2019-01-01, 18:12
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
För att du nämnde ingenting som skulle kunna försvara ts beteende. Inte förrän du nu skrev om både kvinnor och män. Då kunde man tydligen helt plötsligt vara "fångad" i ett förhållande. Alltså undermedvetet så kunde du nu finna anledningar till ts beteende enkom för att du också tänkte ur en kvinnas perspektiv.
.

Jag har aldrig kritiserat att TS vill lämna sitt äktenskap heller? Tycker inte man behöver en ursäkt för att lämna en relation överhuvudtaget. Oavsett kön. Däremot är det inte ursäktligt att lämna sina barn, inte förrän de är flygfärdiga åtminstone.
Citera
2019-01-01, 18:14
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag har aldrig kritiserat att TS vill lämna sitt äktenskap heller? Tycker inte man behöver en ursäkt för att lämna en relation överhuvudtaget. Oavsett kön. Däremot är det inte ursäktligt att lämna sina barn, inte förrän de är flygfärdiga åtminstone.

Var har du fått ifrån att ts skulle lämna sina barn?
Citera
Medlem
Yinool0401s avatar
Sammanfattning, det kommer att hinna ikapp dig. Då är det för sent, du vet bror, gräset är grönare på andra sidan. För stunden, sen hinner det ikapp dig dubblelt, alla problem som du orsakar nu kommer som en djävla lavin och snöbollen har precis börjat rulla.

Som många bröder här skriver till dig, gör det bästa av det som är aningens grått just nu. Det kommer inte bli bättre för att du "jonnar" mot det gröna. Nu är hela ditt face fullt med grönt, men det multnar snabbare än kvickt.
Citera
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Var har du fått ifrån att ts skulle lämna sina barn?

Att han säger att han kan tänka sig att ta hand om dem "vissa helger" ? ( I sin nyas lägenhet, mysigt för dem)
Citera
2019-01-01, 18:15
Medlem
Jag vet att jag har gjort er mycket upprörda för det här är alla kvinnors största mardröm när en nästan 15år yngre tjej tar mannen ni älskar framför era ögon. Mannen ni träffa på student balen alltså tonrås förälskelse som gjort allt för er i 15års tid sen ber ni er man sluta arbeta så mycket för äktenskapet och er mans hälsa att skola om till något nytt. Bättre lön och mer tid över för varandra. Men ditt önskemål blir i stället er värsta mardröm då han går och träffar en annan mycket yngre kvinna.

Min fru och jag har det ganska bra, vi bråkar nästan aldrig för vi har det ganska bra ekonomiskt. Jag har i stort sett genom hela vårt förhållande stått vid hennes sida. Jag har tänkt mer på henne än mig själv. Jag tog frun och barnen före mig själv så jag spendera 12tim om dagen bara för att hon skulle få ett finare liv hemma med barnen. Hon tog hand om hushållet men jag har försökt bidra så mycket jag kunnat med den delen med under vårt förhållande. Vi har rest varje åt till alla delar av världen. Vi har ett hus som vi köpte för en miljon som i dagens värde 3miljoner. Vi har två avbetalda bilar. Vi lever faktiskt redan ett ganska så bra liv så hade inte behövt göra det här utan jag brinner för ett nytt liv i den mer finare klassen för innan jag dör har jag fått uppleva något inte många får under sina liv.

Har levt ett Svensson liv i 15år kan man väl ändå säga. Med nya kvinnan ett nytt spännande rikare liv i övre klassen. Om min fru ändå tänker efter riktigt noga efter hatet lägger sig i början så kommer hon gå ut som vinnare om man tänker på hennes välmående. Det har tänkte jag mig

1. Jag skriver över halva huset på henne. Hon blev miljonär helt plötsligt
2. Jag kommer försöka spendera tid med våra barn när tiden finns

Den här tjejen är snart 22år. Hon sa att hon vill att jag ska sluta tänka på alla andra hela tiden och börja tänka på mig själv, något som inte har hänt på 15år med min fru. Man blir ju inte yngre med åren utan mer utsliten och mina sista 40år så vill hon att jag ska ta det lugnt och hon kommer göra allt för sin äldre make. Hon sa att hon kommer ta större ansvaret och hon tänker ge mig något som frugan inte har gett mig på många år. Kvinnan blev extra vid sig när hon hörde att jag knappt fått använda vännen senaste 8åren. Vad är det för kvinna jag lever med när jag ser ut som jag gör. Inte för göra er illa till mods men den här kvinnan är extra hungrig och det är bara att ta för mig. Vem skulle säga NEJ. hade ni varit i min situation hade ni gjort det samma.

Till katzyn

Tänker knulla min nya kvinna extra hårt för att du drog upp det. Tack kvinna!!
Citera
2019-01-01, 18:15
Medlem
Du överger alltså din familj för en ung tös? Stolpskott är vad du är.
Citera
2019-01-01, 18:16
Medlem
Minns du hur det var att vara ca 20 år? Du riskerar allt, hon inget. När man är tjej och ca 20 kan man barnsligt nog (man är ju trots allt bara 20...) bli triggad av att en äldre man med familj är beredd att lämna allt för en. Fast för de flesta räcker kanske flirtande, men otroheten i sig, känslan av att man är så snygg/fantastisk att du inte kan motstå henne fast du har en annan, är en härlig egotripp. Men sen när du lämnat allt för henne är du inte så intressant längre, hon har redan fått sin kick och kan gå vidare, en erfarenhet rikare, lite mer intressant i tjejgänget, och om ett par år stadgar hon sig med en kille i sin egen ålder. Sorry! Fast visst, jag kan ju ha fel om henne också, vem vet...
Citera
2019-01-01, 18:17
Medlem
Tänk efter både en och sju gånger innan du gör något. För det första så kommer dina barn känna sig väldigt svikna och du kommer att målas ut som den onda. Eran relation kommer att få en ordentlig törn.

Så tänk efter noga om det verkligen är rätt att lämna ditt 15åriga förhållande, allt ni byggt upp tillsammans och delat med varann. Är eran relation dålig eller finns inte gnistan där längre? Eller är det bara så att du fantiserar om att gräset är grönare på andra sidan?
Citera
2019-01-01, 18:18
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Att han säger att han kan tänka sig att ta hand om dem "vissa helger" ? ( I sin nyas lägenhet, mysigt för dem)

Ts trollar ju uppenbarligen. Ingen pappa skulle överge sina barn.
Citera
2019-01-01, 18:19
Medlem
Citat:
För att du nämnde ingenting som skulle kunna försvara ts beteende. Inte förrän du nu skrev om både kvinnor och män. Då kunde man tydligen helt plötsligt vara "fångad" i ett förhållande. Alltså undermedvetet så kunde du nu finna anledningar till ts beteende enkom för att du också tänkte ur en kvinnas perspektiv.

Tror inte någon försvara det? Men att måla upp ts som en ondskefull människa gör ju ni kvinnor bara för att ni blir rädda. Det är också därför ni genuint hatat thailändskor.

Vi som varigt med ett tag har sett dessa trådar och insändare i tidningar. Mer regel än undantag så finns det då tydligen en jävla massa bra anledningar till varför kvinnan var otrogen eller träffad en ny. Givetvis målas då också den svikna mannen IT som svinet som får skylla sig själv.

TS är ingen ondskefull människa, han behöver däremot stanna upp och fundera över om det är värt att lämna sina barn för en tjej han knappt känner. Självklart är det lika fel om en kvinna sviker sina barn för att istället satsa på en ny relation.
Citera
2019-01-01, 18:19
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
Jag vet att jag har gjort er mycket upprörda för det här är alla kvinnors största mardröm när en nästan 15år yngre tjej tar mannen ni älskar framför era ögon. Mannen ni träffa på student balen alltså tonrås förälskelse som gjort allt för er i 15års tid sen ber ni er man sluta arbeta så mycket för äktenskapet och er mans hälsa att skola om till något nytt. Bättre lön och mer tid över för varandra. Men ditt önskemål blir i stället er värsta mardröm då han går och träffar en annan mycket yngre kvinna.

Min fru och jag har det ganska bra, vi bråkar nästan aldrig för vi har det ganska bra ekonomiskt. Jag har i stort sett genom hela vårt förhållande stått vid hennes sida. Jag har tänkt mer på henne än mig själv. Jag tog frun och barnen före mig själv så jag spendera 12tim om dagen bara för att hon skulle få ett finare liv hemma med barnen. Hon tog hand om hushållet men jag har försökt bidra så mycket jag kunnat med den delen med under vårt förhållande. Vi har rest varje åt till alla delar av världen. Vi har ett hus som vi köpte för en miljon som i dagens värde 3miljoner. Vi har två avbetalda bilar. Vi lever faktiskt redan ett ganska så bra liv så hade inte behövt göra det här utan jag brinner för ett nytt liv i den mer finare klassen för innan jag dör har jag fått uppleva något inte många får under sina liv.

Har levt ett Svensson liv i 15år kan man väl ändå säga. Med nya kvinnan ett nytt spännande rikare liv i övre klassen. Om min fru ändå tänker efter riktigt noga efter hatet lägger sig i början så kommer hon gå ut som vinnare om man tänker på hennes välmående. Det har tänkte jag mig

1. Jag skriver över halva huset på henne. Hon blev miljonär helt plötsligt
2. Jag kommer försöka spendera tid med våra barn när tiden finns

Den här tjejen är snart 22år. Hon sa att hon vill att jag ska sluta tänka på alla andra hela tiden och börja tänka på mig själv, något som inte har hänt på 15år med min fru. Man blir ju inte yngre med åren utan mer utsliten och mina sista 40år så vill hon att jag ska ta det lugnt och hon kommer göra allt för sin äldre make. Hon sa att hon kommer ta större ansvaret och hon tänker ge mig något som frugan inte har gett mig på många år. Kvinnan blev extra vid sig när hon hörde att jag knappt fått använda vännen senaste 8åren. Vad är det för kvinna jag lever med när jag ser ut som jag gör. Inte för göra er illa till mods men den här kvinnan är extra hungrig och det är bara att ta för mig. Vem skulle säga NEJ. hade ni varit i min situation hade ni gjort det samma.

Till katzyn

Tänker knulla min nya kvinna extra hårt för att du drog upp det. Tack kvinna!!

Knulla gärna din nya kvinna hårt, men missunna inte din exfru att få uppleva detsamma. Du har valt att skaffa barn och då är inte att "försöka" spendera tid med dem när du känner att du har tid gott nog.
Citera
2019-01-01, 18:20
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Kollar man igenom dina trådar så är du ibland sambo och ibland gift. Ibland är du arbetslös ibland har du välbetalt jobb. Jag tror att du får börja jobba lite med dina vanföreställningar först.

Vad är det för fel på människor som skapar påhittade problem och draman, och sedan gör trådar om det på ett anonymt internetforum?
Vad är pay-offen liksom?
Är TS en störd enstöring utan vänner, tjej eller familj, och på det här viset lättare kan romantisera/fantisera sig in i en bild av att ha både fru, älskarinna, barn och pengar på banken?
Jag förstår inte. Finns det någon psykolog ombord som kan ge en hint om vilken diagnos TS lider av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in