2018-12-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100tears
Som Jocke i Sökarna sa: "Passa dig din lilla fitta innan jag slår in pannbenet på dig. Vem fan tror du du snackar med?"

En kommentar som passar in bland getknullare och det packet. Ytterst omoget.
Citera
2018-12-27, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Häftigt och verkligen manligt att dra våldskortet. Finns inget fegare än människor som ger sig på de fysiskt svagare. Vittnar om ett begränsat intellekt.

Inget som helst manligt i det. Bristande intellektuell förmåga samt osäkerhet är det snarare än manligt.
Citera
2018-12-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ingenting av det du skriver i ditt inlägg är något konstigt för de flesta kvinnor. De flesta förstår detta och har heller inget problem med det. Kvinnor saknar inte handling-konsekvenstänk.
Helt rätt i att man inte kan lagstifta bort kvinnors trygghetsbehov eller biologiska drift att få barn, och därmed troligtvis viljan att vara hemma med barnen. Även trygghetsbehovet härör därur skulle jag säga.

Vad som är problemet är att det fortfarande existerar män som är av helt ogrundade åsikter att kvinnor skulle vara sämre generellt, mindre intelligenta generellt, att kvinnor inte ska ha någon roll i samhället e.t.c. Att bara resonera som att dessa är troll och bortse från vad de skriver tror jag inte är rätt väg. Däremot kommer de aldrig att lyssna på vad kvinnor säger till dem, eller skriver för den delen.
Den enda chansen för såna män att få lite vett bankat i skallen är att andra män engagerar sig i det. Annars får vi samma fenomen som radikalfeminismen, att det är ett fåtal kvinnor som gapar om ojämställda löner etc, men eftersom inte andra kvinnor säger ifrån så fortlöper det hela bara.

Visst finns det såna män. Såklart.
De är väl på samma nivå som radikalfeministerna egentligen.
Vi kan kalla dem radikalmaskulinister.

Nu tror jag vi, istället för att kasta skuld på alla män måste fokusera mer på dem. Varför blir de kriminella i större utsträckning? Varför är fler män än kvinnor hemlösa? Varför är det färre män som utbildar sig? Varför tar fler män livet av sig? Varför är de stökigast i klassrummen?

Är det egentligen män som är offren? Är det män som är förtryckta?

Det blir liksom underligt att män får skulden för att ha makten när många män känner sig som de förtryckta.
Citera
2018-12-27, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Nu är det ju inte mig du citerar men jag kan ju svara för mig själv.

Man vill ju inte lägga tid på troll. Såna kommentarer som att kvinnor inte borde ha rösträtt och liknande är så verklighetsfrånvänt så det är liksom ingen idé att diskutera det. Personligen försöker jag säga ifrån om jag tror det kan öppna ögonen på personen.

Normala empatiska människor vill att vi alla människor ska ha samma förutsättningar och möjligheter. Tyvärr verkar det som att dagens feminism vill att vi män ska sluta sträva efter egen framgång. Att vi bara ska släppa våra ambitioner och lämna över våra framgångar till kvinnorna.

Jag anser att kvinnor har samma möjligheter som män att få framgång. Det som fattas verkar vara viljan. Vilja går inte lagstifta om.

Att kvinnor som kollektiv föredrar att vara hemma med barn istället för karriär sätter en stämpel på hela gruppen. Samma sak med att kvinnor väljer män som är ett par år äldre och redan har en karriär vilket medför att det naturliga blir att kvinnan ta ansvaret för hemmet.

Dessa ”val” gör att kvinnor upplever samhället som ojämnställt. Det är ett ansvar kvinnor får ta. Vi män kan bara pusha på, vilket vi är många som gör med kollegor, fruar och döttrar. Sen att kvinnor konstant väljer trygghet före framgång är deras egna val.

-Kvinnor är inte hemma med barn istället för karriär. De är hemma med barn istället för fäderna som väljer att INTE vara hemma med sina barn.

-När par skaffar barn är i regel båda i arbete, dvs har karriärer, undersökningar visar dessutom att även om kvinnans karriär är mer lönsam än mannens så är det hon som tar ut merparten av föräldraledigheten.

-Att vara med sina barn, ta ut föräldraledighet ex är lika mycket mäns ansvar.
Citera
2018-12-27, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
-Kvinnor är inte hemma med barn istället för karriär. De är hemma med barn istället för fäderna som väljer att INTE vara hemma med sina barn.

-När par skaffar barn är i regel båda i arbete, dvs har karriärer, undersökningar visar dessutom att även om kvinnans karriär är mer lönsam än mannens så är det hon som tar ut merparten av föräldraledigheten.

Jag håller inte med om detta. Det är kvinnorna som väljer att vara hemma. Så är det i min bekantskapskrets. Jag har haft denna diskussionen flera ggr med kvinnor. Har du barn själv?

Sen kanske inte män slåss för sina dagar så mycket som de borde. Kanske på grund av osäkerhet om föräldraskap och hjärntvätten att kvinnor är bättre för barnen som föräldrar.
Citera
2018-12-27, 11:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Detta är väldigt varierat. Jag vet många kvinnor som vill vara hemma merparten av föräldraledigheten. Om jag får barn skulle jag vilja vara hemma hela föräldraledigheten om jag fått välja.
Det finns såklart män som aktivt undviker att vara hemma, samtidigt är det då också så att kvinnan måste sätta ner foten. Likväl som att mannen måste sätta ner foten om kvinnan tar för givet att hon ska vara hemma merparten av tiden och han också vill vara hemma.
Detta måste vara upp till var och en att få bestämma inom familjen.
Citera
2018-12-27, 11:41
Medlem
100tearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
En kommentar som passar in bland getknullare och det packet. Ytterst omoget.

Jag ville se hur många som blev triggade. Din kommentar är ju lite "mogen" med, eller hur?
Citera
2018-12-27, 11:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Män har lättare för abstrakt tänkande och bättre abstrakt förmåga generellt än kvinnor. Detta är bevisat. Men, det innebär inte att det inte finns kvinnor som har ett abstrakt tänkande, likväl som att det finns män som inte har ett spår av abstrakt tänkande. Mäns förmåga till abstrakt tänkande är inte enbart positivt. Det har en bieffekt av att vi män i högre grad drabbas av stroke i vänster hjärnhalva än kvinnor.

Det innebär framförallt inte heller att enbart män skulle vara lämpade att styra samhället. En blandning är nog det bästa. Med vettiga exemplar från båda könen.
Problemet just nu är att det inte finns några vettiga exemplar. Eller för många ovettiga som ska tycka till.
Ju fler kockar..
Citera
2018-12-27, 11:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Inget som helst manligt i det. Bristande intellektuell förmåga samt osäkerhet är det snarare än manligt.

Jag vet. Jag var ironisk.
Skönt att se att någon av manligt kön reagerar på den sortens kommentarer iallafall.
Citera
2018-12-27, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Jag håller inte med om detta. Det är kvinnorna som väljer att vara hemma. Så är det i min bekantskapskrets. Jag har haft denna diskussionen flera ggr med kvinnor. Har du barn själv?

Sen kanske inte män slåss för sina dagar så mycket som de borde. Kanske på grund av osäkerhet om föräldraskap och hjärntvätten att kvinnor är bättre för barnen som föräldrar.
Är din bekantskapskrets hela Sveriges befolkning, Världens befolkning?

Sen precis! när du anklagar kvinnor att DE måste ta ansvar så får du vackert fatta att det ansvaret även vilar på män
Citera
2018-12-27, 11:52
Medlem
Citat:
Det innebär framförallt inte heller att enbart män skulle vara lämpade att styra samhället. En blandning är nog det bästa. Med vettiga exemplar från båda könen.
Problemet just nu är att det inte finns några vettiga exemplar. Eller för många ovettiga som ska tycka till.
Ju fler kockar..

Jag skulle vilja påstå att det bästa hade varit en blandning av vitt skilda idéer med en behandling av abstrakt tänkande. Beslut baserade på känslor är katastrofala oftast. Det är ju bara att titta på de senaste 10 år politiska beslut.
Citera
2018-12-27, 11:53
Medlem
Citat:
Jag vet. Jag var ironisk.
Skönt att se att någon av manligt kön reagerar på den sortens kommentarer iallafall.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in