Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Ingenting av det du skriver i ditt inlägg är något konstigt för de flesta kvinnor. De flesta förstår detta och har heller inget problem med det. Kvinnor saknar inte handling-konsekvenstänk.
Helt rätt i att man inte kan lagstifta bort kvinnors trygghetsbehov eller biologiska drift att få barn, och därmed troligtvis viljan att vara hemma med barnen. Även trygghetsbehovet härör därur skulle jag säga.
Vad som är problemet är att det fortfarande existerar män som är av helt ogrundade åsikter att kvinnor skulle vara sämre generellt, mindre intelligenta generellt, att kvinnor inte ska ha någon roll i samhället e.t.c. Att bara resonera som att dessa är troll och bortse från vad de skriver tror jag inte är rätt väg. Däremot kommer de aldrig att lyssna på vad kvinnor säger till dem, eller skriver för den delen.
Den enda chansen för såna män att få lite vett bankat i skallen är att andra män engagerar sig i det. Annars får vi samma fenomen som radikalfeminismen, att det är ett fåtal kvinnor som gapar om ojämställda löner etc, men eftersom inte andra kvinnor säger ifrån så fortlöper det hela bara.
Visst finns det såna män. Såklart.
De är väl på samma nivå som radikalfeministerna egentligen.
Vi kan kalla dem radikalmaskulinister.
Nu tror jag vi, istället för att kasta skuld på alla män måste fokusera mer på dem. Varför blir de kriminella i större utsträckning? Varför är fler män än kvinnor hemlösa? Varför är det färre män som utbildar sig? Varför tar fler män livet av sig? Varför är de stökigast i klassrummen?
Är det egentligen män som är offren? Är det män som är förtryckta?
Det blir liksom underligt att män får skulden för att ha makten när många män känner sig som de förtryckta.