• 1
  • 2
2018-12-29, 10:54
Medlem
Reguluss avatar
Karins familj vcktes av kraftig explosion

En vldsam explosion intrffade i Helsingborg natten mot lrdag nr delar av en bil sprngdes.

Detonationen beskrivs som kraftig.

Bilen stod precis utanfr vrt sovrumsfnster, vi flg upp direkt och sg ett stort rkmoln, sger vittnet Karin som vcktes av smllen.

https://www.expressen.se/kvallsposte...tig-explosion/

En summering av de sista tv dygnen i Skne:

2018-12-27 - Detonation i Lund
2018-12-27 - Detonation i Malm
2018-12-28 - Detonation i Landskrona
2018-12-28 - Polisen beskjuten med raketer i Kristianstad
2018-12-29 - Detonation i Helsingborg

Man frgar sig hur mnga smllar de hinner med innan Nyr.
Senast redigerad av Regulus 2018-12-29 kl. 11:18.
Citera
2018-12-29, 11:03
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Karins familj vcktes av kraftig explosion

En vldsam explosion intrffade i Helsingborg natten mot lrdag nr delar av en bil sprngdes.

Detonationen beskrivs som kraftig.

Bilen stod precis utanfr vrt sovrumsfnster, vi flg upp direkt och sg ett stort rkmoln, sger vittnet Karin som vcktes av smllen.

https://www.expressen.se/kvallsposte...tig-explosion/

Om bilen p bilden i artikeln r den som skulle ha "sprngts" s r det fake news och trams p hg niv.
Citera
2018-12-29, 11:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Om bilen p bilden i artikeln r den som skulle ha "sprngts" s r det fake news och trams p hg niv.

Tycks som om ngon frskt stta eld p bilen genom en laddning under den, men inte lyckats.

Den sprngda bilen fick omfattande skador. Hela bakdelen beskrivs som urblst, delar av det som har lossnat frn bilen har flugit i vg och trffat andra bilar i nrheten.

Det var nd tur att det inte tog sig i bensintanken, d hade det kunnat bli nnu vrre.

...

Exakt vad det r som har exploderat r oklart. Enligt Filip Annas, presstalesperson vid polisens ledningscentral i region Syd, har fremlet sannolikt placerats under bilen.
Citera
2018-12-29, 11:17
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Tycks som om ngon frskt stta eld p bilen genom en laddning under den, men inte lyckats.

Den sprngda bilen fick omfattande skador. Hela bakdelen beskrivs som urblst, delar av det som har lossnat frn bilen har flugit i vg och trffat andra bilar i nrheten.

Det var nd tur att det inte tog sig i bensintanken, d hade det kunnat bli nnu vrre.

Ja, jag lste det, men bilen p bilden har inga av de skadorna. Jag tror ngon unge slngt en banger under bilen och s har det kt loss lite smdetaljer.
Citera
2018-12-29, 11:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ja, jag lste det, men bilen p bilden har inga av de skadorna. Jag tror ngon unge slngt en banger under bilen och s har det kt loss lite smdetaljer.

Bilden har tagits frn sidan. Skadorna syns bttre p bilden bakifrn i videon. Kofngaren och delar av underredet har slitits loss.
Citera
2018-12-29, 11:28
Medlem
Var i Helsingborg skedde det?
Citera
2018-12-29, 11:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordStapleton
Var i Helsingborg skedde det?

Det str inte, vilket r lite mrkligt eftersom det str att det brann en annan bil p Garnisonsgatan i natt.
Citera
2018-12-29, 11:36
Medlem
Tidningen HD och Sydsvenskan har ju lnge verkat mrka olika brott som skulle kunna gynna att SD fr fler vljare?, tycker jag. Men det r ju bara min lilla sikt...
Citera
2018-12-29, 11:45
Medlem
Hjas avatar
Citat:
Det str inte, vilket r lite mrkligt eftersom det str att det brann en annan bil p Garnisonsgatan i natt.
Str mellersta stenbocksgatan. Bostadsomrde Olympia, precis vid fotbollsarenan.
Citera
2018-12-29, 13:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Str mellersta stenbocksgatan. Bostadsomrde Olympia, precis vid fotbollsarenan.

Tack, det missade jag.
Citera
2018-12-29, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordStapleton
Tidningen HD och Sydsvenskan har ju lnge verkat mrka olika brott som skulle kunna gynna att SD fr fler vljare?, tycker jag. Men det r ju bara min lilla sikt...

Helt riktigt. Bda tidningarna r extremt politiskt korrekta nr det gller att rapportera om invandringsrelaterade problem. Det r ingen tillfllighet att Sydsvenskan ibland hnfullt benmns som "Asylsvenskan".
Citera
2018-12-29, 13:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Helt riktigt. Bda tidningarna r extremt politiskt korrekta nr det gller att rapportera om invandringsrelaterade problem. Det r ingen tillfllighet att Sydsvenskan ibland hnfullt benmns som "Asylsvenskan".

Nu vet vi iofs inte om just den hr sprngningen var invandringsrelaterad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in