• 1
  • 2
2018-12-27, 14:19
Medlem
Capohs avatar
Vem är denne vänsterpartist som Isak Skogstad pratar om på twitter? Ska ha inträffat på Almedalen i somras, där han ska ha slagit sin fru och kallat henne hora helt öppet.

Citat:
I somras kontaktade jag Vänsterpartiet för att upplysa dem om att en av deras företrädare, som är mycket synlig i debatten om jämställdhet, slog sin fru och kallade henne för hora inför öppen ridå i Almedalen. Inget har hänt sedan dess, han är fortfarande aktiv & förtroendevald.
Citat:
En viktig anledning till att jag inte kan släppa detta är för att när jag frågade hur den slagna kvinnan mådde efteråt sa hon att "det är ingen fara, han blir sådan när han har druckit". Det verkar med andra ord som om det har hänt flera gånger.
Citat:
När jag först mailade partisekreteraren ringde de upp mig dagen efter. De sa att de tog uppgifterna på stort allvar. Jag blev övertygad om att de inte skulle låta det här gå obemärkt förbi, men nu har det gått ett halvår och ingenting har hänt. Hyckleri.
Senast redigerad av Capoh 2018-12-27 kl. 14:26.
Citera
2018-12-27, 14:36
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capoh
Vem är denne vänsterpartist som Isak Skogstad pratar om på twitter? Ska ha inträffat på Almedalen i somras, där han ska ha slagit sin fru och kallat henne hora helt öppet.

Ibget konstigt egentligen. Politiker är också folk. Finns fler avskum. Tex i kristdemokraterna. Som gjort liknande. Hoppas hon skilt sig o funnit lyckan på annat håll.
Citera
2018-12-27, 14:46
Medlem
Ogres avatar
Vad sägs om Aron Etzler? Han var i almedalen och ser lite supig ut.
Bara en gissning, men den nämnda vänsterpartisten måste rimligen vara känd om Skogstad genast kände igen honom.
Citera
2018-12-27, 14:49
Medlem
Capohs avatar
Isak skrev precis nu på twitter

Citat:
Nu såg jag att han dessutom har fått ännu tyngre positioner inom partiet efter valet.
Citera
2018-12-27, 14:51
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Har det inte gjorts en polisanmälan där och då av exempelvis dig så lär det inte hända något mer. De kan ju knappast avskeda folk bara för att någon ringer till dem.
Citera
2018-12-27, 14:56
Medlem
Capohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Har det inte gjorts en polisanmälan där och då av exempelvis dig så lär det inte hända något mer. De kan ju knappast avskeda folk bara för att någon ringer till dem.
Instämmer så klart med dig där. Men Isak nämnde att det skedde under en tillställning som filmades, så han skulle gå igenom i helgen ifall det möjligtvis fastnade där.
Men kan ju tycka att någon borde ha gjort en anmälan direkt, istället för att ringa partiet bara.
Citera
2018-12-27, 14:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogre
Vad sägs om Aron Etzler? Han var i almedalen och ser lite supig ut.
Bara en gissning, men den nämnda vänsterpartisten måste rimligen vara känd om Skogstad genast kände igen honom.
Han har ju definitivt utseendet emot sig när det gäller den här typen av misstankar. Men utan ytterligare bevis så räcker det nog inte att man ser ut som en hustruplågare.

Han är dessutom inte gift. Men det kan ju vara hans sambo som avses med "fru".
Citera
2018-12-27, 14:59
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Instämmer så klart med dig där. Men Isak nämnde att det skedde under en tillställning som filmades, så han skulle gå igenom i helgen ifall det möjligtvis fastnade där.
Men kan ju tycka att någon borde ha gjort en anmälan direkt, istället för att ringa partiet bara.
Jo. Känns konstigt att man tänker "hm jag tar och ringer partiet nästa vardag" när någon blir misshandlad framför ögonen på en istället för att lyfta luren och ringa polisen direkt.
Citera
2018-12-27, 15:02
Medlem
Capohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har ju definitivt utseendet emot sig när det gäller den här typen av misstankar. Men utan ytterligare bevis så räcker det nog inte att man ser ut som en hustruplågare.

Han är dessutom inte gift. Men det kan ju vara hans sambo som avses med "fru".

Den man kommer att tänka på först när det gäller att synas i debatter om jämställdhet osv är ju Esb*ti.
Han har även fått nytt ansvar efter valet som ledamot i Riksbanksfullmäktige. Har fru och barn.
Citera
2018-12-27, 15:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Den man kommer att tänka på först när det gäller att synas i debatter om jämställdhet osv är ju Esb*ti.
Han har även fått nytt ansvar efter valet som ledamot i Riksbanksfullmäktige. Har fru och barn.
Jepp, absolut en möjlighet. Den här tråden blir kul att följa.
Citera
2018-12-27, 15:07
Medlem
Grisbrottarens avatar
Det där att kalla sin fru/sambo för "hora" låter onekligen lite osvenskt, även om förstås en suput kan ta till så grova ord. Sannolikheten för att det är en berikare det är frågan om ökar i a f av den uppgiften.

Aron Etzler har vad jag kan se inte fått nya tyngre uppdrag sedan sommarens Almdalsvecka utan han blev vald till partisekreterare och VU redan 2012, enligt Wikipedia.
Citera
2018-12-27, 15:08
Medlem
foxtrouts avatar
Min gissning blir Ali Esbati. Det är latent för de flesta muslimska män att misshandla sin fru fysiskt och psykist.

Ali var såklart i Almedalen 2018.
Senast redigerad av foxtrout 2018-12-27 kl. 15:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in