2018-12-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
vad ska vi göra för att förstöra den här jävla radikalfeminismen som ska klaga på allting här i landet?

Bara ignorera de. Det värsta en kvinna vet är att ignoreras och feminsiter är kvinnor med diagnoser såsom narcissism och borderline. Det blir än värre för dessa.
Citera
2018-12-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Där har du nog hittat något riktigt slags sär-exempel i TerjeWendtCompello. Det rör sig ju snarare om en psykisk sjukdom. Dock ställer jag mig högst tveksam till vem eller vad personen försöker representera. Är det en han som gör det på riktigt bör han ju läggas in.

Läs det här som skrevs: svalde nyligen det röda pillret och efter att ha konsumerat MGTOW material

Vem skriver så egentligen? Det känns som att någon är direkt ute efter att uttrycka sig vulgärt och förkastligt och försöka härleda det till de stackars små MGTOWsen.

Jag skulle vara försiktig med att låta den idioten representera någon som helst i världen. Antagligen enbart ett skådespel med onda syften.

Tror det är väldigt få män i världen som skulle vilja ha samröre med en sådan. Antagligen lär han snarare åkt på mycket stryk i sina dagar. Ligger säkert något gammalt barndomstrauma bakom.

Vad är det som är så synd och smått med MGTOW? I övrigt håller jag med dig.
Citera
2018-12-27, 22:56
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Vad är det som är så synd och smått med MGTOW? I övrigt håller jag med dig.

Jag tycker att det är smått ansvarslöst. Jag har inga problem med att män går sin egna lilla väg och kör sitt eget race, good for them, men av vad jag sett från YouTube (vilket är det enda jag sett från rörelsen ska erkännas) verkar de främst göra det för att de är sura på kvinnor generellt, och beskriver ofta kvinnor i allmänhet som ondsinnade. Det köper jag inte riktigt. Då är det antagligen en själv det är fel på, och man lämnar för att man själv inte lyckas, och inte för att man vill gå sin egen väg. Man ger alltså upp, vilket är lite smått.

Så upplever jag det i alla fall, även om jag har förståelse för de som inte uttrycker sådana sentiment och helt enkelt bara går iväg. Det är lite av feminist-beteendet över det hela, även om det är en reaktion mot just det.
Citera
2018-12-27, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
-Kvinnor är inte hemma med barn istället för karriär. De är hemma med barn istället för fäderna som väljer att INTE vara hemma med sina barn.

-När par skaffar barn är i regel båda i arbete, dvs har karriärer, undersökningar visar dessutom att även om kvinnans karriär är mer lönsam än mannens så är det hon som tar ut merparten av föräldraledigheten.

-Att vara med sina barn, ta ut föräldraledighet ex är lika mycket mäns ansvar.
Läste för några år sedan en undersökning Ang att dela på föräldrarledigheten där över 80% av kvinnorna inte ville dela med sig någonting utan vara hemma hela tiden själva med barnet. Ska se om jag hittar den och återkomma...
Citera
2018-12-27, 23:07
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är smått ansvarslöst. Jag har inga problem med att män går sin egna lilla väg och kör sitt eget race, good for them, men av vad jag sett från YouTube (vilket är det enda jag sett från rörelsen ska erkännas) verkar de främst göra det för att de är sura på kvinnor generellt, och beskriver ofta kvinnor i allmänhet som ondsinnade. Det köper jag inte riktigt. Då är det antagligen en själv det är fel på, och man lämnar för att man själv inte lyckas, och inte för att man vill gå sin egen väg. Man ger alltså upp, vilket är lite smått.

Så upplever jag det i alla fall, även om jag har förståelse för de som inte uttrycker sådana sentiment och helt enkelt bara går iväg. Det är lite av feminist-beteendet över det hela, även om det är en reaktion mot just det.

Nja, då har du missuppfattat det hela, eller sett fel filmer. Generellt handlar MGTOW om att vägra villkoren idag för dejting och vigsel. I USA är mannen oftast skyldig att försörja kvinnan tills hon hittar en ny man. Många kvinnor missbrukar detta och vägrar gifta om sig ifall deras nya pojkvän tjänar för lite t.ex. En del vägrar kvinnor som vägrar dela notan. I Sverige är allt detta ett litet problem, men sk "drinkluder" är ett stort problem i många länder. Jag bor i Kina, och när man lägger till en tjej i chatapplikationen är det vanligt att de snabbt frågar om man har för vana att dela notan. När man säger ja raderar de en direkt. De är ute efter gratis mat och dryck. Sen finns det väl extremister och kvinnohatare där också, men generellt handlar det om att vägra vissa villkor.
Citera
2018-12-27, 23:44
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Nja, då har du missuppfattat det hela, eller sett fel filmer. Generellt handlar MGTOW om att vägra villkoren idag för dejting och vigsel. I USA är mannen oftast skyldig att försörja kvinnan tills hon hittar en ny man.

Jo, men samtidigt får man snubbar som den jag citerade, om det nu var på riktigt. Det sker så klart i alla rörelser, SD kommer att dra till sig rasister, vänstern kommer att dra till sig kommunister, socialdemokraterna kommer att dra till sig utvecklingsstörda, men det saknar till trots inte helt betydelse.

Jag rekommenderar t.ex. svenska män att vara väldigt försiktiga med kvinnor nuförtiden på grund av samtyckeslagen och det politiska rättsväsendet, men det är inte på en MGTOW-grund. Det kanske handlar mer om att jag inte ser syftet av att det ska vara en rörelse, när man verkar få det dåliga, men inget av det bra.

Citat:
Jag bor i Kina, och när man lägger till en tjej i chatapplikationen är det vanligt att de snabbt frågar om man har för vana att dela notan. När man säger ja raderar de en direkt. De är ute efter gratis mat och dryck.

Haha, jag kanske ska flytta till Kina. Det låter ju ljuvligt. Det är ju värre i Sverige, när man ska försöka sig på någon slags passiv-aggressiv feministisk manlighet där man vill ta sin roll och betala notan, men inte har en aning om det råkar vara en feminist som kommer att börja skrika lögner om rösträtten som man råkat hamna i klorna på.

Kinesiska brudarna verkar vara att föredra
Citera
2018-12-27, 23:52
Medlem
Citat:
Jo, men samtidigt får man snubbar som den jag citerade, om det nu var på riktigt. Det sker så klart i alla rörelser, SD kommer att dra till sig rasister, vänstern kommer att dra till sig kommunister, socialdemokraterna kommer att dra till sig utvecklingsstörda, men det saknar till trots inte helt betydelse.

Jag rekommenderar t.ex. svenska män att vara väldigt försiktiga med kvinnor nuförtiden på grund av samtyckeslagen och det politiska rättsväsendet, men det är inte på en MGTOW-grund. Det kanske handlar mer om att jag inte ser syftet av att det ska vara en rörelse, när man verkar få det dåliga, men inget av det bra.

Haha, jag kanske ska flytta till Kina. Det låter ju ljuvligt. Det är ju värre i Sverige, när man ska försöka sig på någon slags passiv-aggressiv feministisk manlighet där man vill ta sin roll och betala notan, men inte har en aning om det råkar vara en feminist som kommer att börja skrika lögner om rösträtten som man råkat hamna i klorna på.

Kinesiska brudarna verkar vara att föredra

MGTOW är ju inte en rörelse i den meningen feminismen är det, då den inte är politisk. Det finns ingen organisation, inga politiska krav eller liknande. Mer en rörelse i form att man vill ändra attityder.

Kinesiska tjejer har sina fördelar, men även sina nackdelar.
Citera
2018-12-27, 23:59
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ok, ge mig den "faktan" som visar att kvinnor inte tjänar mindre än män

https://slate.com/human-interest/2013/08/gender-pay-gap-the-familiar-line-that-women-make-77-cents-to-every-mans-dollar-simply-isnt-accurate. html

Här en hel expertpanel med 27 olika HR proffs och statistiker som ger sin take på det.

https://www.wonolo.com/blog/gender-wage-gap-myth-or-real/

Kvinnor jobbar färre timmar per år, byter arbetsgivare mer sällan och väljer inte yrke efter vad som betalar bäst.

Vi har varit på den här frågan tidigare.

Justerar man för karriärval och arbetade timmar är löneskillnaden i USA 9% och i Sverige 4% och det beror helt enkelt på hur långt CV man har och vad man tagit på sig under året och hur duktig man är på att löneförhandla kring det.

Jämför man företagsledare med dagisfröknar och städerskor (vilket feministiska medianmått gör på urvalet) så hittar man enorm orättvisa i hur det betalar sig att vara kvinna eller man.

Inte alla män är välbetalda eller ens stabilt anställda. Om jag medianfördelar Oprah och Hillary Clinton och mig själv så kommer jag inte under min livstid tjäna lika mycket som någon av dem gör under en dag.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2018-12-28 kl. 00:07.
Citera
2018-12-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja alltså utgår jag från mina bröder blir ju rådet att jobba på sin egen produkt. De har bra utbildning och bra jobb. Inga problem med jämställdhet eller annat. Ser välvårdade och trevliga ut.
Det är väl generellt gällande för alla, att arbeta på den människa man vill vara själv. Istället för att hänga upp sig på omgivningen och spilla negativ energi på att gagga om den, samt förvänta sig att andra ska ändra sig och fixa saker åt en, verkar vara det mest framgångsrika konceptet för den enskilda individen.
Jodå jag blir mindre och mindre ankunge för varje dag. Tagit mig många år, men spiralen går åt rätt håll 🙂
Själv då?
Spiralen går åt fel håll ju mer jag är här
Citera
2018-12-28, 00:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Spiralen går åt fel håll ju mer jag är här

Ja jo det kan jag förstå vad du menar med.
Kan bli nedstängning av möget snart. Folk är ju för fan inte kloka, på riktigt.
Citera
2018-12-28, 00:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Den som inte är med är emot. Detta eftersom den som står tyst när andra sidan gapar och skriker snarare är ett hinder än en tillgång. Se bara på dig här. Du käbblar inte med blåhåriga attackflator som hatar dig, istället tjafsar du mot människor som tycker ungefär som dig men som förstår att din "intelligenta" mellanväg inte fungerar.

Du måste förstå att den politiska kursen inte bestäms genom att mossiga typer i god ordning debatterar med respekt i något forum. Den politiska kursen avgörs av hatande extremer som stångas mot varandra. Det är den lilla klick av rabiata hatare som "vinner" som blir nästa generations makthavare. Vi har sett det så många gånger. Att Sverige idag styrs av radikalfeminister med tydlig kommunistisk slagsida beror på att just den typen av identitetspolitiska dårar körde över sina mer modesta vänstervaggade partikamrater redan på 80- och 90-talet och sedermera hamnade i förarsätet för det som kommit att bli dagens samhälle.

Mellanmjölksliberaler förstår inte detta. Därför är ni snarare ett farthinder än en tillgång.

Ja alla kan ju inte vara som er tuffingar som står och skjuter på varandra på varsin sida om förhandlingarna.
Citera
2018-12-28, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Läste för några år sedan en undersökning Ang att dela på föräldrarledigheten där över 80% av kvinnorna inte ville dela med sig någonting utan vara hemma hela tiden själva med barnet. Ska se om jag hittar den och återkomma...
och vad "ville" fäderna? Har de inget att säga till om i saken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in