2019-01-01, 16:34
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
Det gör jag väl inte då jag kommer finnas där fast inte på heltid utan vissa helger. Jag är ingen dålig person förälder för om frugan vill så kommer jag hjälpa henne ekonomiskt nu till början. Men hon får börja ett nytt liv själv. Hon får börja jobba heltid som alla andra kvinnor och inte bara hemma rollen. Barnen är 12 och 10 så värsta tiden är över. Våra barn är väluppfostrade för att pappa gav allt. Har kämpat i 15år med mina bara händer åt 3 personer. De gick före mitt välmående. Med nya kvinnan blir mitt liv helt förändrat

Hur fan ska hon kunna börja ett nytt liv själv på samma villkor om du dumpar henne att ensam uppfostra två barn som hon i alla lägen måste sätta i första rummet? Inte fan kan hon plocka över en ung älskare eller supa till på tisdagskvällen om hon känner för det, eller dra en tjejresa med bästa kompisarna till karibien en månad, om hon är ensam med två barn som kräver en stabil förälder 24/7. Att du kan tänka dig att ta ungarna "vissa helger" är ju bara ett hån. Du menar att du kan ta ansvar för dina barn ungefär som andra ägnar sig åt en hobby emellanåt?
Citera
2019-01-01, 16:34
Medlem
Thraxxs avatar
Oavsett vilket val du gör så kommer du nog alltid ångra dig i längden, tar du val A och lämnar din fru och barn och krossar dom känslomässigt för en annan kvinna, kommer det nog garanterar slå tillbaka hårt emot dig en vacker dag över ditt misstag.

Tar du val B och stannar kvar med din fru och barn som du verkar vilja lämna ändå, så kommer du ångra att du tacka nej till Val A och den andra unga kvinnan, och kommer fantisera över vad ni kunde ha gjort istället.

Så i vilket fall spelar det ingen roll, det är väl mer vilka moraler och vad man prioriterar i livet.
Citera
2019-01-01, 16:38
Medlem
Ja man gör ju som man vill, ni verkar ju planerat ert liv redan ihop.

Det enda man kan göra är att vara ärlig och ta det när kanske barnen är hos nån vän ifa det blir väldigt ledsamt. Och försök svara på frågor i den mån det går.

Finns inga enkla sätt göra slut utan det är bara rycka av plåstret snabbt. Berätta för barnen, låt henne bestämma hur de ska ske.

Sen kan du ju inte dra in barnen i ditt nya förhållande direkt , den bitterhet du får uppleva från dina barn då är inte värt det. Låt det gå MINST 6 månader.

Mentalt krig kan tänkas uppstå och då lär du se till barnen inte blir inblandade i din otrohetsaffär.
MEN se till träffa dom MINST varannan helg från början UTAN den nya.

Ja det är smärtsamt bli dumpad och dumpa men de går oftast över.
Citera
2019-01-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Idiot.

Din unga "från fin" familj , tjej , kommer garanterat inte ha en familj som respekterar dig.
Dom ser dig som en föredetta pajas med bagage, barn och alldeles för gammal så något seriöst förhållande kan du glömma i framtiden.

Hur kan du vara så omogen. Du har fått ligga alldeles för lite och får nu hybris av att en tjej påstår vara så kär i dig. Prova att hålla igen om hon nu har det så bra, pengar...

Nä mannen . Väx upp och inse du är påväg att bli en toffel och drömmer om ett liv du inte har.

Så du vill att jag ska va otrogen. Knulla med klass kamraten då vi har träffats dagligen sen i 1september. I början bara i klass rummet. Blev alltid vi två i en grupp då hon börja direkt. Fick upp ögonen på mig mer än en klass kamrat. Jag såg aldrig något är inte den typen. Känner inte kvinnor och dagens norm hur yngre tjejer är. Jag och frugan är födda 84 och på min tid fanns inte feminism i mitt umgänge och har aldrig funnits. Fru tog hand om barnen och hem och jag drog in stålarna. Försökte spendera så mycket tid jag kunde och frugan är fortfarande inte missnöjd.

Hon vet ju inget
Citera
2019-01-01, 16:45
Medlem
Vivaruss avatar
Är det värt det?
Citera
2019-01-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Hur fan ska hon kunna börja ett nytt liv själv på samma villkor om du dumpar henne att ensam uppfostra två barn som hon i alla lägen måste sätta i första rummet? Inte fan kan hon plocka över en ung älskare eller supa till på tisdagskvällen om hon känner för det, eller dra en tjejresa med bästa kompisarna till karibien en månad, om hon är ensam med två barn som kräver en stabil förälder 24/7. Att du kan tänka dig att ta ungarna "vissa helger" är ju bara ett hån. Du menar att du kan ta ansvar för dina barn ungefär som andra ägnar sig åt en hobby emellanåt?

Det enda du tänker på är att min fru ska få en ny kille så fort efter vi skiljer oss. Snälla förstå att min fru tänker inte på en ny snubbe det första hon gör efter 15år tillsammans. Kvinnan älskar mig. Jag är hennes ungdoms kärlek. Så bara lägg ner det här att hon också måste träffa en ny snubbe direkt
Citera
2019-01-01, 16:48
Medlem
TS. Har du ingen kompis som kan ge dig ett ordentligt kok stryk? Mest så att du vaknar upp ur dina fantasier. Man är inte otrogen under ett förhållande, man avslutar först det man har innan man går vidare. Du verkar vara en idiot som kastar bort ditt uppbyggda liv för att det rycker lite i bananen.
Citera
2019-01-01, 16:50
Medlem
Steinarrs avatar
Du fattar väl att hon kommer att lämna dig efter typ 2 år va? Eller du kanske inte förstår det?

Du kommer att göra bort dig fullständigt.
Citera
2019-01-01, 16:50
Medlem
sebastian66s avatar
Jag vet inte vad vi ska diskutera egentligen,för jag ser det som att du redan fattat 1 beslut
oavsett vad folk påpekar.
Har du totalt inga känslor för din fru så go for it.
Men att skilja sig sen gifta sig igen med kort varsel ses som korkat.
Den nya som du påstår och påpekar är väldigt mycket yngre än dig och jag förstår att du känner
dig som 1 lejon.
Risken är ganska stor om du tänker med logik att hon kommer att säkert ändra sig ångra sig och till
och med lämna dig för 1 jämnårig kille eller man.
Du har din trygghet redan nu med familj barn och allt.
Det du riskerar nu är faktiskt din familj torskar du så är risken otroligt stor att du lämnar din fru för att sedan bli lämnad av 1 yngre kvinna.
Sen står du där alldeles själv och tycker synd om dig själv.
1 förälskelse går över efter 1 tag många jag känner har lämnat påbörjat 1 relation för att bryta upp efter max 1 år
Citera
2019-01-01, 16:51
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Det enda du tänker på är att min fru ska få en ny kille så fort efter vi skiljer oss. Snälla förstå att min fru tänker inte på en ny snubbe det första hon gör efter 15år tillsammans. Kvinnan älskar mig. Jag är hennes ungdoms kärlek. Så bara lägg ner det här att hon också måste träffa en ny snubbe direkt

Det är ju väldigt bekvämt för dig att du bestämt dig för att din fru VILL dra nitlotten i skilsmässan och ensam axla det tunga ansvaret för att ta hand om två barn, utan möjligheter att själv roa sig, träffa någon ny eller jobba 200% så att hon kan börja komma ikapp i yrkeslivet eftersom du lämnar henne utan inkomst.

Annars kanske du kunde fråga din fru om det är så jävla säkert att allt hon vill ha ut av resten av livet är att vara en ensamstående och fattig mamma som själv får ta hand om dina barn medan du roar dig utan ansvar.

Sen är väl hon din ungdoms kärlek med? Och du har ju inga problem med att träffa en ny ung tjej och fantisera om hur ni ska knulla, så vad skulle hindra frugan?
Senast redigerad av Katzyn 2019-01-01 kl. 16:54.
Citera
2019-01-01, 16:54
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Att dra in 60 000kr/mån gör inte din nya familj odödlig bara som info.

Du har ett bra liv med fru och barn men plötsligt hittar du en tjej som är 22 år och som du känner att du starta om med.

Kom du ihåg själv hur du var när du var 22 år och kärade ner dig i tjejer, ett långt förhållande var då ett år så sen sitter du ensam med bil och rolex.

Har hon ens träffat dina barn som förmodligen kommer vara hos er då och då om de nu inte säger upp bekantskapen helt med dig.

Avslutar med ett visdomsord också.
IDIOT
Citera
2019-01-01, 16:58
Korkade människor får betala de högsta kostnaderna i livet. I ditt fall är det ett specialfall eftersom kostnaderna inte stannar vid dig utan går ut över andra också.

Du är en idiot som inte begriper att den här tonåringens ego eldas på av att få den största bekräftelsebomben man kan få. Men du är nog för dum för att ens ha tänkt tanken. Du är nog för dum för att ens ha en enda susning om vad jag pratar om också.

Men du ska ju givetvis befria din (f.d) fru och dina barn från din patetiska influens och fortskrida.

Citat:
Träffa min fru på studentbalen sommaren 2003. Gifte oss året efter. Två barn 12 och 10år. Har gått fint under alla åren till frugan bad mig gå en utbildning som börja i höstas

På den här utbildningen går en tjej som är 13år yngre som har kärat ner sig helt i mig. Hon vill ha mig så mycket att hon berättat att hon vill att vi ska gifta oss och bilda familj i framtiden. Men först resa runt och se världen tillsammans. Vi kommer få jobb på samma företag så kommer träffas dygnet runt. Sen kommer vi ha dubbla ekonomin så jag går upp ett par klasser än vad jag har nu. Hon ger mig ett nytt liv på äldre dar som inte går att tacka nej till.

Hon gav mig extra tid att berätta för frun att jag vill skiljas. Men hur ska jag berätta det absolut största sveket för kvinnan jag spenderat 15år tillsammans med. Kommer krossa kvinnans hjärta som jag tror till hundra. Hon tjata i två års tid att gå den här utbildningen så vi kunde träffas mer, mer pengar åt familjen, bättre tider och enklare uppgifter för mig. Blir hennes största misstag då jag träffa en annan. Har dragit ut på tiden för jag ville fira sista jul och nyår tillsammans med familjen. Men nu måste jag berätta och börja tänka på mig själv och inte alltid alla andra som jag gjort då jag tog frun och barnen före mig själv. Det höll 15år och jag är mycket ledsen att det slutar så här

Jag har pratat med nya kvinnan och hon går med på att jag lämnar allt till familjen. Frun får huset alla mina pengar jag tjänat under 15års tid och jag börjar om från ny kula med den nya kärleken

Ska man berätta när barnen är med eller jag tar det ensam bara vi två. Vad mer ska jag erbjuda för hon kommer alltid vara en del av mitt hjärta

Hjälp mig ut för det är på riktigt den här gången
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in