• 1
  • 2
2018-12-29, 10:54
Medlem
Reguluss avatar
Karins familj väcktes av kraftig explosion

En våldsam explosion inträffade i Helsingborg natten mot lördag när delar av en bil sprängdes.

Detonationen beskrivs som kraftig.

– Bilen stod precis utanför vårt sovrumsfönster, vi flög upp direkt och såg ett stort rökmoln, säger vittnet Karin som väcktes av smällen.

https://www.expressen.se/kvallsposte...tig-explosion/

En summering av de sista två dygnen i Skåne:

2018-12-27 - Detonation i Lund
2018-12-27 - Detonation i Malmö
2018-12-28 - Detonation i Landskrona
2018-12-28 - Polisen beskjuten med raketer i Kristianstad
2018-12-29 - Detonation i Helsingborg

Man frågar sig hur många smällar de hinner med innan Nyår.
Senast redigerad av Regulus 2018-12-29 kl. 11:18.
Citera
2018-12-29, 11:03
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Karins familj väcktes av kraftig explosion

En våldsam explosion inträffade i Helsingborg natten mot lördag när delar av en bil sprängdes.

Detonationen beskrivs som kraftig.

– Bilen stod precis utanför vårt sovrumsfönster, vi flög upp direkt och såg ett stort rökmoln, säger vittnet Karin som väcktes av smällen.

https://www.expressen.se/kvallsposte...tig-explosion/

Om bilen på bilden i artikeln är den som skulle ha "sprängts" så är det fake news och trams på hög nivå.
Citera
2018-12-29, 11:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Om bilen på bilden i artikeln är den som skulle ha "sprängts" så är det fake news och trams på hög nivå.

Tycks som om någon försökt sätta eld på bilen genom en laddning under den, men inte lyckats.

Den sprängda bilen fick omfattande skador. Hela bakdelen beskrivs som urblåst, delar av det som har lossnat från bilen har flugit i väg och träffat andra bilar i närheten.

– Det var ändå tur att det inte tog sig i bensintanken, då hade det kunnat bli ännu värre.

...

Exakt vad det är som har exploderat är oklart. Enligt Filip Annas, presstalesperson vid polisens ledningscentral i region Syd, har föremålet sannolikt placerats under bilen.
Citera
2018-12-29, 11:17
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Tycks som om någon försökt sätta eld på bilen genom en laddning under den, men inte lyckats.

Den sprängda bilen fick omfattande skador. Hela bakdelen beskrivs som urblåst, delar av det som har lossnat från bilen har flugit i väg och träffat andra bilar i närheten.

– Det var ändå tur att det inte tog sig i bensintanken, då hade det kunnat bli ännu värre.

Ja, jag läste det, men bilen på bilden har inga av de skadorna. Jag tror någon unge slängt en banger under bilen och så har det åkt loss lite smådetaljer.
Citera
2018-12-29, 11:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ja, jag läste det, men bilen på bilden har inga av de skadorna. Jag tror någon unge slängt en banger under bilen och så har det åkt loss lite smådetaljer.

Bilden har tagits från sidan. Skadorna syns bättre på bilden bakifrån i videon. Kofångaren och delar av underredet har slitits loss.
Citera
2018-12-29, 11:28
Medlem
Var i Helsingborg skedde det?
Citera
2018-12-29, 11:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordStapleton
Var i Helsingborg skedde det?

Det står inte, vilket är lite märkligt eftersom det står att det brann en annan bil på Garnisonsgatan i natt.
Citera
2018-12-29, 11:36
Medlem
Tidningen HD och Sydsvenskan har ju länge verkat mörka olika brott som skulle kunna gynna att SD får fler väljare?, tycker jag. Men det är ju bara min lilla åsikt...
Citera
2018-12-29, 11:45
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Det står inte, vilket är lite märkligt eftersom det står att det brann en annan bil på Garnisonsgatan i natt.
Står mellersta stenbocksgatan. Bostadsområde Olympia, precis vid fotbollsarenan.
Citera
2018-12-29, 13:19
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Står mellersta stenbocksgatan. Bostadsområde Olympia, precis vid fotbollsarenan.

Tack, det missade jag.
Citera
2018-12-29, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordStapleton
Tidningen HD och Sydsvenskan har ju länge verkat mörka olika brott som skulle kunna gynna att SD får fler väljare?, tycker jag. Men det är ju bara min lilla åsikt...

Helt riktigt. Båda tidningarna är extremt politiskt korrekta när det gäller att rapportera om invandringsrelaterade problem. Det är ingen tillfällighet att Sydsvenskan ibland hånfullt benämns som "Asylsvenskan".
Citera
2018-12-29, 13:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Helt riktigt. Båda tidningarna är extremt politiskt korrekta när det gäller att rapportera om invandringsrelaterade problem. Det är ingen tillfällighet att Sydsvenskan ibland hånfullt benämns som "Asylsvenskan".

Nu vet vi iofs inte om just den här sprängningen var invandringsrelaterad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in