Citat:
Ursprungligen postat av
llliiisssaaa
Jahopp nyår närmar sig och jag är ensam som vanligt. Har aldrig haft några vänner (ö.h.t egentligen) att fira med vid dessa högtider där det förväntas att man ska fira med vänner. För att göra en lång historia kort så har jag i dagsläget 2-3 vänner från skolan som jag även hänger med på fritiden men nu har de åkt hem över jullovet så sitter här väldigt ensam. Detta är ingen ny grej att vara ensam och speciellt på högtider men jag tycker alltid att det är extremt jobbigt då det ofta sätts en hög press. Sånt här ligger och gnager på mig flera veckor innan, oftast månader till och med. Kort sagt så lider jag av depression och ångest, och har alltid haft väldiga problem med det sociala rent fysiskt och psykiskt.
Min plan för i år är att ta en sömntablett (ej överdos) tidigt på kvällen så jag slipper ha ångest att höra när festerna börjar utanför och på sociala medier.
Kan någon relatera?
Yes, även om jag har möjlighet att gå på fester så föredrar jag det mindre sällskapet och om jag får så går jag hellre till jobbet.
Det första man bör göra är att dra ner på tiden som man lägger på sociala medier. Folk tenderar att bara lägga upp positiva saker på dessa, vilket i största utsträckning är för att få andra att vara avundsjuka. Ta bort facebook och allt annat. När jag frös mitt Facekonto så mådde jag genast bättre efter ett par veckor. Gäller bara att hålla sig undan och fylla tiden med annat istället, vad man nu tycker är roligt.