2018-12-29, 05:34
Medlem
fittas avatar
Jag vill diskutera byggnader som har ett annat syfte än det officiella. Nu menar jag inte AREA51 och inte heller "hemliga bergsrum" utan byggnader som finns där och som vi vet om men som enligt konspirationen har ett annat eller ett "extra" syfte.
Citera
2018-12-29, 09:18
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Jag vill diskutera byggnader som har ett annat syfte än det officiella. Nu menar jag inte AREA51 och inte heller "hemliga bergsrum" utan byggnader som finns där och som vi vet om men som enligt konspirationen har ett annat eller ett "extra" syfte.

The great pyramid, påstås av mainstream vara tombs med kings chamber och queens chamber osv men faktum är att man aldrig funnit någon mumie i någon kammare någonsin och i andra kungagravar som tex valley of the kings så är väggarna alltid fyllda med konst medan det i pyramiden inte finns en enda målning på väggarna.

Dessutom är det mycket sannolikt inte alls dom för oss gamla egypterna som byggt pyramiderna utan dom är mycket äldre och mer komplexa än så.

Exakt vad pyramiderna var gjorda för vet vi inte men det finns många intressanta teorier, men vi vet faktiskt att det inte är tombs som den påstås officiellt.
Senast redigerad av UndeadNinja 2018-12-29 kl. 09:21.
Citera
2018-12-29, 11:09
Medlem
En byggnad i Eskilstuna som är relativt nära munktellarenan så sägs det finnas ett hus frimurare samlas varje år.
Högt uppsatta i det ekonomiska, sitter dom där och sprider planer bakom ryggarna på folk.

Har även hört av en bekant att hans flickvän har fått inbjudan till att träffas bland kommunens "elit".
Detta verkar försigå rakt framför näsan på oss vanligt folk.
Citera
2018-12-29, 11:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
The great pyramid, påstås av mainstream vara tombs med kings chamber och queens chamber osv men faktum är att man aldrig funnit någon mumie i någon kammare någonsin och i andra kungagravar som tex valley of the kings så är väggarna alltid fyllda med konst medan det i pyramiden inte finns en enda målning på väggarna.

Dessutom är det mycket sannolikt inte alls dom för oss gamla egypterna som byggt pyramiderna utan dom är mycket äldre och mer komplexa än så.

Exakt vad pyramiderna var gjorda för vet vi inte men det finns många intressanta teorier, men vi vet faktiskt att det inte är tombs som den påstås officiellt.

Det stämmer att man endast hittat en sarkofag och inga mumier i Khufu/Cheops, men i andra pyramider - även t.ex. Menkauras pyramid som är en de tre stora i Giza tillsammans med Cheops - har man hittat både skelett, och rester av mumier. Sarkofagen från Menkaures pyramid är dessvärre förlorad (till havs) men locket av trä med inskriptioner finns bevarat på British museum: https://www.britishmuseum.org/research/collection_online/collection_object_details.aspx?objectId=128471&par tId=1

Att det inte skulle handla om "tombs" är bara dårpippiteorier framförda av Sitchin och liknande önsketänkare..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-12-29 kl. 11:42.
Citera
2018-12-29, 11:33
Medlem
hieroboams avatar
LA har hemliga oljepumpar mitt i stan lite överallt, bakom falska husfasader eller i förklädnad. Dock inte en konspiration.
Citera
2018-12-29, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
En byggnad i Eskilstuna som är relativt nära munktellarenan så sägs det finnas ett hus frimurare samlas varje år.
Högt uppsatta i det ekonomiska, sitter dom där och sprider planer bakom ryggarna på folk.

Har även hört av en bekant att hans flickvän har fått inbjudan till att träffas bland kommunens "elit".

Det där snacket finns i alla städer, liksom att kungen och regeringen ska sitta i något av ortens bergrum i händelse av krig. Fjortonåringar i alla åldrar älskar att sprida detta trams.
Citera
2018-12-29, 20:28
Medlem
nerdnerds avatar
Tycker att många kyrktorn ser ut som rymdraketer. Finns det säkert också några foliehattar som tror att de är, "egentligen". Lite rolig tanke iaf.
Citera
2018-12-30, 09:26
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
The great pyramid...

Jag kan hålla med dig om att det är mycket som är konstigt med pyramiderna men tycker inte diskussionen hör hemma här... då börjar vi bara snacka rymdödlor och annat hokus pokus.

Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf

Ja men detta är väl ingen konspirationen att olika typer av ordnar (frimurare) äger diverse fastigheter som dom träffas i och smider planer? Det enda anmärkningsvärda här var ju att en kvinna skulle ha blivit inbjuden... antagligen ville dom utföra någon slags sexuell ritual på henne.

Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
LA har hemliga oljepumpar mitt i stan lite överallt, bakom falska husfasader eller i förklädnad. Dock inte en konspiration.

Nu börjar vi snacka!!! Det var sånt här jag menade! Vad använder man dessa oljepumpar till? Är det typ reservolja till viktiga samhällsfunktioner?

Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Tycker att många kyrktorn ser ut som rymdraketer. Finns det säkert också några foliehattar som tror att de är, "egentligen". Lite rolig tanke iaf.

Ja, men tänker att det ändå inte är så långsökt! Borde det inte finnas "förklädda" vapensystem nånstans i världen?
Citera
2018-12-30, 09:30
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Jag kan hålla med dig om att det är mycket som är konstigt med pyramiderna men tycker inte diskussionen hör hemma här... då börjar vi bara snacka rymdödlor och annat hokus pokus.

Ja men detta är väl ingen konspirationen att olika typer av ordnar (frimurare) äger diverse fastigheter som dom träffas i och smider planer? Det enda anmärkningsvärda här var ju att en kvinna skulle ha blivit inbjuden... antagligen ville dom utföra någon slags sexuell ritual på henne.

Nu börjar vi snacka!!! Det var sånt här jag menade! Vad använder man dessa oljepumpar till? Är det typ reservolja till viktiga samhällsfunktioner?

Ja, men tänker att det ändå inte är så långsökt! Borde det inte finnas "förklädda" vapensystem nånstans i världen?

Ja det var ju därför jag utelämnade allt angående teorier och sånt och istället endast gav ett exempel på en byggnad som inte är vad den officiellt påstås vara.

Kan det höra till diskussionen mer än så?
Citera
2018-12-30, 10:03
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Också relevant faktiskt är om andra länder bara tror att något är ett vapensystem av något slag och agerar på det. Tänker på indikationerna om WMD som USA påstod att de hade innan Irakkriget, med hänvisning till satellitbilder. Detta är förstås en can of worms som vi inte ska ge oss in på i någon detalj här. Men iaf rent hypotetiskt är ju detta ett högst tänkbart scenario.
Citera
2018-12-30, 10:15
Medlem
hieroboams avatar
Citat:
Nja, de är resterna från en tid då de hade mer olja, tydligen är bara en fortfarande igång och det finns nästan inget kvar.
Citera
2018-12-30, 13:55
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieroboam
Nja, de är resterna från en tid då de hade mer olja, tydligen är bara en fortfarande igång och det finns nästan inget kvar.
Åjo, det finns ganska så mycket "kvar."

Egentligen är det helt sinnessjukt, med dessa stora - jättestora - oljefälten typ "Mitt i Stan."

Ja, seriöst - mitt i stan.

Svårt att föreställa sig att tex Stockholm, eller Malmö, eller så, hade haft ett område lika stort som en normal stadsdel som var fylld av oljepumpar.
Helt förorenad, giftig, mark också - och runt omkring bor folk.

---

För att bidra till TS uppräkning av "hemliga hus," så kan jag peka på ett sådant hus i Malmö.
På Själlandstorg närmare bestämt, det höga huset.
Det har "alltid" funnits väldigt många, väldigt konstiga, antenner uppe på taket.
Och alla fönster och balkongdörrar på översta våningen är igenmurade och övermålade.
Men balkongerna är kvar ... bara det att fönstren och dörrarna är igenmurade och övermålade ... =)
Balkonger som alltså ingen någonsin varit ute och stått på.

Ja, det är ju så man börjar ... undra ... eller hur ? =)

Jag har iaf alltid undrat.
Det är kanske någon gammal rest från det gamla Kalla kriget, men någon slags "hemlig övervaknings- och/eller ledningscentral" uppe på översta våningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in