att göra än att berätta och lämna.

Du är ett svin men det är fint att du lämnar allt till frun berätta när ni är ensamma.
Tycker du ha en viktigt poäng där.

Diskussionen här är lämna eller inte, men faktum är ju att skadan redan är skedd.

Många gränser är redan passerade, många beslut är redan tagna och du har redan sårat din familj.

Hopps innerligt att det är värt det och att du kan försvara ditt beslut för dina barn. För tro mig, någon gång i framtiden kommer du att bli konfronterad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in