Citat:
Ursprungligen postat av
carminaburana
Märkligt, jag tycker det är skönt att vara ensam på nyår, en hel dag och kväll för mig själv, där jag fixar god mat, nån film eller datorspel, och sen en nystart med ett fräscht år av nya möjligheter. För.mig är det en tid för reflektion. Mina polare, som tjänar mer deg än mig brukar åka till tex Los angles tillsammans, hade väl varit trevligt men inget jag sitter och bedrövar mig över. Vill jag åka dit så får jag väl ta och fixa det, på samma sätt som om du vill hänga med polare så får du fixa det också. Tycker du TT det är så jobbigt att vara själv så kan du ha det som mål nästa år : fixa en nyårsfest 2019 du kan gå på! Det är ingen annans ansvar än ditt eget att fixa det du vill göra. Och vem är det som "förväntar" att man ska fora med andra, och vem exakt sätter "hög press"? Du själv? It's all in your head.
Gott nytt!
Mycket bra formulerat! Nu är jag gift och har en hel drös med ungar, men jag minns när jag vad singel för många år sedan i min ungdom. Då firade jag alltid nyår själv! Klädde mig i mysiga kläder, lade en ansiktsmask, drack champagne och åt skaldjur framflr teven. Sen ut på balkongen och kolla på fyrverkerier och sedan vaknade jag tidigt på nya årets morgon, inte bakis, och gick en lång promenad. Mmm, underbart var det!
Förstår dock att självvald ensamhet är en annan sak. Men ta ett långt bad, drick något gott och ät och bara njut?