2018-12-27, 01:48
Medlem
Jahopp nyår närmar sig och jag är ensam som vanligt. Har aldrig haft några vänner (ö.h.t egentligen) att fira med vid dessa högtider där det förväntas att man ska fira med vänner. För att göra en lång historia kort så har jag i dagsläget 2-3 vänner från skolan som jag även hänger med på fritiden men nu har de åkt hem över jullovet så sitter här väldigt ensam. Detta är ingen ny grej att vara ensam och speciellt på högtider men jag tycker alltid att det är extremt jobbigt då det ofta sätts en hög press. Sånt här ligger och gnager på mig flera veckor innan, oftast månader till och med. Kort sagt så lider jag av depression och ångest, och har alltid haft väldiga problem med det sociala rent fysiskt och psykiskt.
Min plan för i år är att ta en sömntablett (ej överdos) tidigt på kvällen så jag slipper ha ångest att höra när festerna börjar utanför och på sociala medier.

Kan någon relatera?
2018-12-27, 01:51
Medlem
mossyvictorys avatar
Är du kvinna eller en man som tänker som en kvinna?
2018-12-27, 01:55
Medlem
Äh, jag firar nyår med min gamla mor. Förväntar mig inget mer och egentligen trivs jag med det. Sitter väl ensam framför TVn och ser Bingolotto och dricker mig salongsberusad som vanligt.
2018-12-27, 01:56
Bannlyst
hur gammal är TS ?
2018-12-27, 02:08
Medlem
dimensioners avatar
för några år sedan, kunde jag tycka det var jobbigt att vara ensam på nyår och se hur kul alla har det på sina socialamedier. Men nu har jag vuxit ur det där. Vill jag festa då festar jag. Vill jag vara hemma och runka då gör jag fan det.

Häng med familjen om du inte har några vänner. Skicka ett pm så kan vi ha party tillsammans, du får köpa lingonsaften
2018-12-27, 02:10
Medlem
Sqrbankens avatar
Nyår rör mig inte i ryggen. Kör en kalsongfylla framför en skärm med musik i lurarna som alla andra år.
2018-12-27, 02:19
Medlem
GeMigMers avatar
Jag tillhör oxå skaran som med största sannolikhet blir sittandes hemma ensam. Nåja en flaska champagne skall åtminstone förtäras roligare än så blir det inte för min del och då är jag trots allt nittiotalist så är ingen gubbe direkt.
2018-12-27, 02:30
Medlem
Jag är 20-25 och föräldrarna är på egna fester (till o med de är mer aktiva än mig...) så roligare än så blir det inte.
2018-12-27, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llliiisssaaa
Jag är 20-25 och föräldrarna är på egna fester (till o med de är mer aktiva än mig...) så roligare än så blir det inte.

finns ju mer möjligheter nu när du lite äldre , hoppa på en kryssning tex .

blir också ensam på 12 slaget
, lite fina raketer , god mat och en flaska grants till nattkröken
2018-12-27, 03:08
Medlem
Saker ändrar sig över tid om man tror på framtiden. Har också firat nyår ensam och undrat om det alltid kommer vara så. Mitt tipps jobba med tanken ”skit i andra o kör din grej” inte så att du ska vara elak utan tvärtom. Var öppen o glad men tänk inte på vad andra ska tycka. Ha ett kul nyår o gå ut på krogen själv är inte heller helt tokigt.
2018-12-27, 03:42
Medlem
Har din kommun aktiviteter på nyår? Om de har, delta i dem bara?
2018-12-27, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llliiisssaaa
Jahopp nyår närmar sig och jag är ensam som vanligt. Har aldrig haft några vänner (ö.h.t egentligen) att fira med vid dessa högtider där det förväntas att man ska fira med vänner. För att göra en lång historia kort så har jag i dagsläget 2-3 vänner från skolan som jag även hänger med på fritiden men nu har de åkt hem över jullovet så sitter här väldigt ensam. Detta är ingen ny grej att vara ensam och speciellt på högtider men jag tycker alltid att det är extremt jobbigt då det ofta sätts en hög press. Sånt här ligger och gnager på mig flera veckor innan, oftast månader till och med. Kort sagt så lider jag av depression och ångest, och har alltid haft väldiga problem med det sociala rent fysiskt och psykiskt.
Min plan för i år är att ta en sömntablett (ej överdos) tidigt på kvällen så jag slipper ha ångest att höra när festerna börjar utanför och på sociala medier.

Kan någon relatera?

Yes, även om jag har möjlighet att gå på fester så föredrar jag det mindre sällskapet och om jag får så går jag hellre till jobbet.

Det första man bör göra är att dra ner på tiden som man lägger på sociala medier. Folk tenderar att bara lägga upp positiva saker på dessa, vilket i största utsträckning är för att få andra att vara avundsjuka. Ta bort facebook och allt annat. När jag frös mitt Facekonto så mådde jag genast bättre efter ett par veckor. Gäller bara att hålla sig undan och fylla tiden med annat istället, vad man nu tycker är roligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in